Piektdien, 4. decembrī, plkst. 17:00 kinoteātra "Kino Bize" platformā "Mājas kino" turpināsies cikls "Klasikas kino vakari", kura ietvaros ik mēnesi būs skatāmas vizionāras un kino vēsturē būtiskas filmas, ko papildinās tematiskas sarunas ar viesiem.
"Pārlaicīgs dumpinieciskums, novatoriska kino valoda un oriģināls vēstījums – šīs filmas veido plašu kino norišu un parādību karti, aizsniedzoties telpā no Brazīlijas līdz Honkongai un izlūkojot laika diapazonu starp piecdesmito gadu starpžanru kino un gadsimtu mijas autordarbiem," programmu raksturo tās veidotāji.
4. decembrī programmu turpinās Robēra Bresona filma "Kabatzaglis" (1959).
Neviens pat nenojauš, ka noslēpumainais Mišels Lasāls, kurš pametis studijas, patiesībā ir kabatzaglis, kurš brīvajos brīžos vingrina roku veiklību un nododas pretlikumīgām darbībām dažādās sabiedriskajās vietās. Viņš tic, ka ir nepamanāms un neaizskarams, taču līdzko Mišels kļūst aizdomīgs citiem, viņš nolemj doties prom no Parīzes, lai pamestu savu noziedzīgo dzīvi un izbēgtu no soda.
Franču režisora Robēra Bresona 50. gadu filmas, iespējams, ir vieni no kino vēsturē visnekonformiskākajiem kinodarbiem, kas izceļas ar individuālu, savam laikam eksperimentālu formu. Ekstrēmos tuvplānus, kas askētiski reprezentē kabatzagļu darbību, kinokritiķis Rodžers Īberts savulaik raksturojis kā nevainojami laikā iekapsulētus tēlus, kam raksturīga baleta grācija un precizitāte. "Kabatzaglis", kas uzskatāma par Bresona zināmāko darbu, neticami stingri sakausē trauksmi un neko neizsakošu mieru, kas skatītāju, gluži tāpat kā tās galveno protagonistu Mišelu, padara burtiski atkarīgu no adrenalīna dzenošā skurbuma spēles ar likumu
Pirms filmas būs pieejama līdzkuratores un kino kritiķes Ievas Augstkalnas saruna ar vakara viesi, režisoru un kino teorētiķi Dāvi Sīmani par Robēra Bresona mantojumu kino vēsturē.
Filma "Kabatzaglis" oriģinālvalodā ar subtitriem latviešu valodā būs pieejama kinoteātra "Kino Bize" platformā "Mājas kino" no 4. decembra līdz 10. decembrim.
0