Elīna Krasaveca
pirms 3 mēnešiem
Elīna Krasaveca
pirms 3 mēnešiem
Mikēnu Orākuls
pirms 3 mēnešiem
personibas pults
pirms 3 mēnešiem
(Par Openhaimeru zinu, akadēmiskus tekstus lasu, filma - tipisks Holivudas produkts)
Jānis Sviklāns
pirms 3 mēnešiem
raudāšana pie gultas malas", "kulturālā kapitāla audzēšanu šo filmu veidotājiem"…
Klejotāji (2020)
Vīrieši ir attēloti, kā spēcīgas, ekacentriskas un neatkarīgas personas, kas pelna naudu, vāc lietotus podus un pakļauj jauno pasauli. Tikmēr sievietes tiek attēlotas atkarīgas no vīriešiem. Priekšplānā tiek izvilkta sieviete, kura ir (aprēķina) laulībā ar vecāku kungu, lai nodrošinātu uzturēšanās atļauju. Kārtēja filma, kas sievietes attēlo nespējīgas iekārtot savu dzīvi pašu spēkiem. Filma, ievērojot patriarhālos kanonus, kārtējo reizi sievietes nobīda zemāk par vīriešiem, bet tas ir sagaidāms no režisora vīrieša,
kas par vienu no labākajiem kino žanriem uzskata vesternus.
Kino un mēs (2020)
Testosterona pārpildīta filma, kurā 3 veči, ļaujas "manspreadingam" un izsmej filmas, kas nākušas pirms viņu laika, uzņemtas padomju dzīves reālijās un kurās nozīmīgas lomas bijušas arī sievietēm. Īpaši nežēlīgi vīriešu komanda izsmej "Ezera sonātes" veidotājus un aktierus. Lai gan visvairāk cieš Gunārs Cilinskis, filmas veidotāji izsmej arī Astrīdu Kairišu, kuras attēlojums un apraksti ir ļoti vulgāri, dāmas necienīgi. Vissāpīgākais, ka filmas veidotāji ir tik ļoti maskulīnās un patriarhālās kultūras pārņemti, ka tā vietā, lai aktieru komandā atrastos vieta kaut vienai aktrisei, Kairišas portretējumu uztic vīrietim. Manuprāt, 21.gs šāda attieksme no filmas veidotāju puses ir nepieņemama, kad teju pusotru stundu ekrānā ir tikai vīrieši. Vai tiešām "Kino" ir tikai vīrieši? Vai tiešām "Mēs" ir tikai vīrieši? Viennozīmīgi Latvijas visu laiku seksistiskākā filma! #cancelKaža
Kur vedīs ceļš (2021)
Īsti vesterni: "The Good, the Bad and the Ugly", "3:10 to Yuma", "True Grit", "Dead Man", "Bone Tomahawk".
Diemžēl visos manis uzskaitītajos vesternos darbojas veči, līdz ar to tās ir sliktas filmas. Pēc Matīsa pašam definētajiem kritērijiem "Openheimera" recenzijā, vesterni sanāk vissliktākais un
seksistiskākais filmu žanrs visā kino vēsturē.
Neona pavasaris (2022)
"aktrisēm piedāvājis tēlus, kuru darbību amplitūdā ietilpst pārsvarā nodarbošanās ar seksu, raudāšana pie gultas malas" - Grēta Trušiņa.
"kulturālā kapitāla audzēšanu šo filmu veidotājiem" - Lielais Kristaps un tā ceromonija, homoseksualitātes mākslīga iepīšana filmā un tās mārketingā.
Jebkurš attaisnojums, jebkurš nepiekrišanas arguments, kas kādam varētu būt par maniem komentāriem sakarā ar Matīsa daiļradi, tieši tāpat var būt attiecināms "Openheimera" aizstāvībai
pret Matīsa "kritiku". Tā tas vienmēr būs ar vāji pamatotu subjektīvo viedokli.
Starpcitu, es neticu, ka Kažas filmas būtu pret sievietēm (manas "recenzijas" ir ironija), bet tāpat, kā Kaža, arī es varu savus argumentus pievilkt aiz ausīm, ja pacenšos.
Man, pārskatot Matīsa filmogrāfiju (skat. augstāk) un lasot Matīsa "Openheimera" recenziju, kļuva aktuāls jautājums, vai Matīss vispār ir piemērots būt par kinoveidotāju, jo viņa recenzija atstāja
iespaidu, ka mākslas intelektuālā puse viņam ir teju vienaldzīga, uz ko norāda arī līdzšinējo mākslas filmu intelektuālais dziļums.
Kāpēc viss šis palags?
Satori, pirms publicēšanas būtu jāapdomā, vai šāda žults tiešām veicina sabiedrības
spriestspēju, jeb tā tikai vairo naida kultūru sabiedrībā, mākslīgi radot naidu pret mākslu un tās veidotājiem, piedēvējot "noziegumus" pret sabiedrību, ko konkrētie darbi un cilvēki nav darījuši.
P.S. šeit labāks raksts par "Openheimeru": https://www.lsm.lv/raksts/dzive--stils/tehnologijas-un-zinatne/01.08.2023-openheimers-kads-bija-cilveks-kura-vadiba-tapa-pirma-atombumba-profesora-auzina-zinatnes-sleja.a518392/ .
Auziņš gan neraksta par filmu, bet viņa sleja rada pienācīgu fonu, kas filmā attēlotajam piešķir "svaru".
PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI
0
"RIGA IFF Kolekcijai" tiešsaistē pievienojas četras festivāla desmitgades sezonas filmas
Jau pieejamajām 22 filmām nu pievienoti četri festivāla desmitgades sezonas programmas spīdekļi – vēsturiskā fabula "Ļaujiet upei plūst", atklātais attiecību modeļu izpētes darbs "Četri mazi pieaugušie", ģimenes filma "Piedzīvojumi Ašas zemē" un "Luka", melnbaltā poēma par cīņu ar iedomāto ienaidnieku.

Kārlis Vērdiņš
0Es mirstu es dzimstu no jauna es ieklepojos
Totalitārismam atkāpjoties no mūsu reģiona, iespējams realizēt utopiskas vīzijas par dzejas potenciālajiem attīstības ceļiem un izvēlēties savus garīgos vadoņus no dažādu laiku un zemju dižgariem. Un kāpēc lai tas nebūtu sirreālisma teorētiķis un praktiķis Andrē Bretons un viņa domubiedri?

Kino
18.08.2023
6
Svarīgo veču kino