Martins Ozolins
pirms 6 gadiem
Nikolā, ak tad "labas ir vainīgās nācijas"... Tad kāpēc franči (ieskaitot daudzus musulmaņus) balsoja par Lepēnu?

Un nevajag saukt par tumsoņām tos, kuri ir pret pašreizējā imigrantu viļņa no Ziemeļāfrikas uzņemšanu. Tā ir tikai loģiska reakcija uz tiem musulmaņu pūļiem, no kuriem daudzi grieza rīkles neticīgajiem vai meta viņus jūrā no plosta.

Un nevajag stāstīt, ka "visi tādai nav". Arī visi vācieši nešāva ebrejus, visi krievi nešāva "buržujus" un visi japāņi nedūra ķīniešus.

Bez tam tie, kas laižas lapās, nevis ieročiem rokās aizstāv savu zemi, nav pelnījuši uzņemšanu Eiropā. Lai paliek Sīrijā un karo pret Islama valsti vai Asadu! Tad arī tur iestāsies miers.

Ieteikums Tev pašam - nelien svešā mājā ar saviem padomiem! Vari izglītot savus tautiešus, kā pareizi domāt un runāt.

Fiziko Liriko
pirms 6 gadiem
He-he. Orvels, Orvels, Orvels.
Nešpetnā priekā berzējot rokas, vēroju Francijas reģionālās vēlēšanas jeb Marinas un Marionas nu jau vairs nenovēršamo ceļu augšup. Izskatās, ka 2017. gads būs vēl jautrāks. Vēl pāris miljonu migrantu, un 40 procentu nebūs robeža.
PS. Jūsu paroles atjaunošanas programma, cienītie Satori, reāli sucks.

Skābene
pirms 6 gadiem
Tikai neliels precizēzums- kā Jūsu kaimiņiem, daudzajiem musulmaņiem ar sieviešu tiesībām un attieksmi pret homoseksualitāti? Un vēl, pieminējāt "vainīgo" nāciju atbalstāmo politiku, vai Jūsu voluntārā ierašanās būtu, par piemēru stādītās Francijas, koloniālās pagātnes grēku izpirkšana?

Gunta Sloga
pirms 6 gadiem
Paldies autoram par rakstu. Kaut katram latvietim būtu tik dziļa un izjusta mīlestība pret latviešu kultūru kā Nikolā, kā arī spēja savus argumentus paust bez liekām emocijām un uzbrukumiem oponentiem.

Maija Roze
pirms 6 gadiem
Loti labs raksts. Loti personiigs, taadeel arii ne visi piemeeri buus maneejie. Bet taa ir tiesa, un nav tur par ko uztraukties, ka daudz viduveejiibas, un par katru peerli ir jaapriecaajas. Ka japieliidzina uz augshu, nevis jaavelk uz leju. Mani cilveeki no Eiropas keras pie jebkura piemeera, jebkuras talanta izpausmes, jebkura domas briiviibas apliecinaajuma, lai izceltu labaako un staastiitu par Latviju. Ir tik daudz pievilciiga un dabiska. Daudzas lietas arii neatrod, jaapiekriit par rokmuziku.
Satori buutiiba jau ir apvienot domubiedrus un izgliitot, daliities, raadiit citas perspektiives. Driizaak buutu jauztraucas, ja taada portaala nebuuutu. Vienmeer liekas diivaini tie noniecinoshie komentaari, jo es personiigi viesojos tikai portaalos, kas man interesanti, bet no otras puses tas jau ir it kaa labi. Tas tikai noziimee, ka cilveeki lasa, kaut kritizee.

Tikpat diivaini liekas arii man autora piemineetais, ka vieteejo, kas dziivo konkreetajaas valstiis liidzaas patreizeejiem draudiem, domas kaut kaa neskaitaas. Vinu tolerance un attieciibas ar saviem kaiminiem kaads shajaa galaa uzskata par nenopietnaam. Piemeeri no personiskaa pieredzes tiek apshaubiiti. Situaacija demonizeeta.
Ja pa nopietnam, tad personiskaa pieredze ir taa kas skaitaas, ne sveshu staastu paarstaastiijums un vienu lauzu iipashiibu piedeeveeshana citai lauzu grupai.

Ne noniecinaat droshiibas iestaades, bet atbalstiit sho profesiju prestizhu; izgliitoties, maksaat nodoklus, lai sabiedriiba var uztureet savu sociaalo sisteemu. Kaut kaa tomer nostaaties par, nevis pret. Kritika un ironija ir nepiecieshama kaa eest, bet ne pastaaviigs sarkasms un dzeeliigums, kaarteejo izgaashanos gaidot.
Neviens neveelas karu, droshiibas dienesti stradaa, kriize ir nopietna, bet cilveeciskums nepazuud.
Taadas paardomas, dziivojot divas valstiis. Tur, kalnam paari, citi kalni ir.
Un briti vakar svineeja sava astronauta doshanos kosmiskajaa telpaa, tuukstoshiem beernu zinatnes muzejaa sajuusmaa veeraas debesiis ekraanaa. lepnums.
Ir tik daudz skatu punkti.

Citrons
pirms 6 gadiem
Es nezinu nevienu jēdzīgu franču rokgrupu, būs jābrauc uz Franciju iepazīt kultūru. Varbūt bez giljotīnas ir izgudrots arī kārtīgs rokmūzikas zāģis?
Alvim vajadzētu iestudēt teātrī Walking Dead aktuālā politiskās situācijas režijā.

Circus Maximus
pirms 6 gadiem
Hipsteru baaraa zaales pievedums?

Circus Maximus
pirms 6 gadiem
Auzanneau...vispar jau francu vardos un uzvardos reti ir z burts. Vai tik shi gudrinieka vectevs nebija Nikolajs Auzans, kurs cara laikos aizmuka uz Parizi, lai nebutu jaatbild par 5.gada varondarbiem?

polus
pirms 6 gadiem
Pirms komentēt tālāk, vienkāršs jautājums raksta autoram: vai Jūs savam mājoklim mēdzat aizslēgt durvis?

Reinis Huseins
pirms 6 gadiem
etniskā piederība īsti atbildi nesniedz, jo kā tad izskaidrot ka nospiedošais vairākums integrējas? Interesantais šajā sakarā ir kas cits : cik presē (piemēram Le Monde) var lasīt, tad šie ''jaunieši'' ir pkā saka ''radikalizējušies'', nevis ejot uz mošejām, bet internetā, kā arī zīmīga drīzāk ir tendence, ka protests pret sabiedrību izpaužas vai nu kā uzticības zvērēšana teroristiem, vai arī iestāšanās Nacionalajā Frontē un tml. grupējumos.

Reinis Huseins
pirms 6 gadiem
Nevajag skatīties tikai pēc uzvārdiem, jo kāds ir pamats Francijas pilsoņus trešajā paaudzē saukt par imigrantiem ? Tā visādās etniskās vētīšanās var aiziet ļoti tālu.
Es negribu teikt ka viņu politika bija ļoti laba vai slikta, manuprāt, galvenais ir vienas sabiedrības pilsoņiem laiku pa laikam izlemt, piemēram, tautas nobalsošanā , ko viņi vēlas redzēt sev blakus un uz kādiem nosacījumiem. Es domāju, ka argumenti par labu ir daudz vairāk nekā pret, un tas ir pilnīgi ok, ja citi domā savādāk - tas var būt izejas punkts aizraujošai politiskai cīņai uz godīgiem nosacījumiem.

Reinis Huseins
pirms 6 gadiem
Lūdzu atsauci uz Hermaņa paziņojumu : lūdzu, te ir citāts, par kuru viss šis cepiens un kas man liek šaubīties par Hermaņa prata spējām : ''Tātad cena, kas tika samaksāta, lai beidzot atzītu saikni starp imigrācijas politiku un terorismu, bija 132 jaunu cilvēku nāve Parīzē.'' http://www.jrt.lv/alvja-hermana-pazinojums-pec-atteikuma-stradat-thalia-theater-hamburga

par bēgļiem man sķiet acīmredzami, ka: civiliedzīvotājiem , vai personām kuras nolikušas ieročus, lai pamestu bruņota konflikta teritorijas, ir jādod patvērums, sīkāki noteikumi ir jāpielāgo atbilstoši apstākļiem.

par Practice what you preach! - varētu atbildēt arī uz otru pusi, nemaini nekad savu rajonu, vai kāpņutelpu, darbu , kur nu vel ciematu vai pilsētu ...

Reinis Huseins
pirms 6 gadiem
''terora akta saistība ar imigrāciju, kas ir apstiprināts fakts'' Nu šoreiz man atsauce jāprasa tev - paskaidro kā tu tur piepin klāt imigrāciju, ja teroraktus pastrādāja vietējie?
par to, ka jautajums par imigrāciju kopā ir jāatrisina ar referendumu - tam es pilnīgi piekrītu.

Reinis Huseins
pirms 6 gadiem
nē, Tavam pēdējam komentaram nepiekītu. Es uzskatu, ka begļi ir jāuzņem, jo tas ir kaut vai juridisks pienākums un ir tikai normāli, ka cilvēki meklē vietas, kur labāka dzīve. Pretējā gadījumā taču, piemēram, indoeiropieši arī nebūtu nonākuši līdz tagadējai Latvijai... Protams, ka Hermanis ir peļams, jo viņš izplata melīgu informāciju, kā lūk begļu vidū esot bijuši 13. novembra slepkavas, kas tā absolūti nebija. Tomēr lai no tā visu izdarītu secinajumu, ka Latvijas kultūra nerullē un ka visa sabiedrība ir rasisti, laikam ir jādzer ļoti stipra kafija

Reinis Huseins
pirms 6 gadiem
Taisnība, es nepacentos paargumentēt pretī. Meklēt šādas dziļas saknes par iekodēto piesardzību, kuras lūk izrietot no Hermaņa histēriskajiem skricelējumiem neizskaidro, piemēram, to kāpēc Latvijas krievvalodīgie ir tieši tik pat (ja ne vēl nedaudz vairāk) naidīgi pret ārzemniekiem. Krievi taču ar īsiem iznemumiem nav bijuši nekādi apspiestie... Tas ko pateica Hermanis, lai paliek uz viņa sirdsapziņas, bet nevajag teikt, ka viņš runā kāda vārdā, jo patiesībā tas ir tas ko vinš grib - jāatceras, ka viņš pats rakstīja, ka lūk to ko domājot vinš (Hermanis) tā domājot arī visi ''normālie eiropeiši''

Reinis Huseins
pirms 6 gadiem
Dienzgan liels murgs. Ja šis raksts būtu adresēts Hermanim viss būtu, ok, bet patiesībā lasītajam cenšas ieborēt, ka lūk Alvis Hermanis nav nekas cits, kā mūsu rasisitiskās provinciālās sabiedrības standarta ražojums. Ideja, ka principā mēs visi tādi esam (skat sadaļu par rasismu) un ka Hermanis vienīgi izsakās mūsu visu vārdā patiesībā ir totalitāra, jo noliedz ka mēs katrs atsevišķi esam indivīdi ar savam domām un uzskatiem.

Anita Uzulniece
pirms 6 gadiem
Mna jau bija aizdomas, ka tas ir tas pats francūzis, kas rakstīja par franču specifisko humora sajūtu pēc pirmā Parīzes terora, pārliecinājos - jā. Snobisms attieksmē pret vietējiem "aborigēniem" un viņu mazo kultūru lai paliek uz autora sirdsapziņas, tāpat kā vēlēšanās iepazīt to un iedziļināties, ja ne - iemīlēt šajā gab. bijusi vajadzīga tikai kā "ieskriešanās" jaunajai attieksmei pret Alvi Hermani dēļ viņa pozīcijas bēgļu jautājuma. To var nesaprast, tai nepiekrist (dīvaina arī H. izrāžu izvēle), piederīgākas te šķistu toleranci un atvērtību citādam, svešajam atspoguļojošās izrādes., kādu Alvim ir daudz gan Latvijā, gan - ārzemēs. Bez augstprātības un pagarā ievada, argumentētāk - uz priekšu! Ar personīgo paraugu! Kolonizācijas kontekstā Francija nebūt nav tik cēla, vairākas labas filmas talantīgi reflektē par franču attieksmi pret arābiem, kas cīnījās Francijas pusē 2.pas. karā...Bet ne par to te stāsts...

Jānis Vētra
pirms 6 gadiem
Varētu sākt ar testu. Cik % francūži turpinātu lasīt latvieša rakstu franču valodā, kas sāktos ar šādu rindkopu. "1996.gadā saņēmu komandējumu doties uz Franciju. Francija- neviena informācijas avota, neviena varoņa, nevienas redzamas, slavenas personas! Vāciešiem - jā! Viņiem ir Hēgelis, Bēthovens un Bismarks. Arī angļiem ir Šekspīrs, Darvins un Nelsons! Pat spāņiem ir Servantes, bet Francija - pilnīgi balta lapa!"
Bet es Nikolā Ozano rakstu izlasīju. Patika, ka ir cilvēks ar saviem uzskatiem, kas nebaidās tos publiski paust, izteikties par slavenībām bez liekas pietātes. Fascinē cilvēki, kas joprojām uzskata, ka jaunība (20 gadi) ir attaisnojums nezināšanai.
Jau lasot rakstu, sapratu, ka jēdzīga diskusija par rakstā skarto tematiku iespējama tad, ja iesaistītie precizē, ko katrs saprot ar diskusijā lietotajiem terminiem - nācija, nacionālisms, rase, rasisms utt. Citādi viss aiziet vecajā labajā gultnē - "viens par māti, otrs par meitu".
Raksts it kā veltīts A. Hermanim. Pamatoti, jo viņš ir ne tikai pasaulē slavena persona, bet...pirmkārt, mākslinieks! Un māksliniekiem piemīt spēja sajust to, ko ar konceptuālās nostādnēs un teorijās balstītu prātu vēl nesaprast. Manā vērtību sistēmā mākslinieciskā intuīcija ieņem ļoti augstu, pat prioritāru vietu.

Peteris Bankovskis 1
pirms 6 gadiem
Jakobīnisms, šķiet, frančiem nepāriet, lai gan kopš Jakobīņu kluba dibināšanas ir pagājis daudz laika. Es neesmu studējis École Normale Supérieure un nepārzinu aizkulises, tāpēc aizvien varu tikai brīnīties, kā var tik ērtā kombinācijā saplūst 'Liberté, égalité, fraternité' ar sūru etatismu. Tāda ērta kombinācija, kas te publicētā raksta autoram, piemēram, ļauj nekaunīgi pamācīt Alvi Hermani: "Jūs kādreiz esat teicis, ka mēdzot mainīt savu viedokli. Varbūt šis tiešām ir īstais brīdis to darīt?"

Un droši vien izlikties neredzam, ka, piemēram, svētdien notikušajā Francijas municipālo vēlēšanu II kārtā uzvarēja " administratīvais resurss." Ar skaidri definētu nolūku: ierobežot brīvību, tostarp arī vārda brīvību. Taču ne jau mums no malas būs mācīt citiem politisko kultūru. Gribu tikai atgādināt, bet ne atstāstīt atšķirīgās pieejas trīs zemēs pret trim ievērojamiem literātiem pēc otrā pasaules kara – šie rakstnieki ir Knut Hamsun, Ezra Pound un Robert Brasillach.

Agnese Krivade 1
pirms 6 gadiem
Izcili Nikolā paldies, tu esi īsts intelektuālis un džentelmenis. Paldies arī, ka tu tici Latvijai un ar tādu mīlestību raksti par tās kultūru. latviešiem tas ir svarīgi, un arī, tas ir gudri, jo tikai tā runājot pastāv iespēja, ka tevi kāds sadzirdēs. man pašlaik iestājusies jau nolieguma fāze. ne tikai latvijas bet jebkādas nacionālas identitātes; nevaru iedomāties nevienu piemēru, kāpēc tā būtu kaut kas labs un īpašs. gribu dzīvot, it kā tās nebūtu.
vakar runāju ar kolēģi no Ungārijas, kura no turienes aizbrauca tieši kad sākās Orbāna uzvaras gājiens, jo viņa neredzēja, kā būtu iespējams turpināt dzīvi sabiedrībā kur veselo saprātu un mīlestību uzvar labējais ekstrēmisms. viņa, izrādās, šim visam, ko es pieredzu pašlaik, gājusi cauri jau pirms kāda laika, un dalījās padomos, ko darīt, kad vecāki pie svētku galda sāk hate speech pret musulmaņiem. viņa no Briseles tālāk brauc uz ameriku. viņa teica: es vienkārši vairs nevaru braukt atpakal uz Ungāriju.

Juris Zalāns
pirms 6 gadiem
Jā, Agnesei ir varens komentārs.
No vienas puses viņa saka lielo paldies Nikolā par latviešu kultūras mīlestību. Un jau nākamajā brīdī spriedums - jebkādas nacionālās identitātes jānoliedz. Jo nav neviena piemēra, kur identitāte būtu kaut kas labs un īpašs. Kas tas ir, Agnese? Man izklausās pēc pilnīgas pretrunas.
Ja Agnese mīl daudzveidīgo, krāsaino, neviendabīgo, multikulturālo pasauli, tad man gribētos apgalvot, ka visa šī pamatā pirmkārt jau ir cilvēku daudzveidīgās identitātes.
Jā, protams, Orbans varētu nepatikt. Un daudzi citi politiskie līderi varētu nepatikt. Bet kāda Orbanam saistība, teiksim, ar ungāru identitāti? Domāju, ka visai maza. Varbūt nākamreiz, kad runāsi ar draudzeni pavaicā, kurp viņa dosies tālāk, ja gadījumā ASV prezidenta vēlēšanās uzvarēs Donalds Tramps. Kur tad ir tā ideālā supertolerantā "progresistu" un "humānistu" sapņu zeme? Bez stulbajiem, ļaunajiem nacionālistiem. Pēc Nikolā domām, protams, Vācija. Es gan apšaubu tik primitīvu skatījumu.
Runājot par bezidentitātes ļaudīm kā tādiem, par cilvēkiem bez savas nacionālās kultūras saknēm, es esmu pārliecināts, ka tā būs tuvākās simtgades viena pasaules no skarbākajām problēmām. Sīrijā jau tagad ir tūkstošiem jauniešu, bez identitātes. No Francijas, Krievijas, Beļģijas arī Latvijas u.t.t. ... Viņi nav ieauguši savās nacionālajās kultūrās un ir pilnīgi atvērti jebkam. Viņu identitāte ir interneta nācija. Labākajā gadījumā viņi pavadīs savas dzīves pie monitora vai dosies kur vairāk var nopelnīt. Sliktākos gadījumus mēs labi zinām no šī gada ziņu raidījumiem.

martell
pirms 6 gadiem
Ir pilnīgi saprotama dedzība, ar kuru tika veidots padomju cilvēks. T.i. Visu zemju proletārieši - savienojieties!
Un tos, kas domā citādi - diskreditēt un apsaukāt, jo tūdaliņi tak nesaprot apgaismības idejas.
Taču, cienītais kosmopolīt, es pieņemu, ka esat skolā apguvis arī tik ļoti konservatīvu zinātni kā statistiku. Un pirms Jūs kopkorī ar autoru klaigājat par ciparu sausumu, kas nekādi neiet kopā ar augstajām mākslām, ieteiktu iepazīties ar noziedzības datiem t.s. mērķvalstīs. Un vēl jo svarīgāk - mēģināt saprast statistikas datu dinamiku.
Jā - tā ir kolektīvā pašnāvība, un tas ir karš, ja labpatīkas lietot skaļus vārdus. Nu tad ko tālāk? Jūs un autors gribat, lai "mēs" bruņojamies? Jūs domājiet, ka ņemot ar masu(vairāk kā miljons robežpārkāpēju!), ložmetējs tā arī netiks iedarbināts? Jūs gūstat baudu no tā, ka anarhijas brīdis tuvojas? Varat būt drošs, ka pienāks brīdis, kad asaru gāzi un gumijas lodes, nomainīs īstas lodes.
Man ir ko zaudēt. Pieņemu, ka Hermanim arī. Nu tad lai tā arī būtu, ka Jūs un autors ar "viņiem" un "mēs" ar konservatīvajiem. Tad jau redzēsim.

martell
pirms 6 gadiem
Hallo, Ozano kungs, kas tad nu?:

Francijas policija ar asaru gāzi izklīdina vairāk nekā 800 migrantu
http://www.delfi.lv/news/arzemes/francijas-policija-ar-asaru-gazi-izklidina-vairak-neka-800-migrantu.d?id=46854855

Redziet, var gudri spriest par augstām lietām, kamēr pavisam konkrēti vardarbība neskar jūs personīgi. Vai Ozano kungs sēdētu uz terases arī gadījumā, ja satrakojušies jaunieši dedzinātu visas mašīnas kvartālā?
Atšķirībā no frančiem, latvieši papildus karadarbībai ir pieredzējuši arī ilgstošu teroru un baiļu vadību.
Otrkārt, Vācijas "morālā stāja" ir cinisks aprēķins, kuram ar iebraucēju palīdzību ir jāturpina stutēt Bismarka izloloto pensiju piramīdu. Tur nav nekādas cilvēkmīlestības. Eksperimenta pēc pamēģiniet Lejasvācijā publiskā vietā kariķēt dziesmu "Deutchalnd uber alles". Redzēsiet vistīrāko cilvēkmīlestību.

Pastnieks
pirms 6 gadiem
Nav slikti uzrakstīts.

Jāsaka, ka cilvēku pašidentifikācija pēdējā laikā arvien redzamāk kļūst nevis etniski-nacionāla, bet intelektuāla un idejiska.

Izejot ārpus saprāta robežām, bažoties par Sīrijas bēgļiem un Krievijas ekspansiju, skumjā kārtā latviešu nacionālisti ir tuvāki krievu lielšovinistiem un franču galēji labējiem, nekā citiem latviešiem.

Lai arī, lasot mesjē Ozano stāstu par Latviju, cilvēki var sašust par, viņuprāt, Latvijas noniecināšanu, vismaz mani tas neuztrauc -- katram taču var būt savs viedoklis par Latviju,-- kāpēc, lai tas obligāti būtu pozitīvs? Un kāpēc, lai mani satrauktu negatīvs, ja vien runa nav par tīšu apmelošanu?

Tomēr man ir tuvākas Ozano idejas par labu pasauli, nekā latviešu pašdeklarēto nacionālistu nīkulīgie mēģinājumi apstādināt laiku. Tas varēja strādāt tikai Padomju Savienībā, kura lielā mērā atmeta mūsu pasaules daļu partokrātiskā feodālismā. Diez vai pat Putina Krievijas sastāvā būtu vērts tur atgriezties.

"Sava ceļa gājējiem" un norobežošanās cienītājiem vēlētos atgādināt arī, ka Latvija ir un vienmēr ir bijusi izmēru un iedzīvotāju ziņā maza valsts.

Ja mums kopā ar citām mazajām valstīm ir kāda teikšana Eiropas lietās patlaban, tas ir tikai tāpēc, ka Eiropas Savienības veidošanās procesā ir vienā brīdī guvuši pietiekamu ietekmi tā paša nelaimīgā humānisma un asociēto ideju paudēji.

Mēs varam ignorēt Eiropu, tās uzpūtīgos intelektuāļus, lielu nāciju "postkoloniālos mācītājus", bet realitātē atteikšanās no dalības Eiropas projektā -- un visvairāk jau pietiekamu tā ideju un vērtību integrēšanu -- novedīs mūs turpat, kur mēs bijām Eiropā 30ajos gados: ekonomiski Latvijai arī tad neklājās slikti, bet jebkura puskalibra lielvalsts mūs varēja samalt pāris nedēļu laikā.

Godo
pirms 6 gadiem
Daži komentāri, kuros pausts neviltots sašutums par to, ka "kaut kāds" francūzis atļāvies nicīgi (ar nepietiekošu pietāti) izteikties par latviešiem un latviešu "dižo" kultūru, par mūsu provinciālismu liecina vēl daudz vairāk kā Hermaņa ksenofobiskais vai teiksim mūsdienīgāk - putinistiskais izlēciens. Autors visu atzīmējis pareizi. Nav par ko iebilst. Tikai jāpiekrīt.

Mežameita Mežameita
pirms 6 gadiem
"par tiem laikiem, kad .. Latvija eiropiešiem bija baltais plankums". Vienmēr kāda vieta pasaulē kādas citas valsts citā valodā runājošam cilvēkam būs baltais plankums. Katrai tautai ir tiesības dzīvot savu dzīvi, nedomājot par to, vai Francijā vai da jebkur citur kāds viņus "zin" vai ir pamanījis. Vai mūs (vai Franciju) šobrīd sasniedz tas, kas notiek Rumānijas, Slovākijas vai Maķedonijas kultūras dzīvē? Nez vai. Un tam arī nav tādas nozīmes. Skaitliski maza tauta, maza valoda - mazs tirgus. Vienos tirgus apstākļos kāds popmūziķis ar vienu dziesmu nodrošina sev un saviem pēcnācējiem mūža ienākumus, citur ar visa mūža radošo darbu pat cilvēka cienīgām vecumdienām nesanāk. Katrai tautai ir kāds kultūras vēstījums, kas būtu pelnījis visas pasaules pamanīšanu un atzinību, tāpat katrai ir kāds nepelnīti nepamanīts, aizmirsts vai noniecināts talants. Bet vienmēr atrodas cilvēki, kas ieinteresējas par kādas zemes kultūru un grib to parādīt ārpusē. Paldies Ozano kungam par darbu latviešu literatūras popularizēšanas laukā, diemžēl tas nav vairojis viņa sapratni par Latviju, tas no raksta pilnīgi skaidrs.

Bet par šito gan sasmējos: „Man būtu ļoti interesanti iepazīties ar objektīviem datiem par laiku, ko Hermanis pavadījis krievvalodīgajos surogātmedijos vai Rūperta Mērdoka tabloīdos“... Kas ar to domāts? Kur Hermanis ir pavadījis laiku?!

Man savukārt vienmēr ir interesējis, kā tas var būt, ka francūžiem ar visu viņu kultūras mantojumu šķiet normāli pie katra protesta iziet ielās un demolēt visu, kas ir ceļā - automašīnas, bodīšu skatlogus utt. Un tad mēs ziņās redzam, ka to pašu dara kaut kādi musulmaņu protestētāji – sit, lauž, gāž un dedzina. Mums šeit ir bijis tikai viens tāds gadījums – viena demonstrācija ar demolēšanu. Un to pašu kauns atcerēties. Tie nejēgas pat nesaprata, ka zaudējumu atlīdzināšanai tiks izlietota nodokļu maksātāju nauda no valsts budžeta...

Dead Bull
pirms 6 gadiem
Neviens viņus nesauc par imigrantiem, bet viņi ir imigrācijas, jeb precīzāk imigrācijas politikas tiešas sekas. Zini, es tomēr iedziļināšos etniskajā dalījumā, jo nevēlēšanās redzēt liedz spēju kritiski domāt. Francijā mīt imigranti un to pēcteči no daudziem pasaules reģioniem, tomēr ne Krievijas, ne Armēnijas, ne Indoķīnas ieceļotāju uzvārdus ne šajā, ne citu slaktiņu sarakstos neredz. Iespējams tikai sakritība, kuras apstiprināšanai vai noraidīšanai nepieciešami papildus empīriskie dati;) Labs ir, tikmēr turpinām sēdēt kafejnīcās un gaidīt "datus".

Dead Bull
pirms 6 gadiem
Zini, šajā nakts stundā arī es vairs īsti nesaprotu, kāds gan sakars Bilal Hadfi, Hasna Aiboulahcen, Ahmad Almohammad, Foued Mohamed-Aggad, Omar Ismail Mostefai, Brahim Abdeslam un visiem pārējiem slaktiņā iesaistītajiem personāžiem ar imigrācijas politiku:D

Lai nu paliek! Sociālās zinātnes pašos pamatos tomēr ir empīriska nozare: ja izdosies nodzīvot vēl pusgadsimtu, tad varēsim izvērtēt progresīvismu un konservatīvismu, salīdzinot kam klājies labāk - monoetiskajām Japānai un Dienvidkorejai, vai trešās pasaules valstu imigrācijai plaši atvērtajai Rietumeiropai. Es vienīgi ceru, ka vismaz zinātniski korekta sociālā eksperimenta vārdā kā atšķirīgiem ārējiem apstākļiem pakļautu kontroles grupas laboratorijas trusīti, pasargāsim no musulmaņu imigrācijas Latviju.

Dead Bull
pirms 6 gadiem
Īsti nesapratu, ko gribēji pateikt ar vārdu spēli robežas ierobežo, bet nepasargā. Protams, ka valsts robežas, vienkāršā slēdzene vai līmētas koka durvis, un robežas visplašākajā juridisko likumu nozīmē pašas par sevi ne nieka nepasargā, bet tie ir simboliski šķērsli, pret kuru pārkāpējiem sabiedrībai ir tiesības vērsties ar spēku, līdz "robežu" nepārkāpšana kļūst par vispārpieņemtu praksi. Tas, kas pasargā, ir varas iestādēm deleģētās tiesības reakcija, kad tiek pārkāptas robežas. Šī kolektīvā aizsardzības forma optimizē sabiedrības dzīvi, ļaujot katram mums samazināt rūpes par personisko un cita veida drošību, neizniekojot laiku un resursus – t.i. paver brīvību radīt un attīstīties. Ja tās nav, tas ir sākums nepatikšanām, vai tās būtu uzņēmējdarbības nelikumības, noteikumu ignorēšana ceļu satiksmē, vai arī masveida imigrācijas sekas.

Man šķiet, pēdējās pusgadsimtā Eiropas sabiedrība kļuvusi infantila, attālināta no skaudrās realitātes, un visu pasauli un savu dzīve telpu uztver kā rotaļlaukumu, kurā tiesīgi spēlēties visas pasaules "bērni". Bija jau skaisti tēlot pacifistus, kad no XX gs. draudiem labi pasargāja Pax Americana, bet pašlaik situācija ir mainījusies, un savas brīvības un dzīvesveids būs jāsargā pašiem.

Dead Bull
pirms 6 gadiem
Nu re! Pirmīt apgalvoji, ka Hermanis izplata melīgu informāciju, ka bēgļu vidū esot bijuši 13. novembra slepkavas, bet apgalvojumu tagad argumentē ar tekstu, kurā vien pieminēta terora akta saistība ar imigrāciju, kas ir apstiprināts fakts.

Vēl vairāk, sakot, ka personām, kuras nolikušas ieročus, lai pamestu bruņota konflikta teritorijas, ir jādod patvērums, tu nenoliedz, ka imigrantu vidū, iespējams, ir par teroristiem atzīti kombatanti. Līdz Islāma valsts netiks atzīta par likumīgu karojošo pusi, šīs valstiskam veidojumam līdzīgās struktūras kaujiniekiem ir tieši tāds statuss. Un jebkuriem pilsoņu kara kombatantiem vispirms ir jāatrodas filtrācijas nometnē, līdz tiek pārbaudīts, vai tie nav bijuši iesaistīti neskaitāmajos kara noziegumos, nevis brīvi jāklīst pa Eiropas valstīm.

Protams, privātīpašums, privātā telpa, publiskā telpa, valstu robežas u.d.c. jēdzieni ir indivīdu brīvību ierobežojošas sabiedrības izdomātas struktūras savas dzīves organizēšanai, un sabiedrība pati vai ārēji spēki tās var likvidēt, tomēr lēmums, vai Eiropas valstis jāpadara par visas pasaules iedzīvotājiem atvērtu teritoriju līdzīgi kā rajoni un pilsētas ir attiecīgās valsts pilsoņiem, ir jānobalso referendumā. Redzu, ir citi viedokļi, bet es balsoju pret.

Dead Bull
pirms 6 gadiem
Nav juridiska pienākuma dot uzturēšanās atļaujas nelegāliem imigrantiem. "Bēgļi" ir bēgļi tikai līdz pirmās valsts robežām, kur nenotiek karadarbība un netiek apdraudēta dzīvība. Līdz tam dzīve nometnē, līdz pārbaudīta identitāte un nolūkotā mītneszeme apstiprinājusi patvēruma pieprasījumu. Lēns process, bet galvenais taču ir dzīvības glābšana, nevis savu bērnu iespējamā noslīcināšana Vidusjūrā, vai ne?

Lūdzu atsauci uz Hermaņa paziņojumu, citādi šķiet, ka izplati kreisās urbānās leģendas, ko tik Hermanis neesot sarunājis.

Practice what you preach! Turpmāk dzīvošu zem tava jumta, jo ir tikai normāli, ka cilvēki meklē vietas, kur labāka dzīve – atkritīs komunālie maksājumi, izdevumi pārtikai, uzkopšana:)

Dead Bull
pirms 6 gadiem
Var jau būt, ka vairums francūžu joprojām dzīvo imperiālās varenības ilūzijā, nenojaušot, ka pasaules mērogā demogrāfiski ir pārvērtušies par sīku knisli, Iepretim demogrāfiski eksplozīvākajam kontinentam – Āfrikai un pārapdzīvotajai Āzijai visa Eiropa tāda ir. "Normālam eiropietim", vērojot un analizējot sociālo dinamiku, ir skaidrs, ka masveida citu kultūru un rasu imigrācija rada nevis dažādu rasu eiropiešus, bet replicē mazās Somālijas, Afganistānas, Pakistānas – vietas, no kurām nabadzības un vardarbības dēļ notika emigrācija. Demogrāfisko spēku samērs ir tāds, ka, atverot ārējās robežas, Eiropas liktenis ir izlemts. "Bēgļi" nespēj aizbēgt paši no sevis, bet brālība, vienlīdzība, brīvība, iecietība, pacifisms nav no debesīm nonestas universālas, visiem pašsaprotamas kultūras vērtības – tas ir gadsimtiem ilgas, ārprātīgas vardarbības rezultātā radies, iespējams, īslaicīgs pamiera stāvoklis mūslaiku Eiropā.

Dead Bull
pirms 6 gadiem
Bet Ozano jau arī argumentē, kādēļ viņaprāt tas nav tikai Hermaņa redzējums. Latviešu u.c. pakļautu tautu vēsturiskā pieredze ir iekodējusi piesardzību pret svešo, kas mēdz arī nest daudz ļauna, nu gluži kā koloniālisma un imperiālisma apsēstie francūži ne tik senā pagātnē, vai morālā pārākumu apdullināti kreisi intelektuāļi mūsdienās.

Dead Bull
pirms 6 gadiem
Izlasot teikumu "Nācijas, kuras sevi uzskata par upurēm un nevainīgām, dzīvo aizmiršanās un pasaku pasaulē", šķita, ka tūdaļ tiks izgāzts kārtējais kreiso liberāļu samazgu spainis pār Izraēlu strikto drošības politiku. Izrādījās, autors šoreiz tēmē daudz, daudz zemāk, bet tik un tā nocitēšu Israel National News publicētā raksta "Rectifying Europe" fragmentu.

Champions of morality and ethics in Europe believed superficially that the more they bolstered human rights, the more ethical and better the world would become, and discrimination between people on the basis of sex, race and religion would vanish. The more they secured the rights of the individual, regardless of who or where they may be, the wars between nations and religions would decrease. However, by forsaking all other values of morality, and the moral obligation of each individual, they were mistaken and caused severe injustices, and this is reflected in the serious crisis they are now facing.

The reason for this is that there are no rights without obligations. And when people are given rights without obligations, the natural evil inclination which has a propensity to exploit, lie, steal, rape and murder is nurtured within them. And when society's weak are supported financially regardless of who they are, this encourages them to demand rights they do not deserve, and when they don't receive them – it encourages them to attack and sabotage in order to achieve by force what was not given to them amiably.

Edge
pirms 6 gadiem
Statistiku nevajag ignorēt. Noder padomāt, kas un kā maļ mūsu vēl sparīgāk kā 2.Pasaules kara gados: " Latvijas iedzīvotāju skaits tikai ceturtdaļgadsimta laikā ir samazinājies par 700 tūkstošiem cilvēku. Tikai ceturtdaļgadsimta laikā. Tāds iedzīvotāju skaita kritums bez kaut kādas karadarbības vai epidēmijām ir visai neierasta lieta. " Saruna ar LU profesoru, Latvijas Zinātņu akadēmijas akadēmiķi, demogrāfu Pēteri Zvidriņu.
http://nra.lv/latvija/119981-peteris-zvidrins-2050-gada-latvija-bus-1-7-1-8-miljoni-iedzivotaju.htm

Edge
pirms 6 gadiem
" Mēs zinām, ka nesalīdzināmi labāk ir dzīvot atvērtā sabiedrībā, kurā pastāv atentāta risks, nekā....."
=================================================================================
Šitais ir kolosāls Euro-liberāļu propagandas šedevrs! Ja ASV "mass shooting" jau ir bez maz katru nedēļu, tad Eiropā "Je suis Charlie" arī būs...tpu, tpu. Prātiņ, nāc pie liberāļiem! Nevajag jaunus pierādījumus (līķus) - pakustiniet smadzenes, atcerēties vēsturi, kaut vai 20.gs. 1930. gadus!

Jānis Melnis
pirms 6 gadiem
Ja runājam par noziedzību, tad grūti būtu nosaukt kādu krimināllikuma pantu pēc kura Lielbritānijā nebūtu notiesāti latviešu migranti : slepkavības, izvarošanas, māju dedzināšanas, draudzeņu saduršanas, cilvēku tirdzniecība, laupīšanas, zādzības, ar narkotikām saistīti noziegumi utt. un tjpr. Vārdu sakot, - "pilns komplekts". Vai Lielbritānijai (vadoties pēc Jūsu loģikas) nebūtu pēdējais laiks, kaut ko šajā sakarībā darīt ? Varbūt iebraucot valstī uzlikt latviešu migrantiem - cik labskanīga vārdkopa : "latviešu migranti" (!) - aproces ? Un likt reizi nedēļā atzīmēties policijas iecirkņos (..) Taču visefektīvākais variants (ja raugāmies uz lietām no Jūsu redzespunkta) būtu, ja Lielbritānija izstātos no ES, un jau tuvākajā laikā tiktu slēgta "Šengenas zona" - jācer, ka tā patiešām notiks (..) Un vēl - , ja runājam par statistiku, tad interesanti, ko tā uzrādītu, ja Latvijā reizi mēnesī tiktu skrupulozi apkopoti dati, par policijas izbraukumiem uz visiem ģimenes skandāliem (kas lielākoties beidzas ar varmācību) vadoties pēc iesaistīto personu etniskās izcelsmes (..) Iespējams, ka dzīvojat ar pārliecību, ka starp uzskaitītajiem vardarboņiem tik pat kā nebūtu latviešu vai krievu izcelsmes personu, bet šajā sarakstā dominētu Latvijā dzīvojošie iebraucēji : gruzīni, čečeni, pakistānieši, libānieši, uzbeki un citu tautību ļaudis (..) Un tā vien šķiet, ka dzīvojat ar svētu pārliecību, ka resursu centrā "Marta" vai misijā "Pakāpieni" glābiņu meklē tikai sievietes, kas (ak, kāds stulbums !) precējušās ar vīriešiem no "eksotiskām valstīm" !
Un tagad viktorīna ! Nosauciet Latvijā kaut vienu (pieci jau būtu izcili !) pagastu, kur pie vietējā kultūras nama vai lauku veikaliņa būtu droši uz četrām stundām, bez pieskatīšanas, atstāt jaunu velosipēdu, neriskējot, to skatīt pēdējo reizi dzīvē ? (Un tāpat "drošības saliņas" pilsētu mikrorajonos, kur nav videokameru ?) Un Jums tiešām šķiet, ka pirmais darbs, ko šie 700 cilvēki paveiks, pēc apmešanās uz pastāvīgu dzīvi Latvijā - būs savu jauno kaimiņu apzagšana (..) (Un sievietes hidžābos ir tās, kuras apzog lielveikalus, jo viņām vieglāk paslēpt kārotos "nieciņus" ...) Varbūt arī domājat, ka policistu ķēdes "Praidu" laikā tiek veidotas, lai pasargātu gājienu dalībniekus no Latvijas musulmaņu kopienas (kas neskatoties uz nosodošo attieksmi līdz šim šajā jautājumā spējusi saglabāt vēsu prātu), dažādiem iebraucējiem; vai tomēr (?) no visparastākajiem latviešiem un krieviem ? (Un tie, protams, nebija nekādi latvieši, kas kādus gadus atpakaļ skraidīja ar fekāliju maisiņiem, bet drīzāk "izskatījās" pēc "azerbaidžāņiem" vai "turkiem" (..)) Un uz Lielbritāniju vai Spāniju mūsu seksuālo minoritāšu pārstāvji, protams, pārceļas bēgot no agresīvajiem Latvijas muslimiem, nevis "draudzīgajiem" vidusmēra latviešiem un krieviem ... Vai man turpināt uzskaitīt piemērus ? Vai tomēr pietiks ?
Ja runājam par bēgļu skaitu (jau kuro reizi !), tad atcerēsimies, ka masu histērija sākās pirms lēmuma par 250(!) cilvēku uzņemšanu, un arī šobrīd neiet runa par miljonu (kā Jums labpatīk dalīties savās prognozēs), un ne par 200 vai 20 tūkstošiem, bet drīzāk par 2-3 tūkstošiem cilvēku, kuriem Latvijas valsts (un tās cilvēki) tuvākajos gados sniegs jaunu iespēju.
Kas attiecas uz Hermaņa sniegto ksenofobijas "benefici", tad iznīcinošs sarkasms (ko šoreiz atļāvos) nav tas sliktākais veids, kā uz šādu priekšnesumu reaģēt (pat ja daudzi šādai nostājai nepiekrīt).
Visbeidzot, ja runājam par potenciālajiem konfliktiem, domāju, ka ikviens "Satori" lasītājs (un vēl jo vairāk Jūs !) redzot, kā uz ielas tipiski vietējie švandraciņi uzplijas sievietei hidžābā vai "piesienas" cilvēkam ar atšķirīgiem sejas vaibstiem - nostātos "svešo" pusē (..) Un tā būtu varen laba sajūta - , kad esi iestājies PAR "brāļiem un māsām" ...

Jānis Melnis
pirms 6 gadiem
Redzu, ka esmu trāpījis ! Tas ir labi. Mazliet pasāpēs, - tad pāries. Jau rīt jutīsieties labāk !

Jānis Melnis
pirms 6 gadiem
Lūk viens kreptīgs latviešu cilvēka raksts, ko vairums bāleliņu drīzāk uztvers kā kosmopolītiskā libertīnisma indīgos tvanus, ar kuriem Latvi (!) nosmacēt (..) Jo latvis atšķirībā no visādiem Nikolā nav nekāds vakarējais (!) un sajūt, kad posta gadi tuvojas (..) un debess sāk asinskrāsā sārtoties ! Un kur tad Latvim paglābties (kādā Gaiziņā uzrausties), kad mēris vārdā "Islāms", sāk Eiropā izplesties (..) Skaidrs, ka mēra "pārnēsātāji" - ložņājošie migranti (kurus nez kāpēc pieņemts dēvēt par "kara bēgļiem" (!)) ir jātur drošā attālumā no cilvēces veselīgās daļas (t.i. latvjiem), jo, bail pat iedomāties to postu, ko Latvijai var atnest "korāna ļaudis", kas staigās ar mačetēm, mētāsies akmeņiem, šaus un spridzinās, gūstīs un spīdzinās ... Protams, ka cīņa par Kalifāta izveidošanu prasīs upurus : pornozvaigzne Viola būs spiesta doties trimdā, rakstniekam Nilam Saksam un gleznotājam Kristiānam Brektem nāksies vadīt savas dienas konspiratīvajos dzīvokļos (stingrā policijas aizsardzībā); "Singapūras Satīnu" neviena raidstacija neriskēs atskaņot, lai "korāna ļaudis" nesakreņķētos ... Vārdu sakot, "karš ir sācies", un latvjiem fronte jānotur - , jo izvēle (kā domā daudzi) nepastāv : vai nu "mēs" vai "viņi" ; "attīstība" vai "viduslaiki" ; "drošība" vai "asins upes" ; daiļo mākslu plauksme vai cenzūra, kas izriet no "ticīgo reliģiskajām jūtām" utt. un tml. Turklāt situācija ar Hermani (un dažu labu "Satori" komentētāju) nav tik vienkārša, jo šie ļaudis ir absolūti pārliecināti, ka ieņemot krasi negatīvu (netuvojieties mums !) pozīciju pret bēgļiem, viņi patiesībā aizstāv "īstās" Eiropas vērtības, kuras, šie [ne]cilvēki -migranti, viņuprāt, ir gatavi iznīcināt, piesmiet, saspridzināt (līdz ar pašiem naivajiem eiropiešiem, kas pie pirmās izdevības tiks apkauti kā jēri, ja negribēs dzīvot kalifātā (uz kura izveidošanos viss virzās)) - respektīvi, sadzīvot ar musulmaņiem, daudzuprāt, nav iespējams, jo šie cilvēki nekad (nekādos apstākļos) neatzīs indivīda brīvības : vienalga, vai ir runa par vārda, rakstu; seksuālo (brīvi noskatīt sev partneri); ticības (nepastāv nekas ārpus Korāna ājatiem); mākslinieciskās pašizpausmes (kas ir ģeķība un nešķīstību dzīšana), politisko (sekulāra valsts ir "pārpratums", jo nav veidota, vadoties pēc Korāna un pravieša Sunnas) vai -jebkuru citu brīvību. Turklāt Hermaņa argumentācijas atbalstītāji varētu nākt klajā ar aicinājumu, Nikolā, neturēt sveci zem pūra, un veikt visu to laimīgo gadījumu uzskaiti, kad musulmaņu sabiedrībām ir izdevies izveidot demokrātiskas valstis, kurās tiek respektētas cilvēktiesības (..) un, protams, sekotu aicinājums pastudēt "Jauno derību" un "Korānu", lai saprastu, ka "Jaunās derības" centrālā vēsts ir "mīlestība" , kamēr "Korāns" aicina uz striktu "pakļaušanos", kas savukārt var nozīmēt tikai to, ka musulmaņi pēc savas būtības, ir spējīgi (un grib(!)), dzīvot vien totalitāri organizētās sabiedrībās (un valstīs), ar izteiktu varas vertikāli - un nav pat svarīgi vai šī "varas vertikāle" izriet no atsevišķa monarha (sultāna), militāras huntas, vai pulciņa ājatollu tēvišķi gādīgajiem lēmumiem (..) skaidrs ir viens : jebkāds parlamentārisms un demokrātija muslimiem ir kā dadzis acīs - šis "instrumentārijs" gan tiek dāsni izmantots, lai klusībā gatavotos karam, stiprinātos savā ticībā, un sludinātu teokrātiskas valsts (un šariata likumu) priekšrocības, - tā sakot, labs (bet nepilnīgs) pagaidu modelis, kam neizbēgami sekos kalifāta (ak, šie utopiskie projekti !) izveide, ar visām no tā izrietošajām sekām - , kas, protams, būs liktenīgas Eiropas pamatnācijām (..) jo islāmā (atšķirībā no citām reliģijām) ir jaušami šie totalitārisma (pasaules pārveidošanas) aizmetņi - respektīvi, islāms (kā norādītu Hermaņa aizstāvji) nekad nav pastāvējis kā tīri "transcendāla prakse" (neskatoties, uz piecām obligātajām (un vienu neobligāto, - jo veicama naktī) lūgšanām), tas pieprasa stingru (un nepiekāpīgu) nostāju laicīgajos (tai skaitā - dzīvesveida; juridiskajos) jautājumos, turklāt tas izslēdz iespēju ticību praktizējošam, uzlūkot "Korānu" "vēsturiskā kontekstā", - jo viss, ko lejupsūtījis Dievs (Korāna ājatos), un vēstījis pravietis Muhameds (savā Sunnā) ir absolūta patiesība, kas nav apstrīdama (vai izmaināma), un šeit arī sākas slidenais (taisnais ?) ceļš, jo, lai būtu Dieva cienīgs (un izturētu sev atvēlētos pārbaudījumus) muslimam jāieņem aktīva pozīcija "šeit un tagad" (apkarojot "neticību" un dažādas "izvirtības" utt.), ko praktiski nav iespējams īstenot, neliekot "pierauties" citiem (..), un šeit arī parādās totalitārisma projektiem tik raksturīgās ideāltipiskās ilgas, vīzijas un "projekcijas" : vēl vairāk kaismes (!) vēl nelokāmāku apņēmību (!) vēl ciešāk turēties pie savas reliģijas (!) vēl dedzīgāk īstenot pravieša teikto (!) vēl mazliet, mazliet, mazliet, mazliet ... un tad jau ... tur pamalē ... var iztālēm skatīt laimības valsti (..)
Ja paraugāmies uz lietām no šāda rakursa (perspektīvas (?)), tad nevajadzētu pārlieku brīnīties par Hermaņa izteikumiem, profesora Taivāna apokalipses izziņošanu, vai Mišela Velbeka "pravietojumiem", jo visi šie kungi (līdz ar pulciņu Satori komentētāju) ir nelokāmi pārliecināti par Eiropas kolektīvo "pašnāvību", kas norisinās tieši šobrīd (viņu acu priekšā) - , un jautājums viņiem ir tikai viens : "Kā gan pārējie TO neredz ?" Vai tiešām tādi liberāļi kā Nikolā nesaprot, ka musulmaņu skaita pieaugums nākotnes Eiropai var nozīmēt šariatu, tikumības patruļas (kurās jau šobrīd būtu gatavi doties "tūdaliņi" !) pilsētu ielās, obligāto cenzūru plašsaziņas līdzekļos; nāvessoda atjaunošanu; Aviņonas un Kannu festivālu neizbēgamu nomiršanu utt. un tml.
Ja Nikolā patiešām dzīvo naivās ilūzijās, ka spēs pārliecināt tādus "eiropeisko vērtību" sargātājus kā Hermani, Dombravu, Iesalnieku (cik izmeklēta kompānija !), un pie viena nomierināt desmitiem tūkstošu (?) pārbiedēto latvju, tad viņam drīzāk vajadzēja sākt savu rakstu (vai uzbliezt vēl vienu), ar stāstu par saviem musulmaņu skolasbiedriem, kolēģiem, kaimiņiem, draugiem, un pastāstīt, ka šie cilvēki tik tiešām (!) nekad nav mēģinājuši Nikolā nogalināt (..), ka viņi jūtas laimīgi un apmierināti, dzīvojot demokrātiskās sabiedrībās, ka viņiem šķiet pretīgs un nosodāms uzbrukums "Charlie Hebdo" (un viņi nebūt par to klusībā nepriecājas - tāpat, kā nesapņo par šariata likumu ieviešanu); ka viņi mēdz apmeklēt kultūras pasākumus; ir apveltīti ar empātijas spējām; loģiski domājoši, spēj racionāli spriest un izsvērti argumentēt par lietām un procesiem sabiedrībā; ar viņiem ir allaž interesanti parunāties, un vienkārši forši būt kopā - tādējādi, pacietīgi un nepagurstoši uzskaitīt "pierādījumus", kas apliecinātu, ka musulmaņi (kas gan to būtu domājis !) tomēr (!) ir cilvēki (..) Kā jums šķiet ? Vai Alvis Hermanis tam noticētu ?
P.S. Tāds, lūk, savstarpēji izslēdzošu argumentu aplis, ap kuru mēs "šeit" nepārtraukti (bezjēgā) riņķojam (..) Drīz jau "svešie" parādīsies mūsu vidū, un katram pašam (individuālā līmenī - , bez "morālo autoritāšu" vēlīgās gādības) nāksies izlemt, vai ar viņiem ir iespējams sadzīvot - un, ja ir, tad uz kādiem principiem (vērtībām) balstīt šo sadzīvošanu, ja vien tā nenotiek pati no sevis -

Sierrealiste
pirms 6 gadiem
Nezinu, nezinu, lai gan uz dzīvi skatos diezgan liberāli, man, šādu viedokli izlasot, rodas jautājums "kas vainas monokultūrālai sabiedrībai"? Ņemot vērā Latvijas pieredzi ar imigrantiem, saprotu cilvēku negatīvo attieksmi (nevērtējot kategorijās labs - slikts). Pieņemu, ka liela daļa latviešu justos ideāli, ja Latvija peldētu kaut kur jūrā uz salas līdzīgi kā, piemēram, Islande  
Diemžēl mums tas nav lemts, jo esam viens ielāpiņš uz Eiropas raibā deķa. Kādi mēs esam un kādus mūs gribētu redzēt citi - ļoti sarežģīts jautājums. Individuālajā līmenī, ja cilvēkam esot attiecībās tiek pieprasīts, lai viņš mainās, parasti ir kaut kāda robeža, līdz kurai iespējams pielāgoties. Aizdomājos par to, ka mums tomēr ir atšķirīga vēsture no citām ES valstīm. To laiku, ko viņi pavadīja mācoties pieņemt kultūru dažādību, mēs pavadījām, pretojoties agrasīvai, okupācijas kultūrai. Protams, bez šaubām, lielākai daļai Latvijas iedzīvotāju nāktu par labu kļūt atvērtākiem, bez šaubām. Taču diez vai tas notiks pār mums nolaižoties varavīksnes fejai, pavicinot burvju nūjiņu un TADĀ! Attīstība taču notiek pakāpeniski, kad jaunas idejas uzspiež tām negatavai sabiedrībai, diez vai tur kaut kas labs sanāk.
Par pašu Franciju runājot - kad viņi, pret kaut ko protestējot, iziet ielās, un dedzina mašīnas, man tas liekas galīgi greizi un nepareizi. Kā tā drīkst, bojāt citu cilvēku, nevainīgu un pie tam savējo mantu! Vai man tagad pieprasīt viņiem mainīties?

jdjd
pirms 6 gadiem
Jauki komentāri, ja neskaita tos draugu: "Paldies, Nikolā!"
Vispār jau man bija licies, ka 'progresss' un 'humānisms' ir tāds oldskūls, ar visām augstajām kultūrām, Mākslām un izcilībām.
Un par rokmūziku arī džekam nav taisnība, ja mēs pieņemam, ka kāds var pateikt, kas ir laba māksla, un kas nav.

kuģis
pirms 6 gadiem
T.i., cik franči ir politizēti un visu grib iebāzt kaut kādās primitīvās kategorijās. "Mēs gudrie un kulturālie eiropieši mācīsim jums, barbariem, dzīvot." Diemžēl šādu nostāju pārstāv satori tipa inteliģence.

kuģis
pirms 6 gadiem
Šausmas, cik augstprātīgs un neokoloniāls teksts.

aijaaija
pirms 6 gadiem
ak ja - raksta tulkojums: un kads atvieglojums, ka tada cauruma atradam vienu sakarigu teatri :PP

aijaaija
pirms 6 gadiem
protams, ka vidusmera eiropietis doma tieshi to pashu, ko Hermanis, tikai atskiriba ir tada, ka vacieshi, piemeram, publiski neizteiksies par to... tiek klusets un burksets virtuves, ka padomju laikos, bet publiski atzit visi baidas. Hermanis bija naivs, ka pateica patiesibu un domaja, ka nu tagad tik bus.

Freiheit hat Vorteile • vor 12 Tagen
Gut für ihn,daß er als Lette international aktiv ist und überall Angebote für seine Arbeit kriegt.
Wäre er Deutscher,der am Tropf der "Öffentlich-Rechtlichen" oder der hiesigen,von Steuergeldern verwöhnten Einheits-Kulturszene hängt,wäre seine Karriere jetzt beendet.

Dāvids Zalāns
pirms 6 gadiem
"Vēl toreiz mēs spriedām, ka bez Lailas Pakalniņas "Kurpes" (1998) latviešu mākslas kino nekā skatāma nav. Tikpat kā nebija arī rokmūzikas."

Šis teikums būtu smieklīgs, ja raksta autors sevi nepasniegtu kā cilvēku, kurš [teōrētiski] orientējas kultūrā, tai skaitā Latvijas kultūrā. Un šeit ar dažādu autoru uzskaitīšanu kā sākumskolā nepietiks. Un, negribot pieļaut klasisko kļūdu, attiecinot cilkvēka zināšanu robus vienā jomā uz zināšanām citā, nākas diemžēl secināt, ka arī liberālisma izpratne Ozāno kunga versijā tiek pasniegta kā dziļi subjektīvizēta - tik spēcīgu dalījumu labs/slikts kategorijās, šķiet, mēs varam lasīt tikai galēji radikālu [nacionālistu/islama radikāļu/kreiso radikāļu] publicistu viedokļos.

Mūsdienu kosmopolītiskā un pacifistiskā sabiedrība diez vai būs uzskatāma par sevišķi kosmpolītisku vai pacifistisku, ja katram Alvim Hermanim, katram cilvēkam ar nedaudz atšķirīgu viedokli kādā jautājumā, liks to mainīt un pielāgot "tam pareizajam". Un tieši šī ir autoritāru sabiedrību, pret ko [it kā] Ozāno kungs tik ļoti iestājas, iezīme.

Ja raksta autors tik ļoti nebūtu pārņemts ar sava viena, pareizā skatījuma apzināšanos, tad varbūt šāds raksts nemaz nebūtu tapis, bet vienlaikus varbūt autors arī spētu izprast, ne tikai, kas ir liberālā demokrātija, bet varbūt pat Francijas kultūru un beigu beigās - arī Latvijas.

Līdz ar to neatliek nekas cits, kā novēlēt Ozāno kungam, lai viņa sirdī ienāk 1871.gada pavasaris ar vismaz nelielu, bet tomēr - īstu vācu kvalitāti, paceļot spriedumus par pasauli fundamentāli jaunā, augstākā, ne tik primitivizētā un bērnišķīgā, līmenī.

dzimmijs13
pirms 6 gadiem
Feihtvangaram ir brīnišķīga grāmata: "Lapsas vīna kalnā". Un izskatās ka vēsture atkārtojas. Kā parasti. Jo, lai cik skumji tas nebūtu, tieši brīnišķīgais Eiropas liberālisms šodienas migrantu krīzē ir visapdraudētākais.

malva
pirms 6 gadiem
It kā jau ``vilciens aizgājis``, cien. Nikolā Ozano, bet nevaru Jums nepajautāt: vai tiešām `` ..Latvija eiropiešiem bija baltais plankums`` laikā, par kuru runājat rakstā? Mums, latviešu bērniem, skolā mācot ģeogrāfiju un vēsturi, kā arī literatūru un pasaules vēsturi, jau pirms 60 gadiem (kā arī pagājušā gadsimta 20-os, 30-ajos gados un vēl agrāk) stāstīja, kur atrodas Francija un visas pārējās pasaules valstis, kas ir franči vai kādas citas valsts iedzīvotāji, par viņu pazīstamiem cilvēkiem, dzīvesveidu un tradīcijām, par kontinentiem un to apdzīvotājiem - pat par maijiem un inkiem, bet Jums par Latviju, kas arī atrodas Eiropā, ne bum bum? Tāds ir jāizdara secinājums, kas izriet no Jūsu teiktā. Bet tad taču Jūsu izglītības sistēma ir vēl zemāka, ja Jūs tā pilnīgi neko varat nezināt Jūsu vecumā - tajā, par kuru minat rakstā. Un arī pirms divdesmit gadiem pasaulē zināja Latviju ar tās slaveno kori ``Ave sol!``, zināja latviešu dainas, Rainis bija tulkots citu tautu valodās, Ziedonis, Vācietis, pasaulē zināja par latviešu valodas saistību ar sanskritu ( būtu palasījuši Čaterdži), jau tad starp pasaules tautu valodu pētniekiem bija ne mazums tādu, kuri mācījās latviešu valodu. Kas jūs par eiropiešiem, ja jums par pašu Eiropu tik vājas zināšanas? Man patīk Francija, Parīze, francūži - pat Ziemsvētkos bijām ar viņiem kopā, bet par Jums atliek vienīgi pabrīnīties.
 ATGRIEZTIES UZ RAKSTU

PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI

Satori

PIESAKIES SATORI JAUNUMIEM!



Satori

Pievienojies Satori - interesantākajam interneta žurnālam pasaulē.

Satori
Satori
Ielogojies

Sveiks, Satori lasītāj!

Neuzbāzīgu reklāmu izvietošana palīdz Satori iegūt papildu līdzekļus satura radīšanai un dažādo mūsu finanšu avotus, sniedzot lielāku neatkarību, tādēļ priecāsimies, ja šeit atspējosi savu reklāmas bloķēšanas programmu.

Paldies!