Notikums
26
Sept
12:00

Rīgas Fotogrāfijas biennāle: Kino sestdiena

Komentē
0
Atgādināt

Sestdien, 26. septembrī, no plkst. 12:00 līdz 19:00 kinoteātrī "Kino Bize" notiks Rīgas Fotogrāfijas biennāle kinoprogramma "Kino sestdiena".

Rīgas Fotogrāfijas biennāles "Kino sestdiena" piedāvā 3 filmu programmu, aicinot uz šī gada biennālē aktualizētajām tēmām paraudzīties caur kino prizmu.

Programmas pirmajā daļā, tematiskā sasaistē ar biennāles ievaros realizēto projektu "(Ne)redzamās autores", kas veltīts fotogrāfijas vēsturē piemirstajam 20. gs. pirmās puses Latvijas sieviešu fotogrāfu darba mantojumam, pirmizrādi Latvijā piedzīvos Pamelas B. Grīnas (Pamela B. Green) intriģējošā dokumentālā filma "Esi dabiska: Alises Gijas-Blašē neizstāstītais stāsts" (Be Natural: The Untold Story of Alice Guy-Blaché, 2019). Filma vienlaikus ir veltījums un intriģējošs detektīvstāsts, mēģinot izsekot notikumus un apstākļus, kuru rezultātā franču režisore, producente un scenāriste Alise Gija-Blašē (1873-1968) - pirmā sieviete režisore un viņas unikālais devums vairāk kā 1000 filmu radīšanā, nepelnīti palicis aizmirstībā.

Programmas otrā daļa tematiski pievēršas realitātes un fikcijas attiecībām mākslinieciskajās praksēs, tuvāk skatot fikcijas un mīta lomu mūsdienu un vēsturisko naratīvu radīšanā.

Bena Šapiro (Ben Shapiro) filma "Gregorijs Krūdsons: Īsas tikšanās" (Gregory Crewdson: Brief Encounters, 2012) ir dokumentācija mākslinieka Gregorija Krūdsona (Gregory Crewdson) gandrīz desmitgadi ilgajam darbam pie vērienīgā fotoprojekta "Zem rozēm" (Beneath the Roses). Ar kinematogrāfisku pieeju un teātra tradīcijās balstītu scenogrāfiju Krūdsons rada maģiskas realitātes ainas un stāstus, kuros mistērija un brīnumi mijas ar visikdienišķākajām banalitātēm. Taču aiz ironijas un maģiskās atmosfēras slēpjas kritisks komentārs par mūsdienu ASV sabiedrību.

Starptautisku ievērību guvušās, Londonā rezidējošās palestīniešu mākslinieces Larisas Sansūras (Larissa Sansour) un dāņu rakstnieka, mākslinieka Sērena Linda (Søren Lind) sadarbībā tapušajā īsfilmā-video esejā "Nākotnē viņi ēda no vissmalkākā porcelāna" (In the Future They Ate from the Finest Porcelain, 2015) organiski mijas zinātniskā fantastika, arheoloģija un politika. Video eseja pēta mīta lomu vēstures, faktu un nacionālās identitātes konstruēšanā. Filma ir trešā no Sasūras zinātniskās faktastikas filmu triloģijas, kurā autore turpina risināt sev centrālo jautājumu par patiesības un fikcijas attiecībām Tuvo Austrumu sociālpolitisko satricinājumu kontekstā.

Pirms katras filmas kontekstuālu ievadu sniegs mākslas kritiķe, kuratore Šelda Puķīte, savukārt pēc filmām paredzētas īsas jautājumu un atbilžu sesijas, ietverot arī filmu veidotāju komentāru.

Kuratore: Elīna Ķempele (LV).

Tēmas
 

Patika šī publikācija? Atbalsti interneta žurnālu “Satori” un ziedo tā darbībai!

SAISTĪTI RAKSTI

Satori

PIESAKIES SATORI JAUNUMIEM!



Satori

Pievienojies Satori un izmanto reģistrēta lasītāja priekšrocības - vērtē, komentē un veido rakstu arhīvu!

Satori
Satori
Pieraksties!
Komentē
0

Sveiks, Satori lasītāj!

Neuzbāzīgu reklāmu izvietošana palīdz Satori iegūt papildu līdzekļus satura radīšanai un dažādo mūsu finanšu avotus, sniedzot lielāku neatkarību, tādēļ priecāsimies, ja šeit atspējosi savu reklāmas bloķēšanas programmu.

Paldies!