
Santa Hirša
Autors
Santa Hirša ir mākslas zinātniece un kritiķe, Baltijas laikmetīgās mākslas interneta žurnāla "Echo Gone Wrong" redaktore.
publikācijas
pēdējā publikācija pirms
vērtējumi
kopā saņemti komentāri
kopā izteiktie komentāri
Populārākās autora Tēmas
Populārākie autora raksti

Pazudis tulkojumā
Zuzānu kolekcijā ir brīnišķīgi resursi oriģināla un daudzpusīga mākslas centra satura izveidei, tāpēc mani mulsina tik virspusēja tās reprezentācija. Kāda jēga kolekcionēt mākslu un radīt tai jaunas, vērienīgas telpas, ja beigās par galveno produktu tiek padarīts kaut kas pavisam cits?

Latvijas māksla 2010–2019: maz un vēl mazāk
Par būtiskākajiem notikumiem, parādībām un procesiem Latvijas mākslā 21. gadsimta otrajā desmitgadē.

Skatiens kā antropoloģisks ierocis. Skūpsti, sviedri un asinis.
Pat pēc 20 gadiem Balčus fotogrāfijas asi kontrastē ar Latvijas laikmetīgās mākslas sterilo kopainu. Arī Balčus nepievēršas sabiedrības atstumtajiem margināļiem un dīvaiņiem, taču nekautrīgi ienesa mākslā to pasauli, kurā vīrieši viens otru skūpsta un iekāro un sievietēm ir mēnešreizes.

Ziedi plastmasas iepakojumā
Māksliniekiem ir iespēja realizēt vērienīgus projektus, skatītājiem ir iespēja redzēt labu mākslu, bet tas nemaina faktu, ka uzburtā vīzija par pasaules atdzimšanas un uzplaukšanas iespējām novīst pašas institūcijas darbības ēnā.
Visi autora raksti
Santa Hirša
0Mēs neesam izredzēti
Iespējams, ka šis karš ir arī sāpīgs postsociālisma perioda noslēgums Austrumeiropā un jauna laikmeta robežšķirtne. Jebkurā gadījumā tā nestais posts, tostarp kodolkara apdraudējums, ir skumja kulminācija pēdējos gadsimtos valdošajai cilvēka izredzētības pozīcijai attiecībā pret pārējo pasauli.

Santa Hirša
0Sex Marx Karl Pistols
"Deviņdesmitie pašu acīm" šķiet prologs tam, kas notiek un joprojām ļoti intensīvi attiecas arī uz mūsu laiku un sabiedrību. Šie teksti ir lielisks iedvesmas avots jaunajiem un topošajiem māksliniekiem, lai trenētos kritiski domāt par savām radošajām iecerēm (un domāt vispār).

Santa Hirša
4Pazudis tulkojumā
Zuzānu kolekcijā ir brīnišķīgi resursi oriģināla un daudzpusīga mākslas centra satura izveidei, tāpēc mani mulsina tik virspusēja tās reprezentācija. Kāda jēga kolekcionēt mākslu un radīt tai jaunas, vērienīgas telpas, ja beigās par galveno produktu tiek padarīts kaut kas pavisam cits?

Santa Hirša
0Skatiens kā antropoloģisks ierocis. Skūpsti, sviedri un asinis.
Pat pēc 20 gadiem Balčus fotogrāfijas asi kontrastē ar Latvijas laikmetīgās mākslas sterilo kopainu. Arī Balčus nepievēršas sabiedrības atstumtajiem margināļiem un dīvaiņiem, taču nekautrīgi ienesa mākslā to pasauli, kurā vīrieši viens otru skūpsta un iekāro un sievietēm ir mēnešreizes.

Santa Hirša
1Nosliece uz klaiņošanu
Vai mūsdienu sociāli ekonomiskā pasaules kārtība vispār pieļauj flâneur dzīvesveidu? Šķiet, ka neoliberālais kapitālisms un laiski vērojoša dīkdienība ir savstarpēji grūti apvienojami stāvokļi, jo arī pastaigām un "nekā nedarīšanai" jābūt mērķtiecīgai un jārezultējas vismaz glītā instagram storijā vai jaunā endomondo rekordā.
