Gints Rotcenkovs
pirms 3 mēnešiem
https://www.facebook.com/groups/205406970220078
Ivars Kamene
pirms 3 gadiem
Artūrs Verza
pirms 3 gadiem
Ivars Kamene
pirms 3 gadiem
Savukārt, atbildot uz Jūsu jautājumu, sliecos atbildēt ar jā. Korektāk gan būtu jautāt, vai es gribētu nodzīvot dzīvi un mirt kā, piemēram, vergs?
Skaisle Jatalniece
pirms 3 gadiem
Es gan negribu par to domāt, bet tomēr domāju, ka labāk ir nomirt no mednieka, vai lopkāvēja dunča, kurš cūku nogalina un tad to apēd, nekā nomirt, pēc tam kad islāma fundamentālists vai vienkārši psihs nogriež galvu.
Piekrītu tiem, kuri raksta, ka ir jācīnās par gaļas un vispār visu dzīvnieku labturību, nevis jākaunina, ka gaļu ēst ir slikti. Nē - tikpat slikti apēst ir gurķi, kurš auga dobē baudot eksistenci saules siltumā, rīta rasā, lietū un tad visas tās zvaigžņotās naktis. Bet lūk, atnāca cilvēks, norāva , nomizoja un sagireza to gurķi - un visu to juta gurķis, pat to brīdi, kad pusslīcis sālītā krējuma mērcē nonāca starp zobiem un lenām tika sagrauzts.
Tā kā ar domāšanu vien te neko neatrsisnās
Ilze Pētersone
pirms 3 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 3 gadiem
Sandris Ādminis
pirms 3 gadiem
Vitāls Germans
pirms 3 gadiem
Sandris Ādminis
pirms 3 gadiem
Atšķirībā no savvaļas dzīvnieku sugām, domesticēto dzīvnieku šķirnēm ekoloģijas sistēmās savas nišas nav, līdz ar to tas arī neietekmēs negatīvi citas sugas. Arī tas, manuprāt, ir izplatīts pārpratums, domājot par pakļauto dzīvnieku ne-vairošanu.
Raitis Iljenkovs
pirms 3 gadiem
Sanāk, ka cilvēks ir domesticēts primāts, kuram arī nav savas nišas. Domesticētie dzīvnieki ir tieši tāda pati dabas daļa, kā viņu savvaļas kolēģi, šis "īstenās dabas" un cilvēka radītās vides nošķīrums ir aktīvistu retorika, kas nav pierādāma nekā citādi, kā tikai nemitīgi atkārtojot šo patvaļīgo pieņēmumu, līdz kāds uz to arī pavelkas.
Sandris Ādminis
pirms 3 gadiem
(1) dabā eksistējošām populācijām, kas cieši mijiedarbojas ar citām sugām un (2) cilvēka izveidotajām šķirnēm (dalmācieši, sfinksu kaķi, Holšteinas govis, broileru cāļi utt), kam saskarsme ar ekosistēmām ir niecīga, līdz ar to viņu "ražošanas", pakļaušanas un nogaļināšanas pārtraukšanai nebūtu tādu negatīvo seku kā savvaļā eksistējošu sugu izzušanai.
Vai tad tiešām nav atšķirības?
Vitāls Germans
pirms 3 gadiem
Ģirts Ančevskis
pirms 3 gadiem
Tā ir lielā mērā bezpajumtnieka paša izvēle būt par bezpajumtnieku. Turklāt kā Jūs to zināt, ka bezpajumtnieki cieš?
Atšķirībā no bezpajumtnieka kaujamajai cūkai izvēles nav nekādas. Kaujamā cūka tiek audzēta un barota nokaušanai. Tik vienkārši!
Skaisle Jatalniece
pirms 3 gadiem
Nav riktīgi, ja kāds tagad grib sludināt, ka adekvāts cilvēks izvēlas nabadzību un nāvi. Ja to izvēlas, tad tas ir cilvēks, kurš dažādu, kaut vai slinkuma dēļ , nespēj par sevi parūpēties un tas ir jādara mums - pārējiem.
Ģirts Ančevskis
pirms 3 gadiem
OK, nav komentāru.
Vitāls Germans
pirms 3 gadiem
Ģirts Ančevskis
pirms 3 gadiem
Gaļu neēdu apm 25 gadus, bet nudien ne tāpēc, lai sniegtu atbalstu lopiņiem. Man ir citi apsvērumi, attiecināmi uz fizisko ķermeni, labsajūtu un dzīves kvalitāti.
Ieva Linde
pirms 3 gadiem
Artūrs Verza
pirms 3 gadiem
Sandris Ādminis
pirms 3 gadiem
Piekrītu, ka katram ir tiesības domāt un spriest, tomēr mums ir tiesības arī mēģināt citus iedrošināt, pārliecināt, iedvesmot, atrunāt, mierināt utt. It īpaši, ja mēs redzam, ka tas sarunas centrā esošais nav vienkārši personisku preferenču jautājumus, bet kaut kas, kas ietekmē citu būtņu dzīvības, sabiedrības labklājību utt.
Valdis Zariņš
pirms 3 gadiem
Sandris Ādminis
pirms 3 gadiem
Ģirts Ančevskis
pirms 3 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 3 gadiem
Pret vegānistiem un veģetāristiem man vienīgie iebildumi ir tie, ka viņi man liek justies vainīgai , ka es ēdu gaļu un man tā garšo. Tas nav pareizi . Jo es toties mazāk apēdu riekstus, augļus, dārzeņus un vēl visu, ko tādu , bez kā es gaļu ēdot varu izdzīvot . bet šie - gaļu neēdot nevarētu izdzīvot. Viņiem būtu jābūt man pateicīgiem bet nē - viņi mani kaunina.
Kāpēc autors sēž pie lopkautuvēm un raud, jeb apzināti sevi sāpina? Zinātnieki atklājuši , ka arī dārzeņi - vispār augi ir dzīvi un galu galā viņi arī tiek apēsti un beidz pastāvēt. Piekrītu - to kaušanu un vispār audzēšanu vajadzētu civilizēt, jeb aizliegt to lopkopības industrializāciju vai kā, tomēr - nezinu, nespēju iedomāties, kā vēl tikt pie cūkas gaļas to nenokaujot.
Par jauniešiem - vai paralēli zināšanām par to , cik slikta ir gaļa , viņi saņem informāciju par to, cik rūpīgai jābūt attieksmei pret pārtikas izvēli vegāniem un veģetāriešiem? Tā tiešām ir realitāte, ka jauni pāri - vegāni un veģetārieši netiek pie bērna un sākot ēst gaļu - tiek
Artūrs Verza
pirms 3 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 3 gadiem
Viena mana doma ir tāda, ka es apēdu drusku gaļu un ļoti iespējams , ka patērēju pat mazāk planētas Zeme resursus nekā tie ,kuri gaļu neēd.
Otrs - man augi arī ir indvīdi un pat varu teikt personības- piemēram, man ļoti mīļi ir sukulenti - regulāri kādu noslīcinu savā mīlestībā un tāpēc man šobrīd lielā podā aug Boriss Padsmitais - sukulents alveja , kurš man allaž uzdzen domas par transdzimumiem un tā. Nespēju iedomāties, ka es varētu lauzt Borisa zaru un sakasīt putrinā , lai tad medus izvilkumā dzertu to sulu. Tikpat labi, jau var drauga asinis arī padzerties.
Tā kā - bez koķetērijas viss tomēr ir sarežgītāk.
Par jauniešiem. Manas paziņas skolotājas saka, ka tad, kad skolā ir burkānu un ābolu dienas - tad visi koridori, klases un wc ir piemētāti pilni ar augļiem un dārzeņiem. Nu tad par ko ir runa - .... kāda zaļā planēta, kādi jaunieši glābs pasauli utt.
Kā ir - nezinu, bet sarežģītāk noteikti.
Biju ārzemēs - tur bija visādi smuki, seksīgi mākslīgās ādas kažoki aukstam laikam. Kāpēc pie mums tādu smukumu nav? Staigā tā sauktās slavenības kažokos - dzīvniekiem atņemtos un veido mūsu - sabiedrības priekšstatus par skaistumu un vērtībām
Sandris Ādminis
pirms 3 gadiem
It kā tur kaunināšanas nav, bet, šķiet, kaut kā nereti nolasās.
2) Par dārzeņu jūtām un ciešanām - jā, protams, augi ir dzīvi, bet mēs taču neizturētos vienādi, ja kāds mūsu priekšā ar nazi pāršķeltu ābolu un kaķēnu. Atšķirība taču ir milzīga, vai ne? Un pat ja augi justu tikpat ļoti kā mēs - dzīvnieku izcelsmes pārtikas ražošanai nākas patērēt vairāk augus, nekā būtu vajadzīgs, lai sagādātu tādu pašu uzturvielu daudzumu no augu produktiem. Tikko par to rakstīja pat popsīgā "Ilustrētā zinātne". Vēl var atrast veikalos. 3) "kā vēl tikt pie cūkas gaļas to nenokaujot" - ja tiešām liekas, ka bez tā nu nekādi nav iespējams dzīvot - šobrīd notiek dažādas pārtikas tehnoloģiju inovācijas, kas ļauj ražot arī gaļu bez dzīvnieku nogalināšanas. Varbūt tas ir risinājums, lai gan, manuprāt, varam mierīgi, veselīgi un laimīgi dzīvot arī bez tā.
4) Par jauniešiem - man pat liekas, ka informācija par veselīgu augu uzturu mūsdienās parādās biežāk nekā info par to, kas notiek ar dzīvniekiem. Apliecinājumam - varat iemest aci mediju monitoringa sarakstā, kas minēts raksta sākumā. Jo tas, protams, ir svarīgi, un to ņem vērā.
dzimmijs13
pirms 3 gadiem
Un, "būt par vegānu ir "psiholoģiska slimība" - protams, muļķības, kas tāds nav pat izskatīšanas vērts. Savukārt, par dzīvnieku slaktēšanu, arī tomēr nav tik sholstiski vienkārši. Piemēram, ņemsim kaut vai to pašu aitu - ja šī suga nebūtu domesificēta, tad visticamāk būtu papildinājusi izmirušo sugu skaitu. Tāpat mājas cūkas, putnkopība, u.t.t. Praktiski, te būtiski - kas ir primārais - suga vai indivīds?
Artūrs Verza
pirms 3 gadiem
PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI
Māris Zanders
0Zinātnes komunikācijai nevajadzētu būt konservatīvai
Es piesardzīgi izturos pret politiskās varas pārstāvju deklarācijām par to, ka viņi, lūk, apzinoties zinātnes nozīmi, un, ja vien tas būtu no viņiem atkarīgs, tad finansējums palielinātos un saule apmirdzētu nobadinātās akadēmiskās aprindas.

Viedokļi
29.11.2019
30
Tiem, kas mīl mieru