Guntis Kārkliņš
pirms 7 gadiem
Guntis Kārkliņš
pirms 7 gadiem
1. Dainu pasaule un kristīgā pasaule vismaz no 13.gs līdz 16. gs pastāvēja paralēli un mijiedarbojās tā, ka nav īsti skaidrs vai mīļā Māra ir no Dainu pasaules vai Kristiešu Dievmāte
2. kopš brāļu draudžu laikiem latvieši ir kristīga nācija, kura ir pieņemusi kristīgās vērtības un nebūt ne ar uguni un zobenu, bet labprātīgi. Un par savu ne gluži pareizo kristīgo izpratni arī cietusi, ja atskatāmies uz brāļu draudžu vēsturi.
Guntis Kārkliņš
pirms 7 gadiem
Guntis Kārkliņš
pirms 7 gadiem
Guntis Kārkliņš
pirms 7 gadiem
Guntis Kārkliņš
pirms 7 gadiem
Guntis Kārkliņš
pirms 7 gadiem
Marta avens
pirms 7 gadiem
Cik man zināms, tā sistēma tiek attiecināta uz cilvēku rasēm un nevis platuma grādiem. Respektīvi, Vaastu Shastra ir piemērota indoeiropiešu rasei (pie kā piederam arī mēs), kamēr tas Fen Shui (atvainojos, ja nosaukumus rakstu nepareizi, neesmu tik ļoti iedziļinājies) mums nav piemērots. Ja šī patiešām ir sakne, tad VS mums der.
Taču saprotu, ka jautājuma būtība ir - neradīt frankenšteinus.
Un te nu ir tā - jebkura sakrālā teksta interpretācija bez būšanas kontaktā ar Esenci lielā mērā ir frankenšteinu radīšana. Pasaulē ir pilns ar reliģiozi nozombētiem askētiem, kas reliģijas vārdā apspiež savas vēlmes; vēlmju aizsprosta noturēšana viņiem liek patērēt tik daudz enerģijas, ka spēka dzīvošanai vairs nepietiek.
Marta avens
pirms 7 gadiem
2007. gada 1. novembrī Rīgā ar lekciju uzstājās franču valodnieks Mag. philol. Didjē Kalēns (Didier Calin). Viņš brīvi pārvaldīja, ja atceros pareizi, tuvu pie piecdesmit valodām, tai skaitā latviešu; arī savu lekciju lasīja visnotaļ tīrā latviešu valodā. Kalēns runāja par dažādu valodu kopsakarībām un kā piemēru minēja latviešu valodas vārda „akmens” kopsakarības ar senindiešu „akmin”, kas nozīmē „debesis”, jeb precīzi, „nakts debesis”. Kalēns uzsvēra, ka šo vārdu kopība ir valodnieciski viennozīmīgi pierādāma.
Godīgi sakot, biju pārsteigts.
Bet pavisam apstulbu, kad akmens ar „nakts debesu” nozīmi (protams, pirms tam apcerot, ko „nakts debesis” varētu simbolizēt) sāku likt iekšā teiksmu dainās.
Tad arī pirmoreiz sāku domāt – vai nav tā, ka savā paštaisnumā mēs uzskatām, ka esam aizrakušies līdz tradīcijas „ābola serdei”, bet patiesībā neesam tikuši dziļāk par „ābola mizu”?
Vai nav tā, ka vēsturē esam „pazaudējuši” kādu būtisku starpposmu starp joprojām neapzināto seno patiesi viedo tradīciju (to, kurā tad arī dzima dainu teksti) un vēsturiski apzināto tradīcijas posmu, kurā no vieduma vairs nav ne smakas? Un tad jau jā, šajā starpposmā ir nozudušas Jūsu minētās šifra atslēgas.
Taču viss ir restaurējams, ja ir izdevies „iekosties” jau daudzkārt minētajā Esencē. Esencē esot, teksti par Esenci kļūst saprotami!
Ļoti rezervēti raugos uz kristietību kā garīguma pamatu tās dogmatisma dēļ.
Kristietība vēsturiski vienmēr ir agresīvi vērsusies pret Esenci sataustījušajiem, jo tie vairs nebija manipulējami. Tie bija kristietībai bīstami, jo šķīdināja sludinātās dogmas. Vai dogmatisms var būt garīguma ceļvedis? Domāju, ka nē.
No šī brīža LV mācītājiem varbūt var minēt Rubeni un Cālīti kā Esencei pietuvojušos, taču, cik lasu, arī viņi ir dažādu iemeslu dēļ attālinājušies no oficiālās baznīcas.
Marta avens
pirms 7 gadiem
Pāris vārdos - apzinoties esenci, šifra atslēgu restaurēt nav grūti. Protams, mēs atkal runājam par nepierādāmām kategorijām un strīdēties par tām nav vērts.
Tieši tāpat nav jēgas radīt jaunas ideoloģijas. Jebkura ideoloģija kā jau prāta produkts būs atrauta no esences, bet stāsts jau ir tieši par pašu esenci.
Marta avens
pirms 7 gadiem
Bet par Dainu un manis piesaukto avotu vēstījumu runājot - tas ir garāks stāsts un ne ierobežotos komentāros atklājams. Nesen agrāk mēs jau runājām par esenci. Mana parliecība - Dainas ir par esenci. Tieši tapat par esenci ir Kristus vārdi, par to runā Krišna "Mahabharatā", Ekharts Tolle un daudzi, daudzi citi.
Diemžēl esence nav ar prātu aptverama, līdz ar to arī kašķi par etiķetēm, nevis par saturu. Etiķetes nosaka, ka daudzi stāsti ir gājuši dažādās kultūrās paralēli. Jo, acīmredzot, konkrētā etiķete konkrētai kultūrai ir bijusi vispiemērotākā. Esence - tā ir Viena. Visaptverošā un Visu Cauraužošā.
Esence ir Tēvs. Esences daļa cilvēkā ir Dieva dzirksts, jeb Dēls. Kristus vārdi - "Es esmu Tēvā un Tēvs manī" ir cilvēka saplūde ar esenci, ar Dievišķo. Dainās tās ir Saules Meitas (dvēseles) precības ar Dieva Dēlu.(garu).
Marta avens
pirms 7 gadiem
1) un galvenokārt - "unikalitāte" un "izredzētība" ļoti patīk ego. Ja visādā ziņā citādi ar pašapziņu ir sūdīgi, tad unikalitāte rada vismaz ilūziju, ka esam vow! Un, jo zemāka pašapziņa, jo vieglāk šo preci iesmērēt;
2) nevar noliegt, ka Dainu vēstījums ir dziļš un droši vien var uzskatīt, ka patiešām unikāls (šoreiz bez pēdiņām). Kaut gan, pareizāk būtu teikt - pats vēstījums nav unikāls (tas pats ir vēdās, bībelē + apokrifos, advaitas rakstos, u.c.), unikāla ir metode, valoda, simboli, kādos vēstījums ir pateikts. Cilvēki intuitīvi tiecas pēc šīm "saknēm" un sāk šo to saprast.
Pagaidām tas, ko paliku zem "otrkārt", vēl ir mazākumā, salīdzinājumā ar "pirmkārt". "Otrkārt" pieaug - tas ir pozitīvi, diemžēl pārējie procesi Latvijā un ap Latviju attīstās daudz dinamiskāk un Valdemāram var izrādīties taisnība ...
dzimmijs13
pirms 7 gadiem
Viss loģiski!
dzimmijs13
pirms 7 gadiem
"Labticības" apstāklis tad vēl bija cilvēkos. Uļjanovs to apzinājās, tāpēc solīja ko vien cilvēki vēlējās. Un būtu vienkārši dīvaini, ja pēc tā visa šobrīd kāds vēl paļautos uz sociāldemokrātiem.
dzimmijs13
pirms 7 gadiem
Jautājumu uzdevu, jo manuprāt vispārinošs apgalvojums "latviešos savā ziņā ir bijis zināms boļševisma iedīglis" ir no tās pašas sērijas kā "visi latvieši ir fašisti". Protams, maigāks, piesardzīgāks, bet principiāli vienāds. Tad jau to pašu var apgalvot arī par gruzīniem, par ebrejiem, par krieviem vispār nerunājot, u;t.t.
Protams, nez man laika, nedz iespējas veikt pētījumu, par zināšanu trūkumu vispār nerunājot, bet domāju ka ar šo jēdzienu "boļševisms" tika saprasts pavisam kas cits ko mēs arto asociējam šodien. Kā arī laika biedru vidū dažādi indivīdi, kā arī dažādu nāciju kultūrtelpu pārstāvji ietvēra savus priekšstatus.
Drīzāk bezjēdzīgi meklēt kādu "boļševisma iedīgli", bet censties izprast dažādo cēloņsakarību mijiedarbības faktorus, kas noveda, piemēram, pie kaut vai tā, ka mūsu strēlnieki apsargāja Uļjanovu. Nevis vispārināt uz mistisku "boļševisma iedīgli" (analīzes rezultātā no šāda fenomena nekas nepaliks pāri) - tad jau tik pat labi var apgalvot, ka vācu Uļjanova finansētājiem arī bijis "boļševisma iedīglis".
Un atgādināšu, ka Stučka netiktu padzīts bez mūsu līdzdalības. Varētu teikt ka padzinām paši, bet protams, arī tas būtu vienkāršojums, tolaik "valstiskie formējumi" mijās visā bijušajā impērijas teritorijā.
dzimmijs13
pirms 7 gadiem
dzimmijs13
pirms 7 gadiem
PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI
Kaspars Vanags
0Retina
Laikmetīgās mākslas centrā kim? 26. augustā tiek atklāta izstāde "Retina", kuras pamatā ir sarunas starp četriem tās dalībniekiem – Andreju Strokinu, Germanu Ermiču, Kasparu Vanagu un Ventu Vīnbergu - par laikmetīgās mākslas neskaidrajām attiecībām ar ar attēlu un vizuālo kā tādu.
Pārpublicējumi
16.11.2013
17
Brīvība ir brīvība