Anton Giovanni
pirms 2 gadiem
šodien esmu sajūsmā. Esmu redzējis vairākus komentārus no cilvēkiem, kuri jau bija saņēmuši kredītu no LAPO M-F, tāpēc nolēmu pieteikties, pamatojoties uz populāriem ieteikumiem un tikai pirms dažām stundām savā kontā apstiprināju kopējo summu 28 500 eiro. Šīs ir patiešām lieliskas ziņas, un es iesaku ikvienam, kam nepieciešams īsts aizdevums, pieteikties pa e-pastu: [email protected]
Whatsapp +447883183014

Anton Giovanni
pirms 2 gadiem
šodien esmu sajūsmā. Esmu redzējis vairākus komentārus no cilvēkiem, kuri jau bija saņēmuši kredītu no LAPO M-F, tāpēc nolēmu pieteikties, pamatojoties uz populāriem ieteikumiem un tikai pirms dažām stundām savā kontā apstiprināju kopējo summu 28 500 eiro. Šīs ir patiešām lieliskas ziņas, un es iesaku ikvienam, kam nepieciešams īsts aizdevums, pieteikties pa e-pastu: [email protected]
Whatsapp +447883183014

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
es nezinu kā ir citiem, bet es kaut ko daru un ik pa laikam veru vaļā internetu, lai uzzinātu , vai krievi jau iebrukuši Ukrainā. Nosaku, ka agrāk kā pēc stundas nedrikstu iet internetā, bet ja kāds piezvana vai atsūta sms, tik un tā eju un skatos ziņas
kaut kā tik dīvaini viss tomēr ir , tik loti ļoti dīvaini

vērotāja
pirms 2 gadiem
Nē, tas neizskaudīs rasismu, nē, tas nav attiecināms uz visiem vārdiem, par ko kāds jūtas aizskarts.
Es piekrītu raksta autoram, ka būtu tikai sapratīgi atzīt, ka neviena valoda nav izolēta. Lietot vārdus, kas aizskar kādu, var tikai tad, ja esi gatavs uzņemties pilnu atbildību par sekām, nevis piesegties, ka tas vēsturiski manā kultūrvidē ir neitrāls vārds.
Gribētu redzēt, cik daudzi brašie n-vārda lietotāji to droši brūķē, klīstot pa ielu jebkurā Eiropas galvaspilsētā, kas mazliet kosmopolītiskāka par Rīgu.

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
starp citu, kad krievvalodīgie mani - pusmūža sievieti sauc par meitenīti, mani tas kaut kādā ziņā aizskar, jo tie ir klaji, acīmredzami meli. Bet tās ir arī kultūras atšķirības.

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
tik dumjš , ka rādītu ar pirkstu un sauktu cilvēku viņa ādas krāsā vai tautības dēļ retais tomēr ir .
Un vēl. Daudzās Eiropas pilsētās - tā sauktajās kosmopiliiskajās ir tā, ka konkrēti man ir bailes vispār vērt vaļā muti. Nerunājot, ka es varētu pateikt - ej, nēģeriete, ko tu mani tā grūsti, kas tev vietas pietrūkst. Jā, tā kā esmu maza auguma, tad lielās dūšīgās citu ādas krāsu mammas mani ir grūstījušas tā, ka maz nemetas. Reiz - man bija ap 19 -20 gadi, ar nakts busu no Vācijas iebraucu Londonā un wc telpās, izlietnē tā pamatīgi nomazgāju seju un kaklu. Biju sasvīdusi un kāda melnā sieviete apkaopēja , ka metās man virsū, ka rava mani nost no izlietnes, ka kliedza uz mani. Es nojautu, ka mana vaina bija tā, ka es mazgājoties šļakstījos, bet .... ja es tā rautu un kliegtu uz melno sievieti, kā viņa kliedza uz mani? Tad es būtu rasiste , viņa nē, viņa upuris
Vel - labi, es nerakstīšu par geto lielajās pilsētās, kur iet nevajag. Bet - lūk, biju Antverpenē un vienu muzeju meklējot aizklīdu tik tālu , ka nolēmu braukt atpakaļ uz centru ar tramvaju. Pieturā sēž baltādainā kundze ap gadiem 70-80 un es. Atnāk ģimene, no Afganistānas vai Tuvajiem Austrumiem. Mamma un tētis uzreiz pīpē , bet abi dēli skraida un sāk spļaut virzienā uz mani un to veco sievieti. Es piecēlos un aizgāju krietni tālāk no pieturas, bet puišeļi turpināja spļaudīties un vecāki pīpēt.
Un ja nu tas būtu vienīgais rasisma gadījums, ko nācies piedzīvot, ok. Man gan ir plāna smalka āda tiešā nozīmē, bet raupja pārnestā nozīmē.
Kad skatījos to Būris raidījumu ar multikulturālismu, es vienkārši šokējos visu laiku. Jo sāksim ar to, ka katrai nācijai, rasei ir savi priekšstati par kultūru. Sitiet mani krsutā, bet es apgalvoju , ka Eiropas multikulturalajās galvaspilsētās , to muzejos - arī piemēram, tajos, kas nav saistīti ar Eiropas civilizāciju, es visretāk redzu melnādainos cilvēkus. Man vārdi melnie cilvēki vispār vairāk griež kauloskā vārdi nēģeris vai melnādainais.
Tāpēc jautājums tomēr ir par izglītību, ne tikai par izredzēto izglītību smalkās skolās, bet pirmkārt, jau par masu izglītību, par izglītību nabadzīgo rajonos. Jautājums ir par dialogu sabiedrībā, kura mums vispār nav.
Nu kā jūtas G.B. - rakstnieks - nu laikam taču Guntis Berelis, pie kura, ar kuru viņa it kā upuris Agra Lieģe nav runājusi, par kuru nav ziņojusi policijai, bet par kuru tagad izstāsta visiem lasit gribētājiem, sevi attaisnojot ar vienu vienīgu pamatojumu - es biju naiva. Nu paliem bail tādā sabiedrībā.. Piemēŗam, skolā es noteikti negribētu strādāt , jo jebkurā brīdī kāds var pateikt, viņa man uzmācās.
Vēl - nesen - pirms ZSV tvnet bija īsa ziņa , ka kaut kur Malmē ir sadurts skolotājs un skolniece un es nolēmu internetā atrast pilnīgāku informāciju vai dūrējs bija bēglis, kuru zviedri uzņēmūši. Un ierakstu atslēgvārdus - uzbrucējs ar nazi Malmē un izmet info, ka katru gadu tādi gadījumi ir bijuši -skaties un pēti, kurš gadījums tieši tevi interesē.
Un tas ir kaut kas. Nu ir.

Labi, es esmu postsabiedrība, huļigāns un kas tik vēl nē,bet kur tad ir tie gudrie un pareizie. Kā mēs sadzīvosim turpmāk, ja nesarunājamies, ja nestrīdamies un neļaujam piedzimt patiesībai , tikai ar ķeizaru raujam laukā katrs savas negatavās patiesības un tad mākslīgi barojam?

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
melnādaino aizstāvis Kārlis Vērdiņš intervijā IR kā stāsta? - izlasiet. T.i.-viņs apgalvo , ka raksta tikai savējiem, tikai tiem, kuri viņu saprotot . Kamēr 99,9% Latvijas cilvēku viņa grāmatas vispār nav pieejamas. Tas ir tāds barbarisms, ta ir tāda postsabiedrība, ka mati ceļas stāvus. Kas notiek ar cilvēkiem? Kas notiek ar kultūras nozarei piešķirtiem miljoniem? Vai valsts politika ir atsvešināt cilvēkus no valsts un kultūras un padarīt par manipulējamu grēkāzi , kuru vainot visos grēkos ?

Andrejs Upitis
pirms 2 gadiem
Skaisle. Ja sieviete maukojas apkārt pa krogiem un vēlāk iekuļas problēmās (punctum publikācija) kurš vainīgs?

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
tā es nedomāju,ka sieviete pati vainīga, ka ar vardi vai g b viņai bija vardarbība , bet es domāju, ka tas jāpierāda tiesiskā ceļā un vainīgais jāsoda tiesas ceļā, nevis rīkojot viduslaicīgas raganu medības

cita lieta, ka es uzskatu, ka jebkuram cilvēkam, bet sievietēm jo īpaši ir jācenšas izvairīties no briesmām

ja ej pie vīrieša uz dzivokli - nu es to 10 - 11 gados zi nāju, ka vīrieši mēdz izvarot un nogalināt ka nav sevi riskam jāpakļauj -
jau stāstīju, kā reiz klases ekeskursijā visi aizgāja iepirkties, bet man nebija nauda, paliku viena pati pie viesnīcas - man bija ap gadiem 13-14 un pie manis pienāca ļoti skaists vīrietis - nu tā es toreiz domāju, ka ļoti skaists un sāka visādi runāt- ko es te daru un tā, un sāka stāstīt, cik es skaista un gudra un ka viņš man grib Maskavu parādīt - es visam būtu noticējusi, bet kad viņš teica, ka es ļoti skaista esmu - sapratu, ka melo un uzreiz kļūvu piesardziga - un iespējams tāpēc esmu dzīva

sievietes bezatbildiba nevar būt attaisnojums vīrieša vardarbībai , tomēr - vēl un vēlreiz - nē linča tiesām - ja esam tiesiska valsts, ko tie pašu sotoristu rakstītāji te sludina - tad lūdzu - tiesas visiem varmākām un izbeidziet šo ārprātu -

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
Saguris rīts,bet tomēr. Punctummagazine publicējis esarī#nr2 - stāstu par dzejnieku Vardi,kurš viņu izvarojis. Nu es pazīstu tikai vienu tādu dzejnieku- vispār literātu Rvīnu Vardi. Kas notiek pasaulē,ja rakstus publicē,bet policijai iesniegumus neraksta?
Negribīgi esmu samierinājusies,ka sabiedriskajā tv turpina uzstāties pulverīša šņaucēji, tagad jāskatās vides raidījumi un jādomā par nesodītiem izvarotājiem?
Neviens cilvēks neatbalsta vardarbību, bet lai pret to vērstos,kaut kāds ētikas un tiesību minimums jāievēro taču arī upuriem.
A.Veisbergs šausmās nopūšas par postsabiedrību. Izskatās,ka tūlīt tik sāksies.
Normālā sabiedrībā preparētu Stambulas konvenciju un esošo likumdošanu attiecībā uz vardarbību,bet nenormālā - redz tā - dos iespēju visiem noķert un notiesāt un nosodīt vainīgos. Izmeklētājus un tiesas vairs nevajadzēs

Anna Andersone
pirms 2 gadiem
Lasiet uzmanīgi, Punctum raksta pirmajā rindkopā norādīts - runa ir par dzejnieku P.C., nevis Rvīnu Vardi.

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
Nu - lūdzu - Varde. Cik es saprotu, tas ir dzejnieka pseidonīms. RV īsto v ardu taču nezinu, varbūt tas ir PC.
Kāda uzmanīga lasīšana , kad cilveki jau deg pilnās ugunskura liesmās. Tagad vēl es vainīga, ka tādas gļēvas zemiskas raganu medības ne tā būšu sapratusi .

Kamēr politiķi izzog un iznīcina valsti tikmēr tautai pamet barību par izvarotājiem - lai sēž un štuko - kurš Varde tas ir.

Apžēlojieties , nu tas nav normāli , nu nav.

Nu uzrakstiet, kā sokas ar izmeklēšanu LGTB nelikumīgajā datu vākšanā par mazgadīgu cilvēku seksualitāti, materiālo stāvokli. Tur taču vecāki rakstīja iesniegumus policijai, policija ziņoja, ka ir uzsākta izmeklēšana. Vai tas nav interesanti? Tas nav sabiedrību graujoši, ja notiek tiesiskā ceļā? Svarīgi ir sabiedrību vēl dziļāk, vēl plašāk sašķelt u n pazemot

Man nav ilzūziju par vīriešu vardarbību, bet es kategoriski esmu pret šādu ārprātu. Demokrātiskā valstī tā būt nedrīkstētu. Izvaroja - prom uz policiju, prom uz Martu, ja vien tur visas anv aizceļojušas komandējumos, bet ne jau stāstīt , cik naiva es biju un kāda drosmīga es tagad esmu citu cilvēku apmelojot.

Savulaik Dkorejas premjers izdarīja pašnāvību , jo viņu apsūdzēja šādas " naivās " slepkavas , savukārt, KIMS KIDUKS arī bēga uz Latviju, jo kāda cita "naivā nevainība" arī viņu gribēja iznīcināt.

Nu labi, tik skaisti snieg, Iziešu laukā prātu atdzesēt. Bet tagad jau jābēguļo, jābaidās nevis no vīriešiem , bet no naivām sievietēm.

Pirmo reizi ar Vardi iepazinos bārā Bolderāja aptuveni pirms trīs gadiem. Uz turieni devos cerībā atrast kompāniju un ļoti cienīju pūli, kas tur apgrozījās, tāpēc piespiedu sevi tur pavadīt laiku, lai gan literāte neesmu, par rakstniekiem neko nezinu un sarunās varēju iesaistīties vien ar jociņiem, kas nenodotu manu zināšanu trūkumu. Varde sēdēja bāra krēslā un vēroja manas pēdas. Kaut kā sākām runāt, pēc tam sarakstīties, un viņš ļoti ātri mani apvārdoja.

Anna Andersone
pirms 2 gadiem
Es saprotu, ka iedziļināties nav viegli, bet izlasiet vēlreiz Punctum raksta pirmo rindkopu un uzzināsiet arī vārda "Varde" izcelsmi šajā tekstā.

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
Anna, izbeidziet. Nu apželojieties taču - nu cik mums ir literātu ar vārdu Varde. Nu cik -100? 200 vai varbūt 20000 ?
Nu lai neceltu neslavu Vardem , ja tas tomēr nav tas Varde, vai nevarēja tad rakstīt dzejnieks Kukulitis, vai dzjenieks Āpsis? Kāda iedziļināšanās - izbeidziet !

Lūk, sēžu uz vācu krimiķiem. Tagad nodarbojos ar slepkavu meklēšanu Minhenē. Filmas sākums - jauna skaista sieviete nelaiž dzīvoklī jaunu vīrieti, kurš sakās esam no apkures sistēmas uzņēmuma. Nu viņi tur pie durvīm pastīvējas un beidzot viņu ielaiž. Un jau nākamajā mirklī rāda sievietes līķi. Nu atkal būs ko darboties , kamēr sapratīsim motīvus un atradīsim vainīgo, bet. ....
Luk, man bija līdzīgi, vienā sestdienas pēcpusdienā vīrietis zvana pie durvīm , esot no gāzes kantora. Es saku - gāzes kantoris mani nebrīdināja, ka būs kontrole es jūs iekšā nelaidīšu. Viņs sā k lamāties, protams, krieviski. Es saku - saukšu policiju, Viņš atkal - nu dullā vecene, kam tu vajadzīga, gāzes noplūde jāpārbauda,es savu -saukšu policiju. Paiet pusstunda - onkulis klāt ar sētnieci, kuru labi pazinu. Sētniece mani kaunina - es teicu, laidīšu iekšā, jastāvēsi klāt kamēr gāznieks aiziet. Nu mēs stāvējām un viņš aizgāja. Luk, par ko uzrakstiet saotri, punctumm , kā sievietēm sevi aizstāvēt, kā neiztaisīties par naivām kazām, tad , kad tas ir izdevīgi.

Nu to gadījumu, kad man lika logus un man draudēja piekaut es jau esmu aprakstījusi.

Labi, nav laika - jārisina gadījums, bet normāli jūs neesiet, lai cik kliba un nocirpta, bet policija mums tomēr vēl ir.

Anna Auziņa
pirms 2 gadiem
Vai tiešām ir tik grūti izlasīt Punctum raksta sākumu: "Mans izvarotājs ir P. C. – dzejnieks gados, kurš dzīvo nekurienē. Pats sevi sauca par eremītu. Es tajā laikā nezināju, ko “eremīts” nozīmē, bet negribēju likties stulba, tāpēc pēc pāris reižu pārjautāšanas, lai atcerētos šo vārdu, galvā izveidoju asociāciju ar tēlu Hermit the Frog." No šīs asociācijas tad arī tālākais apzīmējums "Varde", angliski "Frog"nozīmē varde, bet izvarotāja iniciāļi redzami augstāk.

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
Nu dzejnieks Rvīns Varde taču arī nav nekāds ģimenes paps ar bērnu pulciņu, omītes un opja apskauts, koptā dārza ainavās, vai pie omulīģa ģimenes borkastu galda. Cik nu bildes redzētas tik vienmēr viens un kaut ko domā - nu par 101% tā kā iespējamā upure to apraksta - dīvaisn vientulis
Vai īstie iniciāļi ir P.C. vai kā - nu tas ir kā kriminālzimeklēšanā , ka visi pierādījumi vēl nesakrīt, bet iesākumam pamats taču ir.
.
Anna, ja es saku , ka visi politiķi ir zagļi un korumpanti, tad to tomēr var uztvert kā metaforu, kā vispārinājumu. Galu galā saiema nobalso un punkts, un valdība lemj un punkts. Visi .
Bet ja tiek apgalvots, ka dzejnieks Varde ir izvarotājs, tad mans prāts, to uztver tieši - es zinu tikai vienu literātu Vardi. Kurā brīdī ir tikai dzejnieks, kurā dzejprozists, kurā tikai prozists, nu pažēlojieties - es taču nevaru visu zināt.
Nu tā nedrīkst. Jā es noticu , ka kāds domubiedru pulciņš grib izskaust vardarbību, bet tā tāda linča tiesa. Citādi es to nevērtēju.
Kāpēc no Pārupa cietušās nesniedza liecības policijai? Kāpēc lūk, šie cilvēki, kuri tagad publicē šādus murgainus , cilvekus maldinošus u tracinošus rakstus , nerunāja ar Pārupa upurēm , ja pieņemam , ka tādas tās ir, nerunāja un nepārliecināja?

Ziniet - jā es esmu putras grāpis, bet nesen redzēju tādu skatu - slidens ir viss - ielas, ietves, stumj māmiņa ratus pa gājēju pāreju nepaskatoties ne pa labi, ne pa kreisi - jo gājēju pārēja, ,bet ar mašīnām brauc narkomāni, dzērāji, mašīna vienkārši var slīdēt - šoferi ieliks cietumā, bet kas ar upuri ? Vai tiešām nevarēja nelaimi novērst paskatoties pa labi un kreisi
Vai tiem vīriešiem, kurus tagad tā apsūdzēs vienkārši naivas meitenes, kuras tikai laimi meklēja, nav ģimenes, draugi, kaimiņi, kolēgi?
Kā Jūs Anna rīkotos varmācības gadījumā? Rakstītu eseju satori.lv publicējot varmākas inciāļus, jeb tomēr ietu uz policiju, vērstos slavenajā centrā Marta?
Atkārtojos, varmākām ir jāsaņem sods, bet ir jābūt izmeklēšanai un tiesai, nevis tik nenormālai linča tiesai, kad man varmākas tiek apzināti padarīti par upuriem , bet upuri tiek padarīti par varmākām.
Nu bet šoreiz gan mans cieti ir cietāks par šļesera cieti.

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
Kā būtu , ja es tādā veidā kā ounctummagazine tagad rīkojas būtu rīkojusies ar savas māsīcas slekavu? Likusi vietējā avīzītē tekstiņus ar pusanonīmiem majieniem un saviem garu garajiem emociju un attaisnojumu pilnajiem stāstiņiem?
Ja es gar stabiem līmētu zīmējumus ar slepkavas sejas vaibstiem un uzrakstur murder vai slepkava? Kā būtu ?
Nekā nebūtu.

Bet es cīnījos kā lauva. Valsts Policija, prokuratūra mani nospārdija pliku futbolējot no viena pie otra. Es gribēju iesaistīt medijus - tv un radio, bet māsīcas mamma kategoriski bija pret, viņa uzskatīja , ka meita savu likteni pati nopelnīja.
Bet es devu sev solījumu , ka es cīnīšos par tiesisku ceļu, kā slepkava lai nonāk cietumā.

Un kas svarīgi - sleokava priekš manis ir nodzēries, degradēts cilvēks, bet īstie sātanam pārdevušie savu cilvēcību manās acīs bija policisiti un prokuratūras darbinieki , kuri aizstāvēja slepakavu. Sātans nav smirdošs bomzis, vai vecs nikns tantuks - nē - Sātans ir tas smalkais, tas izsmalcinātais, izglītotais gudrais mūsu līdzpilsonis bez dvēseles . Ar smalkām smaržām , elles smaku nomākšānai

Lūk.

Jānis Daugavietis
pirms 2 gadiem
22 filologu komisija izsaka nepārsūdzamu spriedumu sociāli-politiskā lietā...
Ceru, ka kāds no viņiem par šo keisu uzrakstīs rakstu starptautiski atzītā akadēmiskā izdevumā, mēģināt pārliecināt globālo (droši vien jau orvelisko) akadēmisko pasauli.

vērotāja
pirms 2 gadiem
Gaidīšu šādu publikāciju ar nepacietību.

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
ha, ja Rietumu kreisajiem liberastiem kremlis labi samaksās, tad protams, ka viņi - šie akadēmiķi pūtīs kremļa burās , ir pūtuši un pūtīs - nauda nesmird u n tas nu reiz ir cieti - bez variantiem

Latvijas mediji , kurus šobrīd kontrolē A/Par kreisie liberāļi,l bet es teiktu - tādi paši korumpanti un bumbiņdirseji kā visi iepriekšējie, tātad šo varnešu kontrolētie Latvijas mediji neraksta, cik aktuāls kremļa medijos ir - ah lai būtu - diskurss par baltiešu un poļu fašismu, antisemītismu un russofobiju. Kā tas apdraud nabaga krievvalodīgos un kā kremlis par to norūpējies



Nu kur vēl saldākas brokastis kremlistiem - varenākajiem polittehnologiem pasaulē , kā pašu latviešu pasniegtās karstmaizītes - fašisti Latvijā paziņo par atklātas naida kampaņas pret krieviem organizēšanu

eh -semjon semjonič - ko tur daudz -

kaut kas jau te organizējas - lasu tiesas korumpantus visus kā vienu attaisno, bet no tiesātos laiž laukā no cietumiem priekšlaicīgi -

par velti tāpat vien tas nav

Zaru Kaudze
pirms 2 gadiem
Vai kriptomarksists LU SZF pasniedzējs Daugavieša k-gs vēlas aizstāvēt šobrīd diezgan nolaistā un bezcerīgi degradētā stāvoklī pūžņojošo "Rietumu akadēmisko pasauli", kurā cauri "akadēmiskajam" filtram cauri tiek šādi brīnumi: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Grievance_studies_affair ? Forši pašam ņemt dalību lielajā dekonstrukcijas aktā?

Jānis Daugavietis
pirms 2 gadiem
Jauki komentāri (droši vien).
Forši, ka cilvēkiem ir vieta kur izpausties, līdzās delfiem uc.
(KOPĀ IZTEIKTI KOMENTĀRI
1082)

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
nu Daugavieti, vai tad man par Spidolu jākļūst

Ziniet - ir visādas filmas par RAF. Nevaru noskatīties. Skandināvu krimiķi par smagu un šitie taisnības patiesības cīnītāji RAF - arī par skarbu. Pedējās slepkavības esot veikuši vēl 1998 !!! gadā

Un kas svarīgi - takš par patiesību un taisnību cīnījās , tapāt kā šitās #es arī - nu Daugavieti - saņemieties, ja reiz no augstiem plauktiem esiet - uzrakstiet, pastāstiet par to. Kā tas ir , ka 21.gs. tiek upurēti cilvēki kaut kādas taisnības un patiesības vārdā. Kāpēc senie romieši varēja tiesāties , bet mēs nevaram? Mēs taisam linču tiesas ?
Nu - nespārdiet mani, uzrakstiet, labāk, gudrāk, pareizāk, dziļāk, saprotamāk - kad pie mums sarkanās frontes sāks spriest tiesu ar nāvessodiem?

Viss uz to velk -

Zaru Kaudze
pirms 2 gadiem
Jauki būt provinciālam marksistam?

Jānis Daugavietis
pirms 2 gadiem
Komunistiskās partijas manifests / Kārlis Markss, Frīdrihs Engelss (https://dom.lndb.lv/data/obj/file/16646998.pdf) - izlasiet un pastāstiet (ar citātiem), kur tās šausmas slēpjas.

Zaru Kaudze
pirms 2 gadiem
Profesors no koka nokritis. Divus gadu simtus dažādus sociālisma paveidus, it īpaši marksistisko dažādi gudri un humāni prāti savos rakstos izsmērē gar zemi, bet, redz, vēl jājautā par šausmām. Kā būtu ar privātīpašuma un lauku/pilsētas atšķirību atcelšanu? Profesora k-gam derētu pamācīties vēsturi.

Andrejs VEISBERGS
pirms 2 gadiem
Bēdu leja ar šitādiem rakstītājiem... Tā laikam post-sabiedrībā pieņemts.

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
Piedodiet,atvainojiet Veisberga kungs, bet tai raidījumā Monopols,Jūs pats teicāt,ka pasaule iet uz galu. Nu tā lūk viņa iet.
Varbūt tur galapunktā satiksimies. Uz vienas lodes vien jau esam.
Ja nu vien savā prātā var patverties,bet tas nu arī tā...

Viktors Bērziņš
pirms 2 gadiem
Autors pēc iegribas jauc pirmās personas vietniekvārda vienskaitļa un daudzskaitļa formas. To, kas paša valodā kļuvis par pazeminošu terminu, diez vai vajadzētu piedēvēt visiem, kuri runā latviski.
Ja jau “…publicē literatūras kritiku” un ieguvis maģistra grādu salīdzinošā literatūrzinātnē, tad vajadzētu zināt, ka dažādās valodās vienādi izrunāti un/vai vienādi rakstāmi vārdi mēdz gadīties ar pavisam atšķirīgām nozīmēm.
Ko mums “post-monolingvālā vidē” iesākt ar Francijā un pasaulē diezgan zināmu arhitektu, kura vārds ir Borja Huidobro? Kad beidzot pārdēvēsim Ogri, Pērsi un laikam arī Amatu?
Cik daudz literatūras nu pieklātos ņemt ārā no bibliotēkām viena (bet varam atrast vēl citus) slikta vārda dēļ? Jo nepavisam ne visur tas ‘reprezentē rasistiskus tēlus”. Grāmatas ugunī un miers. Tad sameklēsim nākošo slikto vārdu.

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
Vakardien skatījos austriešu krimiķi Sieben Toten in Salzburg - Treibgut . Un tur rāda izmeklētāju ratiņkrēslā un tādu simpātisku pusmūža vīrieti kurš paziņo, ka nolēmis beidzot oficiāli reģistrēt savas homoseksuālās attiecības . Un tad iemiegot es spriedu, ka tomēr nav īsti lāgā. Jo Rīgas Laika izlasīju rakstiņu - Kā Pūciņa par to jūtas, t.i. par cilvēku seksu ar dzīvniekiem , par ko arī M.Fuko savā Seks.vēst. garām skriedams izsakās . Tad ja reiz rāda sabiedrības dažādību - ka precas ne jau tikai heteroseksuāļi, bet arī homoseksuāļi, tad kāpēc nerāda citas minoritātes? Nu ka vīrieti regulāri drāž ērzelis. Es to īsti iztēloties nespēju, kaut gan vispār iztēle man plaša, bet nu - nu nav , kaut kas līdz galam nav kārtībā ar to pasaules uzlabošanas ideju. Patiesībā runa vairs nav par uzlabošanu, jau sen runa ir par pasaules glābšanu. Un kā to pareizi izdarīt, es nezinu. Es par to domāju, bet es nevaru to izdomāt.
Vai CICERO.DE publicēts ikgadējs saraksts ar 100 Vācijas tābrīža svarīgākajiem intelektuāļiem. Cik mums vispār ir intelektuāļu. Nu ja satori tādu sarakstu uztaisītu - interesants būtu mērogs -salīdzināt ideju dziļumu un plašumu Latvijā un Vācijā un sabiedrības spēju

Lakrica Lakrica
pirms 2 gadiem
Skaistli pirmajā vietā! Par dziļumu!

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
Noklausījos lr1 raidījumu - Kā dzīvot labāk. Par pensijām. Swedbank pārstāvis tur saka,ka līdz 2018.g. sistēma ar 2.līmeņa pensijām neesot bijusi sakārtota un tie,kuri "iekrīt" tai laikā, kā es- nesaņems vairāk kā iemaksāja. Tā kā es noteikti būšu dziļumā, dziļi dziļi. Dziļāk būt nemaz nevarēs. Nu bet Tev Lakriciņ Skaistā tas viss vēl priekšā. Tu tik ceri,ka no tā izbēgsi,bet nē, turpat vien kur visi būsi

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
Varu nenobrīnīties par Šteinergu ģimeni. It skaitās no smalkā gala. Te vienā publikācijā mammiņa sarakstīja aplamības stāstot, ka bērns neguļ un tik brēc, bet kā lai viņs gulētu un nebrēktu, ja mammiņa - vismaz kā pati to gari un plaši aprakstīja, bērnu normāli , elementāri normāli, nebaroja. Ja māte zīdītāja pusdienās apēd krekeri un mazo tomātiņu, tad laime, ka bērns dzīvs un vesels, un brēkšana ir laime. Jo neēduši bērni var arī vairs nebrēkt.
Tagad papiņš. Bilingvālās ģimenēs pirmais pamatnoteikums ir ievērot principu - mamma sarunājas ar bērnu tikai latviski, tēvs tikai angliski. Punkts - nekādi kakinga brīnumi neradīsies. Esmu auklējusi divgadīgu bērniņu, kurš brīvi sarunājas, brīvi, bez aizķeršanās !!! pāriet no tēva uz mātes valodu. Pie tam, man tika noteikts uz stingrāko - runāt ar bērnu tikai!!! - latviski. Tādā bilingvālā vidē augošam bērnam jāsāk ar to, ka konkrētā valoda saistās ar konkrēto cilvēku.

Nu labi, ja par lietiņu. Tomēr arī nepiekrītu Šteinebergam. Ja vīrietis uzvedas kā cūka - ir netīrs, savtīgs, tikai urkšķ, jo piedzēries, neuzticīgs, parasti rijīgs utt., tad ir visas tiesības viņu saukt par cūku. Protams, ne vienmēr četrkājainās cūkas ir tik sliktas, cik dažreiz sliktas ir divkājainās, seviški, ja vēl kuiļa izgājieni nāk klāt , bet nu tomēr. Cūka ir un paliek cūka. Tāpat ar citiem vārdiem. Sievietes mēdz būt kuces. Arī dūjas, balodīši un tā, bet nu arī mēdz būt kuces,kas meklējoties un pārojoties noignorē visu pasauli. Nu ir tā. Vienkārši tā tas ir.


Vēl tāds aspekts. Lūk, lai nemēgina, vienkārši lai nemēģina šo kreiso liberastu iedomu, pat nelietību, ka mākslīgi uzspiests vārds mainīs nosauktā subjekta vērtējumu, vai attieksmi pret to. Ja es šai apgalvojumā kļūdos - lūdzu apgāziet manu apgalvojumu ar saviem pierādījumiem. Piemēram, vārdi romi un čigāns . Manis pēc var tikt kaut kur kabinetos izgudrots vel kāds šīs tautas apzīmējums, bet ja viņi sevi paši turpinās saukt par čigāniem, tad tas romi vienkāršI nedarbosies un arī nedarbojas. Kaut kādi ierēdņi lieto romi, domājot, ka nu neiecietības, rasisma vai kādas vēl problēmas atrisinājuši, kamēr dzīvē viss pa vecam - paši sevi sauc par čigāniem un citi viņus tā sauc un savu dzīvesveidu viņi nemaina.

Saka, ka viņi - čigāni savu dzīvi ir izmainījuši AK, jo tur viņi saņem tādus pabalstus, kas arī nestrādājot ļauj viņiem būt vienā sociālā statusā - apģērba, dzīvesvietas, izglītības utt. ziņā. Bet vai tā ir ,nezinu. Saka , stāsta to pasi čigāni, kuri mēdz atbraukt uz Kuldīgu kādas lietas sakārtot. Tā kā es teiktu,ka ne jau vārds maina, bet darbi.
Vai tad, ja pasaulē vairs netiks lietots vārds nēģeris - izzudīs rasisms? Tikko nesen satori .lv publicēja jaunas dāmas eseju, kurā viņa apgalvoja, ka visi baltādainie ir rasisti, tāpēc, ka baltādainie. Nu tad - pagaidiet, tad nēģerus sauksim par melnajiem un baltos par rasistiem un visi dzīvosim draudzīgi ? Tiešām? Ja es vairs nekad nelietošu vārdu ņēģeris, es taču palikšu par rasisti tik un tā, jo redz ir zinātnieki un pētnieki, kuri sludina, ka baltais ir rasists, jo ir rasists, pat ja pats to nemaz nenojaušs

Tā kā atbalstu valodas komisijas lēmumus izziņot mūsu valodas neitralitāti un noleigt tādu manipulāciju ar valodu, kad ar tās palīdzību grib noliegt problēmu esamību. Luk. Gribēju ļoti īsi, bet redz kā -nesanāk

Malvīne Ve
pirms 2 gadiem
Man tomēr mazliet grūti saprast, kāds tieši ir autora redzējums par risinājumu. Pieņemsim, ka VVC atzītu vārdu "nēģeris" par aizskarošu, par lamuvārdu. Vai tas nozīmē, ka, neskatoties uz kontekstu, būtu jāaizrāda, ja dzirdētu, kādu to lietojam? Un pašai jāpāraudzina sevi pāriet uz "n-vārdu", pat ja es uzskatu, ka tikai dažu indivīdu dēļ, kas šo vārdu visai nepārdomāti iepin savā nepatikā pret konkrētu rasi, man nav jāmaina sava valoda, jo es šo vārdu godprātīgi lietoju tā sākotnējā, neitrālā nozīmē? Turklāt, mani novērojumi krasi atšķiras no autora pieredzētā un, cik nu bieži to vārdu latviešu valodā gadās dzirdēt, nozīme ir atšķirīga. Lai gan valoda tiešām ir plūstoša, manuprāt, vēl bīstamāka par rupjas izrunāšanās pieļaušanu (kas, būsim godīgi, ir pastāvējusi vienmēr), ir doma, ka atsevišķi vārdi būtu formāli jāsvītro no ikdienas lietojuma, neskatoties uz kontekstu un pateiktā saturu. Piemērs ar "cūku", manuprāt, ir ļoti trāpīgs. Rupekļus var ignorēt, ar tiem var mēģināt diskutēt par viņu argumentiem un censties izprast viņu sāpi, un galu galā, ja viņš negribēs mainīties - atradīs citu vārdu, ko iekļaut savā leksikā, savukārt vārdu piespiedu svītrošana no valodas tomēr, kā autors pareizi norādīja, rada pamatu pieredzē balstītām bažām par fundamentālām brīvībām un to, cik nepatīkami tālu var aizvest cenzūra, kas var trāpīt arī godprātīgajiem. Visi taču zina teicienu par labajiem nodomiem, ar kuriem ceļš.. Manuprāt, mēs visi iegūtu vairāk, ja runātu tieši par šo jautājumu un aplūkotu to no maksimāli daudz pusēm, pirms sākam bruģēt, nevis koncentrētos uz vienu VVC viedokli, kurš divus gadus nevienu tā īsti neinteresēja. Bet paldies autoram par rakstu un vielu pārdomām!

Pastnieks
pirms 2 gadiem
Labprāt būtu uzrakstījis ko līdzīgu šim komentāram, jo piekrītu gan par novērojumu atšķirību no autora pieredzes, gan par lietojumu.

Tā kā tas jau ir izdarīts, tikai piebildīšu, ka it īpaši pēdējos gados ik pa brīdim ir gadījies redzēt šāda tipa diskusijas par valodas lietojumu, un tas, kas parasti izpaliek, ir šo diskusiju pacelšana plašākā kontekstā -- par vārda brīvību kā tādu.

Jo vārda brīvība tiek dažādi interpretēta dažādās kultūrās, un, manuprāt, būtu noderīgi saprast, ko un kā mēs ar to darām patlaban Latvijā, un vai patlaban esošais modelis ir atbilstošs. Atbilstošs kaut vai mūsu atjaunotajai republikai 21. gadsimtā.

Salīdzinājumam var ņemt kaut vai to pašu ASV, kur, lai arī cilvēki mēdz būt super-jūtīgi pret to pašu šī raksta Nenosaucamo vārdu (un ir arī saprotams, ka turienes kontekstā un kultūrā tas ir pavisam citādi), tik un tā no likuma viedokļa to lietot nav aizliegts.

Tāpat kā nav aizliegts lietot jebkādus lamuvārdus vai ko citu, kamēr vien nav runa par apmelošanu vai vārdu lietojumu nozieguma kontekstā. Citiem vārdiem sakot, nav likuma par naida runu un nav naida runas. Ir naida noziegumi (hate crime), bet tos nepiemēro vis vārdiem vai to trūkumam, bet gan tur, kur tiek saskatīta vēršanās pret upuri kādas no viņa aizsargāto īpašību dēļ (protected characteristics).

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
par cūku ir vēl cita problēma. Es ,piemēram, uzaugu redzot cūkas no viņu piedzimšanas, jā pat grūtniecības un piedzimšanas un augšanas un tad nokaušanas. Un arī apešanas. Bet cik cilvēku tādu ir šodien, kas vispār saprot, ko nozīmē vārds cūka? Balts spalvains lops cieši iespiests aizgaldā un barojas no siles. Viss, bet cūka taču ir daudz kas vairāk. Ar savu raksturu, uzvedības paradumiem utt.
Lūk, mazam bērnam rādu bildi ar Ilonas Ceipes ilustrācijām un l.t.dz. - ar vilciņu mežā braucu,
krāvu lielu vezumiņu,
velc vilciņ raudādams,
kam apēdi kumeliņu. Bērns - 2- 3 gadi rāda uz ratiem un saka - piekabe. Es saku, kā īsti piekabe nav, redzi - rādu citu bildi- zirgus iejūdz un vini velk ratus. Jau sapratu , ka vārds jūgt nevietā. Bērns skatās uz bildi domā, nākošaja reizē - atkal - piekabe, nevis rati.
Par tautu meitu vairākos novados dēvēja sievieti, kura gulēja ar tautu dēliem - t.i. svešiniekiem, par ko citos novados tādu sievieti sauca par mauku un vēl citos vārdos. Tāpēc man vārds tautumeita nepatīk. Vai manā jaunībā par dūjām dēvēja vieglas uzvedības jaunkundzes. Kaut gan -nu tas tā nosacīti un svētulīgi.
Tagad mocos ar M.Fuko Seksualitātes vēsturi. Viņš tik bieži lieto vārdu diskurss, ka katru reizi to izlasot man krītas cukurlīmenis un man jātaisa medusmaizes, jo visi citi saldumi ir apēsti.
Tā kā viss ir sarežģītāk kā melns un balts

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
vot interesanti - k adam satoristam ir uz plciem uzlekusi govs, kura meklējas, man ir. Man vispār govis patīk, bet ne mani kāds brīdināja, ne pamācīja , ka jāuzmanās,kad gov s meklējas. Ja piemēram, govs bija ganībās un viņa skrēja virsū baurodama buļļa balsī, tad salīdzinoši viegli bija aizmukt, bet ja govs bija aizgaldā un pirms likt sienu, vecais , neapēstais bija jāizņem un kad tu pusaudzis noliecies lai izņemtu to veco sienu un tai brīdī, tevi govs priekškājas iegrūž silē - nu vispār tur briesmu darbi varēja notikt.
Tiesa gan - ja meklējās ērzeļi - Debess, cik tas bija skaisti - Viņi zviedza, leca gaisā, kārpījās, nāsis iepleta un ostījās - Mēs gājām uz tādu fermu , kur bija zirgi un vienā aplokā tika turēts ērzelis. Vaislai. Tas nu gan bija skaistākais dzīvnieks, ko dzīvē esmu redzējusi. Nevienu tik smuku vīrieti nekad nav gadījies redzēt.
Bet nu labi - pietiks vienreiz.

Skaisle Jatalniece
pirms 2 gadiem
ai, es piedzīvoju vēl tos laikus, kad cūku lika mocim piekabē un veda pie kuiļa pāroties
pat kaut kāda anekdote ir par cūku, kura katru rītu sēž piekabē , cerot ,ka šo atkal vedīs uz seksa seansu - bet nu jā, tie laiki gan laikam nu ir garām uz neatgriešanos

Zaru Kaudze
pirms 2 gadiem
Autoram provinciālim, kurš astrāli jau dzīvo Amerikā, nevis Latvijā:

"Par to vienkārši liecina empīrija, respektīvi, pieredze un novērojums: cilvēki n-vārdu lieto aizskarošos veidos – sliktos jokos, ksenofobiskos komentāros, rasistiskos monologos, migrantu nīdēju runās un balto nacistu apgalvojumos par pārākumu, izredzētību un "dabisko lietu kārtību"."

Empīrija? Vai tie paši astrāļi?

Joho
pirms 2 gadiem
Vēl pēc gadiem 50 astrāli intelektuāļi varbūt dzīvos Ķīnā un visam pielāgos Ķīniešu diskursu jeb olekti
 ATGRIEZTIES UZ RAKSTU

PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI

Satori

PIESAKIES SATORI JAUNUMIEM!



Satori

Pievienojies Satori - interesantākajam interneta žurnālam pasaulē.

Satori
Satori
Ielogojies

Sveiks, Satori lasītāj!

Neuzbāzīgu reklāmu izvietošana palīdz Satori iegūt papildu līdzekļus satura radīšanai un dažādo mūsu finanšu avotus, sniedzot lielāku neatkarību, tādēļ priecāsimies, ja šeit atspējosi savu reklāmas bloķēšanas programmu.

Paldies!