brigita silina
pirms 4 gadiem
Vecums mēdz būt nepievilcīgs pēc definīcijas. Bet neglītais jauno laiku mākslā mēdz šķist īpaši pievilcīgs. Nu, šoreiz sarežģītā ķīmiskā reakcija, kas varētu solīt spožu efektu, acīmredzot ir tikai nočūkstējusi. Gadās! Bet raksts labs, veselīgs...

K G
pirms 4 gadiem
Briesmīga izrāde. Nu, tā, ka - slikta. Šitādas savā laikā naciķis taisīja, un daile vēl joprojām (kamdēļ turp savu kāju nesperu), bet redzēt ko tādu jrt?! Es biju šokā. Nevar saprast, vai materiāls mēsls (tāds amerikāņu ebreja, vīrieša skatījums uz lietām - visai plakani, paredzami un vienveidīgi), vai arī dramatizējums nav īsti izdevies. Nezinu, neinteresē pat iedziļināties, kāpēc nav sanācis, jo nav sanācis fundamentāli. No labajām lietām var nosaukt Āboliņa aktierspēli (Razuma, lai arī spēlē labi, tie tēli iedoti kaut kādas kariaktūras, nevis lomas). Bet man labāk gribētos savus 30 Eur samaksāt par izrādi, kur ir kas vairāk par 1 aktiera normālu aktierspēli...

Ivars Tillers
pirms 4 gadiem
""Oblomovs", "Oņegins", "Vectēvs", "Ziedonis un Visums" u. c. Visas šīs izrādes vieno centrālais varonis – vīrietis"

Nē, Juta, ir pat vēl ļaunāk – heteroseksuāls baltais vīrietis! Jāatzīst gan, ka heteronormativitāti glorificējošu repertuāru ik pa laikam atšķaidījušas tādas izrādes kā "Cerību ezers" vai "Cerību ezers aizsalis", bet progress dzimšu daudzveidību iekļaujošas repertuāra atlases politikas virzienā ir nepietiekošs. Satura ārprātīgo neatbilstību laikam (es pat šobrīd, iespējams, teiktu "atpakaļrāpulību") šokējošu padara klimata krīzes tematikai veltītu izrāžu neesamība repertuārā!

Pietiks sarkasma šodienai :) Vēl tikai padalīšos ar vērojumu, ka Partijas Skolas kā ideoloģiskās kadru kalves lomu mūsdienās pārņēmušas liberālās augstskolas.

Ģirts Ančevskis
pirms 4 gadiem
Nu nez ...

. 1) Pieļauju, ka pieminēto izrādi Minhenē daudzi šejienieši neredzēja. Līdz ar to neredzu problēmu, ka tagad tā ir uzvesta šeit; 2) aplūkotās tēmas trāpīja visnotaļ pamatīgi. Acīmredzot recenzijas autore nav tajā vecumā, lai saprastu, par ko ir runa; 3) izrāde ļoti patika - labi, ka teātri taisa arī priekš nehumanitaroīdiem; 4) garlaicīgi nebija ne mirkli; 5) ja kritiķi sāk aicināt teātrus repertuārā ieviest feminisma (vai jebkura cita -isma!) nodevas, tas nudien sāk smirdēt pēc režīma, no kura jau vairāk kā divus gadu desmitus [it kā] esam ārā. Ak jā, viss jaunais esaot labi aizmirsts vecais ...

Sunflower W
pirms 4 gadiem
Es redzēju gan Minhenes, gan Rīgas versiju, ja tā var izteikties :) Un man šķiet, ka pirmā versija bija tāda vieglāka, rotaļīgāka, gaišāka, JRT variants jau sanāca dziļi eksistenciāls un pat traģisks. Mans novērojums ir, ka visi tie, kas vēlas kaut ko jautru, nezin kāpēc iet uz JRT, bet, kas vēlas, ko nopietnu - uz DT, jo kā savādāk izskaidrot kaut ko nesapratušu skatītāju neapmierinātību. Bet, galvenais, ir tāda daļa publikas / sabiedrības, kas nepa ko un nekad nevēlas ne iekš kā iedziļināties. Es domādama neizdomātu visas tās feministiskās lietas, ko pārmet autore, jo tā nav mana sāpe. Es vispār neuzskatu, ka izrādēm ir jābūt kaut kādā veidā sasaistītām ar maniem uzskatiem un pārliecībām. Tāpēc arī nav saprotams, kāpēc autore vispār uz šo izrādi gāja, ja viņu interesē pavisam citas tēmas.

Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
piedod par iejaukšanos , SP - varbūt es kaut ko nesaprotu, bet tas taču ir elementāri, ka mums katram savas antenas ir uzstādītas uz mūs interesējošiem viļņiem. Es visu pasauli skaidroju caur sociālo prizmu - sociālās netaisnības situāciju. Jaunās dāmas ir nodrošinātas, pārtikušas, varētu baudīt dzīvi bet nevar , jo vīrieši slikti, vardarbīgi utt. Un īstenībā - ir jau arī.
Pati uzrakstīju sūdzību par prokurori , kura attaisnoja varmāku, kas nosita māsu, bet man to sūdzību atmeta atpakaļ. Būs jāmaksā juristam. Bet ne par to runa , lietas būtība ir tā, ka satraktas ir feministes un satraukti ir tie, kuri neizprot , ko īsti viņas grib , par ko brēc

Sunflower W
pirms 4 gadiem
Tad jau tas ir kā anekdotē par zirgu - ir vai nav līdzīgs.
Nē, es neesmu tik egocentriska, lai uzskatītu, ka teātrim jārisina tikai mani interesējošas tēmas. No malas tas izskatās ļoti aprobežoti, ja visas izrādes tiek nonivelētas līdz 2-3 subjektīvām lietām.

Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
kas tā par anekdoti ?
es zinu tādu - opis lūdz mazdēlam aiziet uz ganībām un pārsiet zirgu.
Jautā, pārsēji? - jā saka mazdēls. Pēcpusdienā lūdz atkal - ej pārsej zirgu. Pārsēji ? - jā. Vakarā opis lūdz mazdēlam atvest zirgu , mazdēls - a ku viš i?

Sunflower W
pirms 4 gadiem
Anekdote bija par ieciklēsanos uz vienu skatpunktu. Tikko kā nedēļu biju atvaļinājumā, kādā kompānijā, kurā bija sieviete, kura no citiem prasīja pastiprinātu uzmanību un uzskatīja, ka visi viņai dara pāri, turklāt visus šķietamos pāri darījumus mācēja uzskaitīt jau no pirmās dienas. Tāda dzīves pozīcija, būt ar visu neapmierinātai.

Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
nu jau gan - varētu domāt, ka es ar Tevi kopā atpūtos, bet tā nav.
Toties pamats neapmierinātībai ir, un pamatoti.
Kaļķu un 11.novembra krastmalas ielu stūrī ir uzliktas tās 5 g antenas. Man izskatās, ka tur viņas ir 2x 5 =10. Ja es noticu valsts tv , ka bīstams nav 5 g, bet tikai tā koncentrācija - tad es secinu, ka lūk - 5 g mani jau apstaro.
Nu ja tas vien būtu. Man garšo gurķi. Jau kuro dienu rimčikā ir tikai sažuvuši veci gurķi. Paskaidro man - kā man būt apmierinātai, ja pat gurķi vairs nav svaigi.
Nu un tad teiksim visas citas nekārtības -kā saka- valstī un pasaulē.
Ja tagad Turcija iebruks Sīrijā , esi padomājusi , kas par slaktiņu tur būs?
Un lasu grāmatu par Ingeborgu Bahmani - klau - viņa sadega vārda burtiksā nozīmē. Nomira Romā apdegumu klīnikā.

Man jau ļoti loti patīk ka raksta Kārlis Vērdiņš - jo īpaši tas gabals - ka viss ir slikti.
Ja Tev tā nav- tad jautājums - kur Tu dzīvo un kas Tu esi?
Māklsīgais intelekts? Tas jau būšot tas īstais cilvēces iznīcinātājs
Lūk, labi - kārtošu savus pusdienu traukus un kopšos uz mājām - nav ar tevi šodien laba saruna, tāda uzvilkta esi

Sunflower W
pirms 4 gadiem
Es neesmu uzvilkta, es esmu pozitīva, kas visā saskata kaut ko labu. Mēs vienkārši uz dzīvi skatāmies no dažādiem leņķiem :) 

Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
klau - nu nevajag šo ciklopa stiliņu lūdzu, visu tik redz ar labo aci un viss ir tika labi - nu nav tā
vakardien tv skatījies? -paskaties un padomā

Sunflower W
pirms 4 gadiem
Mīļā sirds, Tev  ir tendence komentāros aizskart personīgo. Es komentēju rakstu un tiešām nevēlos diskutēt par citām subjektīvām lietām. Turklāt Tu visu laiku ej pa apli.

Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
nu zini - cik nav redzēts - piedod, nekā personīga, bet šitie pozitīvisti ir daudz aizdomīgāki kā negatīvisti u viņiem dzīvē viss ir daudz teatrālāk kā normāliem cilvēkiem - tādiem, kuri paļaujas uz abām kājām
Kaut kur arī lasīju ( bbc tagad arī visādus britu zinātniekus publicē plašam patēriņam) , ka tas viss ir sarežģīti - būt vienkāŗši pozitīvistam. Ka vajagot būt dabiskam un ka tas nozīmē būt visādam. Pirecāties , kad ir prieks, baudīt bez grēka apziņas, bet arī izdzīvot dusmas un naidu, ja tādi uzrodas. Bet ja nerodas - tad kaut kas nav īsit kārtībā.

Sunflower W
pirms 4 gadiem
Protams, bet es jau Tev reiz rakstīju, ka nesatraucos par lietām, kuras nevaru izmainīt. Turklāt, kā zināms, pozitīvais vairo pozitīvo, negatīvais - negatīvo. Ne velti pieminēju neseno paziņu, kad man lieku reizi uzskatāmi parādīju, cik apgrūtinoša pastāvīga neapmierinātība var būt ne tikai pašam sev, bet arī citiem.

Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
un kur Tev rodas pārliecība, ka nevari izmainīt? jauna , gudra, skaista - visa pasaule pie kājām - vajag tikai darboties nevis sēdēt mājiņā Pozitīvisms

Sunflower W
pirms 4 gadiem
Tu daudz esi izmainījusi :)

Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
Es domāju, ka šai ziņā esam līdzīgas. Ka mēs domājam, ka .... Tu domā, ka esi labāka, jo neļaujies ātrām emocijām, vispirms izcel labo vai ja ir luste, tad tilai labo. Kamēr es atkal domāju, ka labais un ļaunais tāpat ir līdzsvarā, bet ka būtiski izšķirīgi ir šo līdz svaru noturēt un to var izdarīt nevis glaudoties un glāstoties gar labo, bet izceļot gaismā, nosaucot vārdā ļauno un tad to labojot.
Ir tāda Sintija Buržo un viņa saka , ka ļauno nevajag radikalizēt, ka nevajag aiztikt, jo tad viņš kā tāda vēža šūna aktivizēsies un kļūs ļaundabīgs. Kaut kādā ziņā es piekrītu un to varu sasaistīt ar Tavu - laikam ja VD domu, ka neaiztikt to, ko nevari ietekmēt. Bet - ja mēs visi tikai priecāsimies par labo un gaišo - ļaunais mūs aprīs. Tāpēc tas ir jāsauc vārdā, jāatpazīst un jādzen atpakaļ savā teritorijā .

Esmu rakstījusi, ka nespēju uztvert Kantu - ne latviski, ne vāciski - nu nē. Man žēl, ka tā, bet nevaru. Bet- lūk, Laodzi - arī nespēju pieņemt to, ko viņš sludina - ej cauri dzīvei nesmaidi, bet arī nedusmojies. Esi vienaldzīgs. Klau - kas tā par dzīvi, kāda jēga tādai dzīvei?
Labi, ne par tēatri , ne par Hermani vai feminismu. Kā saka atkal grāvī .

Sunflower W
pirms 4 gadiem
Es Tev jau vienreiz rakstīju, ka Tu bieži ļaujies pārsteidzīgiem secinājumiem - es neesmu tāda, kādu Tu mani esi iedomājusies, turklāt Tu mani nemaz nepazīsti. Es komentēju tikai rakstus par teātri un izrādēm, kuras esmu redzējusi, Tu savukārt mēģini komentāros iekļaut visas iespējamās tēmas. Ok, dari tā, tās ir Tavas tiesības, bet es uz to vairāk nereaģēšu.

Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
Mīļā, nevis es ļaujos, bet Tu manus secinājumus uztver par pārsteidzīgiem. Kaut gan tie ir kā neaptēsts granīts. Nevis tā kā Tev - izdomāts, izrgavēts, nopulēts un tad palaists dzīvē. Starp citu , izlasīju grāmatu par Kārli Zmedegu un draugs man apsolīja granītā veidotu sīkplastiku. Pie tam pati drīkstēšu izvēlēties. Bet nu - labi, skrien vien pa gaisu , es tepat pa apli rikšojot labi jūtos. Lai Tev veicas.

Sunflower W
pirms 4 gadiem
Turpināsim pie cita raksta :)

Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
Visticamāk , ka esmu vecāka par autori, tomēr atsaucos viņas apgalvojumam par "nogurdināto'' skatītāju.
Es tāda bieži jūtos. Un tam ir daudz iemeslu. Varu mēģināt uzskaitīt , bet tas nebūs pilnvērtīgs uzskaitījums.
nr 1 - Ir daudz redzēts, daudz baudīts un piedzīvots. Un gribas arvien labāk, arvien īpašāk, arvien pārsteidzošāk.
nr2- Gribas trīs vienā un visu laiku tā gribas - lai ir dziļš un nopietns vēstījums, lai tas tiek pasniegts viegli un saprotami un ar humoru.

Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
nr 3- nedaudz jau atkārtošanās , bet JRT pats sevi ir pozicionējis kā pašu talantīgāko, kā pašu inteliģentāko utt. teātri Latvijā. Aktieri ir tiešām īpaši. Režisori arī.
Ja banalizēt - tad ieejot veikalā ar uzrakstu boutiq - es sagaidu , ka tur esošās preces atskirsies ne tikai ar cenu, bet arī ar kvalitāti. Var ari teikt, ka cena būs atbisltoša kvalitātei.
nr4 - konkurence. Ne tikai ar citiem teātriem, bet arī ar citiem mākslas veidiem, ar tehnoloģijām , ar .... vārdu sakot .... sarežģīti

Ģirts Ančevskis
pirms 4 gadiem
Kur, lūdzu, var iepazīties ar minēto pozicionējumu? Viņi to ir kaut kur deklarējuši?
Jebkurā gadījumā biļetes uz JRT izrādēm dabūt ir ellīgi grūti. Un tas kaut ko tomēr realitātē laikam nozīmē - attiecībā uz to "pašu", "pašu", "pašu".

Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
ups , vai uzreiz pie rīkles jāķeras un ciet jāspiež? Gribēju smalki izteikties, vai tas ir slikti?
Visu iepriekšējo gadu repertuārs JRT ir bijis smalks , vairāk vai mazāk , bet intelektuāls. Daudz klasikas iesudējumu.
Hermaņa, Daudziņa Vectēvs ir ideāla, ģeniāla izrāde. Pēc Tumšajām Alejām es mājās lidoju , nevis gāju.
Bet ko es gribu teikt , jaunais cilvēk, es jau nesaku, ka šī konkrētā izrāde ir laba vai slikta. Un vēl - feministes Latvijā ir sliktas, ļoti sliktas, piekrītu par 101 %, tomēr tomēr .... tas nenozīmē, ka tāpēc vien viņu viedoklis ir slikts un jāgāž gar zemi. Ne jau kritiķi, bet skatītāji izlemj likteni.

Un - kādreiz biļetes uz JRT dabūt bija patiešām ellīgi grūti. Tagad tomēr to ellīgi droši var atmest

Ģirts Ančevskis
pirms 4 gadiem
Slikti ir melot - ka viņi pozicionējuši, ja to nav darījuši.
Ja Jūs kaut ko esat nopozicionējusi, tā ir Jūsu darīšana!

Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
ak Svētā Debess, cik skarbi.
Vispār jau viņi - JRT arī pozicionējas - sniedz intervijas, raksta grāmatas , reklamē izrādes.
Negrasos katru savu teikumu ar saitīti uz avotiņu izklāt, pats meklējiet, ja tik enerģisks esiet.
Nedomāju, ka tas , ka JRT cieši draudzējas ar Veco Rīgas Laiku ir pamats manam apgalvojumam, repertuārs tomēr ir noteicošais un tas ir daudz daudz intelekuālāks, kā citiem Rīgas teātriem un tas ir cieti.
Galu galā man arī ir tiesības kaut ko pozicionēt.

Sunflower W
pirms 4 gadiem
Vai tad Tu to izrādi jau redzēji? Vai arī atkal rasti par to, ko nepārzini :) Paskaties JRT mājas lapā - līdz pat decembrim nevienas brīvas biļetes ne uz vienu izrādi ;)

Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
Mīļā, lasi uzmanīgi - vai tad es par izrādi? Es par to nogurdināto skatītāju un man ir viedoklis par JRT. Par neredzētu izrādi arī var būt viedoklis, Mīļā - hallo - 21.gadsimts.
Un uz kritiķiem jau grūti paļauties. Viss pēc tam pašai jāpārbauda. Kā tad bija ar Dieviņš pillā ? Aizgāju kā uz dievkalpojumu - nomazgājusies, sapucējusies, atlaistiem grēkiem un tā. Bet kas iznāca ? Vilšanās un dusmas. It kā dievmaizītes vietā taukains pīrāgs mutē iebāsts .....
Un par to izpirkšanu - nesaki vis vēl pag. nedēļā bija brīvas biļetes, man vajadzēja dāvannu un tad es domāju - kaut ko garīgu - bet - nenopirku. Piemēram, izrāde par tā dzejniecēm nebija mana un otram dāvināt to, kas pašai nepatīk nav godīgi. Lūk

Sunflower W
pirms 4 gadiem
Tu pati nemāki lasīt, jo nogurums rakstā pieminēts saistībā ar vecumu, nevis ar teātra skatīšanos.
Vai tad Guna Zariņa par Dieviņš pillā nedabūja SN balvu?
Izrāde par dzejniecēm arī bija vienīgā, uz ko vēl varēja dabūt biļetes, uz pārējām jau sen sen nav :)

Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
Tu ar vari mocīt cilvēkus. Tevis dēļ lasīju otrreiz. Ir likuma burts un ir likuma gars. Un ir rakstītais vārds un ir rakstītā gars , kas lidinās pāri rakstītajam . Un manas antenas to uztvēra lūk šādi - ka viss jau ir bijis , jo esam nobrieduši ( nevis veci) skatītāji.
Par SN balvu Gunai Zariņai - klau , nemēgini man uzmest apaušus un vadāt apkārt. Tās īpašās Neibarta acis no savas vietas zālē - gandrīz beigās, neredzēju , un viss cits man nepatika. Tā pārtaisītā balss un tas uzsvars uz kustībām, uz murmulēšanu un tā. Nu kāpēc Tu negribi ļaut
dzīvot manam viedoklim?
Mēdējā Zariņa bija ģeniāla - vispasaules līmenis , par to balvu neiedeva , par bārdu un pielīmētām zacīm un pārtaisīšanos iedeva

nē - nav taisnība , tas nu ir cieti

Sunflower W
pirms 4 gadiem
Savā ziņā piekrītu, jo dzeja nav mana tēma.

Sunflower W
pirms 4 gadiem
Pēc autores dotā apzīmējuma spriežot, es esmu JRT mērķaudiorija, tikai nesapratu, kāpēc nogurdināta (skat. rakstā). Vai tāpēc, ka autore ir tik jauna, ka uzskata, ka, sasniedzot pusmūžu, visiem jājūtas nogurdinātiem? Vai arī tāpēc, ka šis apzīmējums, tāpat kā daudz kas cits, patapināts no citurienes (skat. recenziju par Hermaņa izrādi Pakļaušanās)? Kārtējās ačgārnības - nav ne oriģinalitātes, ne loģikas.

Raitis Iljenkovs
pirms 4 gadiem
Nogurdināta pusmūža cilvēka (īpaši vīrieša) trops atbilstoši autores pārstāvētajai ideoloģijai ir antitēze infantilajam paštaisnumam un aizrautībai, ar kādu dažādu tēmu aktīvisti soctīklos aģitē par "marginālo grupu" aizstāvību un neizbēgami tuvojošos klimata apokalipsi. Tas ir dzīvesstila un ideoloģijas sajaukums, kur autore uz "nogurušo pusmūža cilvēku" raugās no morālā pārākuma pozīcijām līdzīgi kā evanģēliju vēsts nesējs uz neticīgo. Ja tu nepārzini/neinteresējies/kritizē dzimtes studiju, marksima, post-koloniālisma vārdnīcu un neizmanto tās tukšo žargonu ("sistēmiskais rasisms", "toksiskā maksulinitāte", "kultūras apropriācija", "dzimtes performativitē" u.tml) aktīvai savas pozīcijas paušanai internetā, tad tu esi "atpakaļrāpulīgs" un noguris pusmūža indivīds bez cerības uz dzīvi patiesības gaismā.

Raitis Iljenkovs
pirms 4 gadiem
Vai autorei labāk patiktu, ja JRT repertuārā būtu izrādes, kas pārstāvētu disabled transvestīta un kargo biksēs tērptas lesbo-feministes "skatpuntku", pat ja uz šo izrādi atnāktu tikai jūs un daži jūsu "progresīvie" draugi, jo tiktu izpildīta kaut kāda jūsu skatījumā obligāta mūsdienīguma nodeva? Jums sķiet, ka teātra pienākums ir atspoguļot laikmeta ideoloģiju, piemēram, pieskaņot izradēs tēmas feminisma vai citām sociālā taisnīguma tēmām, jo tagad tas ir aktuāli? Prasība atspoguļot mākslā konkrētu ideoloģiju atsauc atmiņa ne tik senu periodu, kad darbus mēdza aizliegt vai kritizēt par to, ka tie pietiekami neatspoguļoja partijas līniju. Termins "atpakaļrāpulīgs" tiešām bija 1:1 no priekšvārdiem padomju laika grāmatām, kur tiek paskaidrots, ka dažās vietās autora uzskati tomēr pieklibo.

pirms 4 gadiem
Nē, pietiktu, ja gandrīz viss teātra repertuārs nekoncentrētos tikai uz vīriešu iekšējo pasauli, sievietēm atvēlot otrā, trešā plāna atbalstošās lomas - kā jau rakstā skaidri un gaiši minēts. 

kuģis
pirms 4 gadiem
Kāda atšķirība, vai uz skatuves vīrietis vai sieviete? Tā ir izrāde, figūra, kas tur kustās, pārvietojās, ilustrē, ir TĒLS, tas ir būtiskākais, šo TĒLU iemiesojošā, attēlojošā aktiera dzimums - ja vien izrāde nav eksplicīti par tēmu, piemēram, "VĪRIETīBA" vai "SIEVIŠĶĪBA" - ir visnotaļ atvasināts, sekundārs, nebūtisks, pat nejaušs. Apgalvot, ka, redz, tās ir izrādes, kuras fokusējas t i k a i uz vīrieša iekšējo pasauli, ir iespējams tikai noteiktas ideoloģijas, t.i., wannabe feminisma sagrozītajā prizmā.

Skaisle Jatalniece
pirms 4 gadiem
kā kāda atšķirība ? Būtiska! Cilvēka dzimums taču ir viena no pamatidentitātēm. Es varētu vienu, labi divas vai trīs lugas tikai ar tēliem noskatīties , pacelties pāri vai vienkārši ignorēt dzimumu, bet ne jau tā, ka tagad visi ir tikai tēli - uniseksi. Man tas būtu normālības gals.
Cita lieta, ka es autorei nepiekrītu , ka JRT ir patriarhāls, sievietes pasauli ignorējošs , es gandrīz teiktu , ka ir otrādi , bet nu ja viņa tā redz pasauli tad tā. Tās ir viņas tiesības , bet paziņot, ka visi ir bezdzimuma tēli ..... kā viedokli es to spēju pieņemt, bet kā patiesību u nekādi.

Raitis Iljenkovs
pirms 4 gadiem
Bet es tāpat nesaprotu, kāpēc teātrim būtu jāapkalpo kādas ideoloģiskās grupas pasūtījums, vai tā būtu prasība pēc sievietes (feminisms), dzīvnieka (vegānisms) vai Parīzē dzīvojoša alžīrieša (post-koloniālisms) "iekšējo pasauli"? Man, piemēram, pietrūkst ķīnieša iekšējās pasaules izvērsums Nacionālajā teātri - vai tāpēc kāds uztvertu nopietni tekstu, kurā es kritizētu Nacionālo teātri šī iemesla dēļ? Tas ir tik pat kaitinoši un muļķīgi kā dīdžejam iet prasīt uzlikt savu dziesmu.

Piemēram, 2016 gada Homo Novuss pamatā balstījas uz bēgļu "ak, cik grūts bija mans ceļš gumijas laivā pāri vidussjūrai" tipa stāstiem - vai jūs arī šādu tēmas vienveidīgumu arī atzīstu par slikta teātra piemēru, vai arī tas ir labi, jo tā ir progresīva un līdz ar to leģitīma tēma, kaut arī 100 reizes atgremota r-eiropas mākslas scēnā pēdējos četrus gadus?

Sunflower W
pirms 4 gadiem
Paldies par skaidrojumu, līdz kaut kam tādam nebūtu aizdomājusies - manā skatījumā, jo esmu tomēr intelektuāle, lai arī pusmūža (kaut gan pēc jaunākajiem pētījumiem, varbūt arī vēl nav iestājies) nogurdināta :) - autores uzskati ir neinteiģenti un dogmātiski. Turklāt, kā parasti, vērojams pastāvīgas domāšanas trūkums :)
 ATGRIEZTIES UZ RAKSTU

PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI

Satori

PIESAKIES SATORI JAUNUMIEM!



Satori

Pievienojies Satori - interesantākajam interneta žurnālam pasaulē.

Satori
Satori
Ielogojies

Sveiks, Satori lasītāj!

Neuzbāzīgu reklāmu izvietošana palīdz Satori iegūt papildu līdzekļus satura radīšanai un dažādo mūsu finanšu avotus, sniedzot lielāku neatkarību, tādēļ priecāsimies, ja šeit atspējosi savu reklāmas bloķēšanas programmu.

Paldies!