Aija Puzarele
pirms 3 gadiem
Tas, kas mani kaitina aptauju sakarā ir - aptaujām noteiktu iedzīvotāju skaitu, bet secinājums izdarām par visiem, arī tiem, ko neesam aptaujājuši, piemēram, 10 % Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka... Tas nekas, ka visus Latvijas iedzīvotājus neviens nav aptaujājis, un varbūt to vidū, kuriem viedokli nepajautāja, ir nevis 10, bet 20 % un vairāk cilvēku, kas tā uzskata. Tāpēc korekti būtu rakstīt 10% no aptaujātajiem iedzīvotājiem, kā arī minēt kopējo respondentu skaitu.

Mareks Niklass
pirms 3 gadiem
Paldies par rakstu! Man radās dažas pārdomas, ar ko gribēju padalīties.
1. Daļa aptauju Latvijā nav veiktas, lai kaut ko atklātu, bet drīzāk, lai radītu publicitāti noteiktam zīmolam, institūcijai u.tml. Aptauja ir no viens sabiedrisko attiecību rīkiem. Es domāju, ka medijos un attiecīgajās organizācijas to visu labi saprot.
2. Masu medijos pārpublicē relīzes par šādām aptaujām, neiedziļinoties to saturā, formā utt. Galvenais ir virsraksts, ka "80% iedzīvotāju baidās no COVID", vai arī "40% nekad nav pamēģinājuši indīgas sēnes". Klikšķi garantēti.
3. Žurnālistiem, reportieriem nav laika kritiski izvērtēt to "barību", ko viņiem piedāvā. Viņiem nepietiek arī zināšanu, lai saprastu, kur ir pētījums par lietu (temats, metodoloģija, analīzes kvalitāte) un kur ir vienkārši surogāts.

P.S. Daru, ko varu, lai mani studenti mazliet vairāk saprastu par aptaujām, bet ar maniem un manu kolēģu spēkiem ir par maz, lai kardināli mainītu mediju attieksmi pret šo jautājumu.
 ATGRIEZTIES UZ RAKSTU

PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI

Satori

PIESAKIES SATORI JAUNUMIEM!



Satori

Pievienojies Satori - interesantākajam interneta žurnālam pasaulē.

Satori
Satori
Ielogojies

Sveiks, Satori lasītāj!

Neuzbāzīgu reklāmu izvietošana palīdz Satori iegūt papildu līdzekļus satura radīšanai un dažādo mūsu finanšu avotus, sniedzot lielāku neatkarību, tādēļ priecāsimies, ja šeit atspējosi savu reklāmas bloķēšanas programmu.

Paldies!