Vents Sīlis
pirms 6 gadiem
Otrkārt, ar stingrāku studentu kontroli ir par maz, ir vajadzīga arī stingrāka pasniedzēju darba kontrole jo studentu motivācija viltot mācīšanos lielā mērā ir saistīta ar pasniedzēju vēlēšanos viltot pasniegšanu, kā arī administrācijas tieksmi sekot līdzi tikai izglītības formālajiem rādītājiem, jo budžets taču atkarīgs no studentu skaita, nevis studiju kvalitātes. Tādēļ no administrācijas viedokļa ir izdevīgāk "neredzēt" vai pat netieši kultivēt zemus izglītības standartus, nevis ieviest augstas prasības, kuru dēļ jau pirmajā sesijā atbirtu vismaz trešdaļa studentu, kas vienkārši nebūtu spējīgi tās izpildīt. Likumsakarīgi, ka šāda attieksme rada atbildes reakciju no studentu puses, kuri, redzēdami, cik vienaldzīgi pret izglītību izturas pati augstskola, atbild ar to pašu. Labums no tā visa ir tikai viltotāju kantoriem, kuri ir priecīgi ekspluatēt izglītības sistēmas trūkumus.
Un pēdējais, pats skumjākais. Iepriekš aizdomas par plaģiātu radās tikai tad, ja students iesniedza darbu, kur nodaļu saturs un gramatika daiļrunīgi norādīja, ka darbs nav veikts gluži patstāvīgi. Tagad, pateicoties viltošanas veicinātājiem, aizdomas par plaģiātu radīs arī labi izstrādāti darbi, jo vairs nav iemesla uzticēties nevienam. Vispārējas neuzticēšanās un aizdomu atmosfēra, kas vairāk piestāv seriāliem par policiju un noziedzniekiem, tikai sabojās studentu un pasiedzēju attiecības un kopējo atmosfēru izglītības iestādēs. Bet ētiski apšaubāmā biznesa īpašniekiem tas ir pilnīgi vienalga, viņiem vēl pietiek nekaunības apgalvot, ka sarīdot studentus pret pasniedzējiem, viņi cenšas uzlabot izglītības sistēmas kvalitāti. Tad jau iznāk, ka zagļi arī rūpējas par drošības sistēmu kvalitāti, kā to precīzi noformulējis Ivars.
Komentārs
29.09.2014
1
Viltotie grādi