WAT
pirms 6 gadiem
1. Fiziskajai būtībai( tai kas skaitās gara/dvēseles/saprāta māja) ir evolūcijas procesā ieviesti pamatprincipi, kas veiksmīgi nodod un uztur konkrēto ģenētisko materiālu laika asī un tie mehānismi, absolūtā garīguma/saprātīgumu/citu saprāta konstruktu adorētājiem par spītu, darbojas zemapziņā un tur nu neko nepadarīsi, pat ja saprāts/gars/dvēsele pārņem totālu vadību.
2. Lībieši un prūši neizmira, vienkārša asimilizācija, cik vieni latviešos, tik otri vāciešos/poļos/leišos/baltkrievos, izmira konkrētā kultūra un valoda, tas gan ir tiesa, vai tā ietekmēja asimilizētājus-nenoliedzami, bet tikai kā jauna sķautnīte asimilizētājtautā.
3. Kultūras un dabas daudzveidība ir mazinājusies un tur nu strīdēties nav vērts. Kur noved monokultūru pārsvars var lieliski redzēt ekosistēmās, pieņemu tas nebūtu pieņemams arī individuālisma apoliģētiem. Kur nav vieta mijiedarbībai/konfliktam/daudzveidībai tur agri vai vēlu iestājas lielais tukšums, pēc monokultūras lielās uzvaras, protams, bet tā tad arī ir monokultūras pēdējā Pirra uzvara. Starp citu monokultūra ir arī galējais liberālisms-kultūru eklektika.
4. Atteikties no dabiskas reakcijas - sava sociuma(ģimenes,dzimtas, grupas, tautas, valsts) aizsardzības( bailes, nojausmas, kas iniciē šādu reakciju, nerodas skaidrajā saprātā/ garīgumā, tā ir zemapziņa, ko nevar kontrolēt, nemēģināšu diskutēt pat galējām reliģiskajām praksēm), apelējot pie tā, ka ļaužu dvēseles ķļūst neglītas un ļaunas šādā sadursmē, ir ceļš uz beigām- savas kultūras nāvi, citas virulentākas kultūras priekšā, kura nebaidīsies būt ļauna, neglīta utt. savu mērķu labad.
5. Pret veco labo evolūcijas principu arī neiziesi, uzvar stiprākais un konkrētiem dzīves apstākļiem piemērotākais, bet parasti evolūcijā pozīcijas tiek zaudētas cīnoties ( piemēram prūši), tāds nu ir tas iekšējais dabas iebūvētais mehānisms-mainies,uzvari, paliec. Evolūcija attiecas arī uz cilvēku sabiedrībām/kultūrām.
6. Bēgļu jautājums patiesībā ir daudz prozaiskāks par filosofisko šķautni, oikonomika-demogrāfija. Eiropai akūti nākotnē vajag darbaspēku tajās darbaspēka ietilpīgajās nozarēs, kuras tā negrib pārvietot uz demogrāfiski pilnvērtīgākajiem reģioniem, visas know-how rūpniecības nozares, cerība uz ex-Varšavas bloku zuda, jo izrādījās tādi paši eiropieši kā rietumnieki( uz sevi orientēti individuālisti, kam neko īsti nenozīmē nākošās paaudzes, sociālās konstrukcijas utt.), tad nu likmes uz sociumiem ,kam vismaz daudz augstāka atražošanās ražība un stiprākas savstarpējās saites, lai arī kulturāli daudz svešāki un agresīvāki. Sociālais konstrukts, nodokļu maksātāji-pensijas, solījums uz kā turas valstis, it seviški pie vidējā vecuma pieauguma, ir būtisks iemesls, kāpēc ar steigu vajag jaunus cilvēkus. Ja tas solījums paredzamā nākotnē nobrūk( nav jaunas cilvēku plūsmas uz konkrētajām valstīm), vai sociumam ir vajadzīga valsts? vismaz valsts esošajā + - brīvprātīgās vienošanās paskatā nē, jo netur solījumu, paliek totalitārs modelis, kur indivīdu pakļauj struktūrai.
PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI
Kristīne Briede
1Filma, ko vajadzētu rādīt Krievijā
Sievietes ar latvisku akcentu un miršanas apliecību rokās mēģina krieviski skaidroties ar padomju virsnieku, kurš viņām saka: "Bet jūs taču piekritīsiet, ka arī civilajā dzīvē ir gadījumi, kad jauni cilvēki – jauni puiši un arī meitenes – aiziet bojā?"

Vita Liberte
2Aizsargāt neaizsargātos: dzīvnieku tiesiskā statusa problēma
Vai empātija būtu jāatrunā normatīvajos aktos, attiecinot juridiskas personas statusu uz dzīvniekiem? Galu galā mēs to esam piešķīruši uzņēmumiem un kuģiem. Ir savdabīgi turpināt praktizēt līdzšinējo attieksmi, pamatojoties uz to, ka dzīvnieki nespēj spriest vai komunicēt.

Rūdolfs R. Vītoliņš
1Skanstes dzīļu topogrāfija
Džungļi, atkritumi, pamestas koka vasarnīcas. Tolaik man palika apslēptas ēkas, kurās mājo autoservisi, eļļu maiņas punkti, darbnīcas. Tagad skatam atklājas kaudzēs samesti dzelži un kādā pagalmā noparkots moderns policijas auto. Vieta šķiet kā radīta zagto auto numurzīmju maiņai un pārkrāsošanai. Vai naudas viltošanai.

Vilis
0Stāsts nav par psihedēliju
Es gribēju noķert zibeni un iemest ar to citiem, apžilbināt viņus tāpat, kā biju apžilbis pats. "Norauj dzelkšņus prāta dzīlēm," reiz uzskrīpāju uz dzeloņstieplēm apvītas sienas savā Sarkandaugavas kaktā; tieši tāds man tolaik likās literatūras – un vielu – uzdevums.

Daina Tabūna
1Atpakaļ uz skolu
Vienu reizi auklīte tev zvanīja un lūdza izņemt bez apstājas raudošo bērnu jau stundu pēc tam, kad viņš tur tika aizvests. Šī spēcīgā pretestība samērā ātri pārgāja, tomēr vēl ilgu laiku pirmais, ko viņš teica, pēcpusdienā tevi satiekot, bija: "Es šodien raudāju. Par tevi."

Māris Zanders
0Zeltamutes Saeimas namā
Apbrīnoju premjeres Evikas Siliņas domas dziļumu un oriģinalitāti: "Ja ieplānotās valdības pārmaiņas uzlabos cilvēku dzīves kvalitāti, tad tās ir derīgas un labas, bet, ja tās neuzlabos, tad ir skaidrs, ka tās nav derīgas." Nu, kā var viens cilvēks tik lakoniski un izsmeļoši raksturot politiku!

Zane Zajančkauska
9Babu sapņi nedeg
Tā ir arī izstāde, kurā es labprāt iegrieztos vēl pāris turpmākos gadus un uz to sūtītu Rīgā nonākušos viesus. Izstāde varētu stāvēt arī ilgāk, līdz kamēr nemiers par to, kam vēl tur vajadzētu vai nevajadzētu būt, būtu sarūdzis tik liels, ka apgāztu esošo un radītu vietu jaunai un papildinātai versijai.

Domas
16.02.2016
1
Kā izdzīvot bēgļu straumē?