Katrīna Sudakova
pirms 6 gadiem
Anglijā ir prakse, ka students ar īpašām vajadzībām var pretendēt uz dažādiem atbalsta veidiem. Nerunāšu par pabalstiem, kas domāti, lai students var iegādāties speciālo aprīkojumu studijām, utt, bet izcelšu vienu, manuprāt, ļoti vērtīgu pieredzi, ka students ar īpašajām vajadzībām var pieteikties uz atbalsta personu skolā, kas palīdz lekcijās veikt pierakstus, noteiktu stundu apjomā palīdz sagatavoties mājas darbiem/pārbaudes darbiem, vārdu sakot - palīdz ar studiju praktisko pusi, lai palīdzētu īstenot studenta potenciālu. Šie mācību asistenti ir izglītības iestādes darbinieki - tās ir štata vietas, skolā, par ko skola maksā algas (par to, vai nauda skolai tiek piesaistīta no valsts, vai tiek segta no studentu gada maksājumiem, nemācēšu pateikt). Nejaukt ar asistentu/aprūpētāju, kas palīdz ar ikdienas un personīgajām vajadzībām. Vai šāda iespēja tiek piedāvāta kādā no Latvijas augstskolām? Vai Tavuprāt šāds atbalsts studēt gribētājiem ar īp.vajadzībām, varētu būt interesējošs un noderīgs, protams- pie nosacījuma, ka pati studiju ēka ir padarīta pieejama? Un, ja ir - tad varbūt iespējams to formulēt kādā integrācijas projektā, meklējot līdzekļus Eiropas fondos? Manuprāt tā būtu integrācija un integrēšanās vairākos līmeņos, un tas taču būtu tik forši! :)
Lauma Gulbe
pirms 6 gadiem
Katrīna Rudzīte
pirms 6 gadiem
Katrīna Rudzīte
pirms 6 gadiem
Runājot par problēmas aktualitāti - protams, es par to šobrīd piubliski izsakos tāpēc, ka man tas ir kļuvis aktuāli (bet, es domāju, ka tā ir daudzās jomās - cilvēki visaktīvāk reflektē par tiem jautājumiem, kas pašiem ir būtiski), es būtībā vispār neesmu cilvēks, kas jūt sevī milzīgu vēlēšanos iet un par kaut ko cīnīties vai būt par aktīvistu (es vislabprātāk rakstītu un lasītu grāmatas), bet šajā situācijā es neredzu īpaši daudz alternatīvu. Ļoti ceru arī pēc pašas studiju beigām turpināt iestāties par pieejamu augstāko izglītību - galu galā, ja kāds cits to būtu aktīvāk darījis iepriekš, tad man tagad būtu daudz vieglāk. Un es piekrītu, ka šie jautājumi un problēmas lielā mērā ir cilvēku ar invaliditāti pašu atbildība, ne tikai politiķu unj pārējās sabiedrības.
Man gan liekas, ka ir ļoti svarīgi izvērtēt, kādas aktīvisma metodes ir lietderīgas un kādas ne, jo, piemēram, NVO un Saeimas forumā es reiz esmu piedalījusies un vairs to nekad nedarīšu, jo esmu pārliecinājusies, ka tas vismaz izglītības pieejamības kontekstā ir bezjēdzīgi - var noklausīties lieliski pamatotus un pieredzē balstītus ziņojumus par tēmu un pēc pāris dienām piedzīvot, ka izglītības likumā netiek veiktas nekādas izmaiņas ar politiķu pamatojumu, ka tas nav nepieciešams, un viss jau tagad notiek pareizi - labāk ieguldīsim naudu jaunu mācību grāmatu brailā izstrādē, nevis digitālos mācību līdzekļos, kas būtu pieejami visiem skolēniem, ne tikai speciālo vajadzību mērķgrupai. Ļoti racionāli!
Katrīna Rudzīte
pirms 6 gadiem
Par matemātiskām formulām un notīm nevaru neko daudz teikt, jo pašai nekad nav bijis aktuāli un, cik zinu, tad latviski šādu paraugu nav. Internets apgalvo, ka izveidot visiem pieejamas matemātikas grāmatas ir iespējams:
http://www.washington.edu/doit/how-can-publishers-create-accessible-math-textbooks
Redzējumi
11.08.2015
5
Izglītības politikas ēnā