Aija Puzarele
pirms 3 gadiem
Mareks Niklass
pirms 3 gadiem
1. Daļa aptauju Latvijā nav veiktas, lai kaut ko atklātu, bet drīzāk, lai radītu publicitāti noteiktam zīmolam, institūcijai u.tml. Aptauja ir no viens sabiedrisko attiecību rīkiem. Es domāju, ka medijos un attiecīgajās organizācijas to visu labi saprot.
2. Masu medijos pārpublicē relīzes par šādām aptaujām, neiedziļinoties to saturā, formā utt. Galvenais ir virsraksts, ka "80% iedzīvotāju baidās no COVID", vai arī "40% nekad nav pamēģinājuši indīgas sēnes". Klikšķi garantēti.
3. Žurnālistiem, reportieriem nav laika kritiski izvērtēt to "barību", ko viņiem piedāvā. Viņiem nepietiek arī zināšanu, lai saprastu, kur ir pētījums par lietu (temats, metodoloģija, analīzes kvalitāte) un kur ir vienkārši surogāts.
P.S. Daru, ko varu, lai mani studenti mazliet vairāk saprastu par aptaujām, bet ar maniem un manu kolēģu spēkiem ir par maz, lai kardināli mainītu mediju attieksmi pret šo jautājumu.
Sabiedrība
29.09.2020
2
Uztaisīsim aptaujiņu