Inocents Xeno
pirms 3 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 3 gadiem
Tad sākās black lives matters un spiegel.de publicēja videointervijas ar protrstētājiem Berlīnes ielās. Un lūk, jauna āriete - blobda, baltu ādu, zilām acīm - nes kaklā plāksni ar uzrakstu - I am racist. Žurnālists - jautā - kā tas jāsaprot un tā meitene - pilnīgi zvērojot un gandrīz kliedzot saka, ka visi baltie ir rasisti - apzināti vai neapzināti, bet ka balto dēļ cieš citas rases un tam reiz jādara gals.
Lūk, tai brīdī es sapratu , ko bija domājis Ai Vei Vei , kad Berlīni pielīdzināja Ķīnai.
Jautju.s tikai tāds - kur tad tagad ir Ai Vei Vei. Kur tagad ir tā labā un pareizā sabiedrība.
Nesen pašnāvību izdarīja DKorejas mēra kandidāts. Me too dāmas esot kliegušas, cik tas netaisnīgi - kā tad tagd to izvarotāju notiesās.
It kā civilajā pasaulē - pat rūdītu un atklātu korumoantu nevar saukt par korumpantu , kamēr nav tiesas sprieduma, bet te redz - var visu un tiesiskumam nav nozīme
Kā interesēs tas ir - rīdīt cilvēkus cīnīties par taisnību netaisnīgiem līdzekļiem? Vai ar jaunu netaisnīgumu vair tiesāt vecu netaisnīgumu?
Svetlana Sukovska
pirms 3 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 3 gadiem
Bet tik un tā ir vēl sarežģītāk. Piemēram, naida runa. Dažiem ir tiesības paust naidu , dažiem nē. Kāpēc? Un kas ir tie kritēriji? Vai teicēja izcelšanās, politiskā pārliecība, vai mantiskais statuss?
Jā un baigi pēkšņi - martā vēl biju normāla sieviete, bet jūlijā jau - nobriedusi sieviete, kurai vairs īsti vietas šai sabiedrībā nav. Zināju, ka cilvēkus diskriminē vecuma dēļ, bet ka tas man pienāks tik ātri un tik sāpīgi - nu tam laikam nebūšu gatava nekad.
Par to atvērtās sabiedrības ideologi vispār nerunā , kāpēc?
Skaisle Jatalniece
pirms 3 gadiem
Lūk, Monteskjē provocē ar tādiem tekstiem, kuri ja ne pārspēj, tad Sātaniskajām vārsmām līdzinās noteikti. Tikai filosofa dzīves gados viņu par to nevajajāja un viņam nedraudēja, kamēr mūsdienās Rušdi vēl tagad slēpjas.
Un Svece, protams, kapā Blaumani, kamēr nopietnāku un lielāku vīru mantojuma izvērtēšanai nav ne interese, ne uzdevums.
Jā un tulkojumā konsekventi lietots vārds jūdi. Ne ebreji vai žīdi, bet jūdi un tas tikai kārtējo reizi apliecona, ka viss ir daudz daudz sarežģītāk. Un es domāju, ka arī bezcerīgāk.
andža
pirms 3 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 3 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 3 gadiem
Bet. Katru gadu martā eju uz Dzintara Čīčas koncertu RLBN. 1.x tur nonācu nejauši, pēc tam jau apzināta mana izvēle.
Lūk, ja ne katru reizi, tad gandrīz katru reizi , šogad duetā ar Kasparu Antesu , Dzintars kā jokojot saka apmēram tā - mīļie mani, mēs neesam ne romi, ne sinti, mēs bijām un esam čigāni un dziedāsim jums čigānu dziesmas. Iespējams, ka tā viņi saka visos kobcertos un auditorija viņiem ir liela.
Pag. gada Mājas Viesī bija intervija ar romu - ne čigānu -dzejnieku. Kurā viņš apgalvoja, ka viņam ir vienalga, kā viņu sauc par čigānu vai romu, bet svarīga esot intonācija.
Nu lūk. Līdz sabiedrības vairumam - es teiktu tiem 39% , kuri dzīvo uz nabadzības riska robežas , kuriem nav komunikācija ar valsti, jo valsti nabagi neinteresē, kuriem ir nenormāli cenzēta, apcirpta informācija sabiedriskajos medijos, līdz viņiem tie valsts dārgi apmaksātie pētījumi un rekomendācijas par romi lietošanu čigāmi vietā nemaz nenonāk. Tauta dzīvo pārliecībā , ka daļa no līdzcilvēkiem ir čigāni - kā jau vienmēr, bet Svece Artis centīgi secina - latviešu tautanir rasisti.
To es vērtēju kā nenormālāko netaisnību un negodīgumu. Un kamēr būs šāda pašas valsts un dīvaino demokrstizēšanas fondu tik dīvainas izdarības - tikmēr būs tikai sliktāk. Tādā nozīmē, ka sabiedrība turpinās lumpenizēties un tad tur būs viss, kas tur var būt.
Peteris Bankovskis
pirms 3 gadiem
igors Gubenko
pirms 3 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 3 gadiem
Vēl - mēģināju precizēt , kuri politiķi sadarbojas ar Sorosa fondu. Vai tiešām tikai viens Ivars Ījabs?
Ja reiz fonds sludina Atvērtas sabiedrības ideju - tad kur tā ir?
Tur kur nav atklāta informācija - tur ir baumas un mīti un vēl nezin kas.
Kāda jēga diskusijām, ja vienlaicīgi notiek paslēpes?
Skaisle Jatalniece
pirms 3 gadiem
Mēs gribam saprast un tad lietot vārdu, mums nepatīk būt politkorektiem, ja tā nav īsti mūsu pārliecība.
Diskusijā piedalās Ruduša- nevar būt konkrētāks cilvēks, kam ir milzu vara uzsākt diskusijas visas sabiedrības līmenī , nevis satori redakcijas -ar mazu un atkal - manā vērtējumā , bet tikai manā vērtējumā, diezgan apšaubāmu auditoriju.
Skaisle Jatalniece
pirms 3 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 3 gadiem
Bet - es, protams, esmu latviete - es žīdus dēvēju par ebrejiem - to pieprasa politkorektums, kuram es pakļaujos , bet mana patiesā pārliecība ir un paliks cita - proti, pirmskara Latvijā dzīvoja žīdi , pēckara Latvijā - ebreji. Es pirmos no otrajiem atšķiru ar to, ka pirmajiem ir cieņa pret latviešiem, ka ar žīdiem mums bija cieņpilna ja drīkst teikt - kopdzīve - viņi -žīdi - runā tādā latviešu valodā, kurā ir bauda klausīties. Savukārt, ebreji - mani kolēģi , piemēram, 30 gadus nodzīvojot Latvijā, kurā ieradās sākoties padomju okupācijai - joprojām nerunā latviski. Un tad mana latvietes emocionālā sajūta ir tāda, ka pēckara Latvijas ebreju kopiena ir tā, kura pirmā gaida atpakaļ krievu laikus Latvijā. Un tad ir tās bailes un neuzticība.
Lūk, Ludzas atjaunotajā sinagogā, kura stapr citu šogad 4.jūlijā strādāja no rītā astoņiem lidz vakaram astoniem - kaut gan darba laiks ir uz pusi mazāks sestdienā - lūk, man bija laiks kā jūra un es noklausījos gides Elzas stāstīto trīs reizes , tad pati vēl pētīju un fotogrāfēju un jāsaka, ka šo pāris stundu laikā visi apmeklētāji - tai skaitā - grupas - bija latvieši. Labi - būšu precīza - latviski runājošie. Cilvēkiem ir interese, cilvēki grib zināt un grib saprast - bet tas ir tikai tad , ja tam ir iespēja.
Starp citu - vēl būtiska lieta- es teiktu , ka savi 80 % Ludzas sinagogas - muzeja apmeklētāji bija cilvēki sākot ar 40 gadu vecumu un tad neliela daļa gimeņu ar bērniem. Jauniešu - skolas vecuma bērnu nebija. Gide gan teica, ka skolas laikā uz muzeju tiekot vestas skolēnu grupas.
Jautājums - ja LTV1 var tērēt simtiem tukstošiem eiro , lai latviešu slavenības - piemēram Liene Šomase stāstītu par Ēģipti, vai nav nenormāli, ka medijiem nav nauda, lai stāstītu par mūsu vēsturi . Piemēram, kau tvai to pašu Hercu Franku. Jauki, ka uz nama, kurā viņš dzīvoja ir Rīgā ir plāksne, ka Ludzas sinagogā viņam ir tāda uzmanība veltīta , tas ir labi - jautājums - cik Latvijas un latviešu - būtiski - arī paši ebreji un cittautieši par to uzzin, ja reiz krīzes nauda aizgāja raidījumiem par Tīnas Samantas lūpām un E.Patmalnieces intīmo pieredzi ?
Hallo - beidziet liekuļot - saņemiet drosmi un runājiet tieši un konkrēti , ko paši neesiet izdarījuši - bet varējāt izdarīt, lai nebūtu mūs latviešus jālamā visu laiku par fašistiem un žīdu šāvējiem.
Rīgā ir ebreju vidusskola - tur Miera ielā - vienkārši aizejiet uz to skolu un mēģiniet parunāt ar skolēniem, ar personālu - tai skaitā - skolotājām , cik tur būs tādi, kuri jūs latviski sapratīs un cik tādu , kuri nesapratīs. Un tā , manuprāt, ir valsts uzturēta skola. Precīzi nezinu. Palabojiet, tie, kas zin.
Skaisle Jatalniece
pirms 3 gadiem
Jo īpaši, ja ņemam vērā, ka ltv1 lielākajai daļai ir vienīgais ziņu avots valstī valdošās nabadzības dēļ. Tikko LR1 intervijā LU pētniece B.BELA minēja faktu , ka Latvijā 39 % cilvēku ir pakļauti nabadzības riskam un es to visciešakājā mērā sasaistu ar šo informācijas badu, ar šo nenormālo situācija, kad tas pats Sabiedrības Integrācijas birojs miljonus sadalīja tukšām pļāpām , tai skaitā tiem krievvaloddodīgajiem medijiem, kuri Latvijas krievvalodīgajiem sludina kremļa idejas un kremļa politikas skaidrojumu krelim labvēlīgā gaismā.
Un - te pēkšņi - cilvēks, kura varā taču ir sakārtot šīs lietas, mainīt situāciju - peķšņi te sludinās kaut kādas patiesibas.
Nē - tas nav normāli , nu nav. To es saucu par kremļa maigo varu Latvijā. Un ja runā par hibrīdkariem un hobrīdpropagandu - tad es domāju, ka tieši šādu cilvēku dēļ- kuri sludina vienu un dara citu - mēs jau esam hibrīdvalsts. Esam ES dalībvalsts un vienlaicīgi - esam to ES valstu vidū , kurās padomju okupācija vai okupācijas ietekme nav beigusies - tā turpinās.
Tas ir mans pirmais viedoklis un to izmainīt spētu tikai demokrātiskas izmaiņas sabiedriskajos medijos.
Inga Pērkone
pirms 3 gadiem
Skaisle Jatalniece
pirms 3 gadiem
PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI
Eva Johansone
0Dziedinošas sarunas 81+
Uz intervijām visbiežāk aicina tos, kuri nupat atklājuši izstādi, uzvarējuši sporta sacensībās vai atklājuši ko jaunu laboratorijā. Tagadnes redzējums un sasniegumi. Bet kā tas viss izskatās plašākā ietvarā? Ar šādu domu žurnālā "Satori.lv" uzsākam sarunu ciklu "81+" ar cilvēkiem.

Jete Anna Puriņa, Līva Lūse
0Jauns un jauns, un jauns
"Pelēka vasara, saulaina ziema" kopumā veidota kā "mīlestības vēstule" Franču jaunajam vilnim, Godāram, Trifo un pārējiem, tomēr rezultāts ir diezgan blāvs, jo pati kustība nekādā veidā netiek komentēta, bet no atsaucēm vien nav iespējams veidot izrādi.

0
No džungļiem līdz kosmosam. Dramaturgu saruna
2015. gadā tika iestudēta tikai viena lietuviešu luga sezonā, bet šobrīd situācija ir mainījusies un 50% iestudēto izrāžu pamatā ir lietuviešu darbi. Latvijā varbūt nav bijušas šādas galējības, bet situācija ir diezgan līdzīga, lai arī ir vērojamas pārmaiņas.

Raksti
21.07.2020
18
Satori diskusija: balto cilvēku pasakas