Sasha Hincburgpfbaum
pirms 2 nedēļām
Iepazinos ar diskusiju, un secinājums ir sekojošs:
Velo-kultūra IR subkultūra. Pretēji auto un sab-trans lietotāju kultūrai. Un arī diskutētāji ir tikai subkultūras pārstāvji.
Līdzīgu diskusiju varētu izveikt moto klubu asociācija, kāpēc motociklistiem ir/nav zināmas prioritātes, joslas, citi ātruma ierobežojumi utt. Vai skrituļotāju/skūteristu grupa. Respektīvi varētu atrast daudz dažādas interešu grupas, kuras meklē lobiju un argumentus savu interešu pārstāvniecībai.
Tomēr vadošais motīvs kaut kā vispārīgi tiek aizmirsts, izlaists.. Tās ir ērtības, jeb komfots/ātrums/drošība/ sava laika kontrole. Un cik vien indivīds ir spējīgs par to samaksāt, tik viņš arī tās izmanto.
Nelielas pilsētas (Rīgas) mērogos privātais auto ir šīs proporcijas uzvarētājs – kā saka price/performace ir vislabākā. Plus, vēl tas dod statusa demonstrēšanas iespējas.
Nevienā no šiem parametriem velotransports nekonkurē. Kāpēc lai ļaudis to izvēlētos??
Es lieliski zinu argumentus par ekoloģiju, mobilitāti, veselīgu dzīvesveidu utt., bet tas ir līdzīgi kā … netērēsim enerģiju mājokļa apsildei, labāk ģērbsimies biezāk, vai arī, nelietosim pārtikā gaļu – tās ieguve rada siltumnīcas efektu. Šādus argumentus aizstāv frīki, nenobriedušas personības un tie kas to nevar atļauties. Un saku to bez augstprātības, bet ar vēlmi, lai diskutētāji mazliet censtos izprast to patērētāju psiholoģiju, kas valda transportēšanās jautājumā.
 ATGRIEZTIES UZ RAKSTU

PĒC TĒMAS SAISTĪTI RAKSTI

Satori

PIESAKIES SATORI JAUNUMIEM!



Satori

Pievienojies Satori - interesantākajam interneta žurnālam pasaulē.

Satori
Satori
Ielogojies