rushdi
pirms 6 gadiem
AndrisL
pirms 6 gadiem
Reinis Lazda
pirms 6 gadiem
Jānis Melnis
pirms 6 gadiem
Starp citu ... ir tāda nedaudz pacilājoša sajūta, skaidri apzinoties, ka liberālnacionāli noskaņotais, sevi kā eiropieti izjūtošais Ilmārs, ar saviem lieliskajiem rakstiem (tādiem kā "Nepieciešamība kritiski domāt" ; "Verga dvēsele"), un Ainas Rendas izdošanu (starp citu, tieši laikā !) - un citi, kas raksta "Satori" - vai vienkārši - ienāk, izlasa, iekomentē ... ir kā tie 300 spartieši pie Termopilu aizas ... ... Un šī būs grandioza kauja brāļi un māsas ! [ Izrēķiniet paši cik "homo soveticus", "krim naš" , "dzintarlatviešu" ,"Lemberga orku" , "šariata ieviesēju", "ortodoksālo kristiešu" būs uz vienu nacionālliberāli noskaņotu eiropieti - latvieti (abas šīs identitātes dabiskā kārtā papildina viena otru), kas vēlas dzīvot sakārtotā ziemeļvalstī ... un pieņemiet neizbēgamo ... ar paceltām galvām :) ]
Sierrealiste
pirms 6 gadiem
Ar tradīcijām, manuprāt, ir tā problēma, ka cilvēks pārstāj domāt, ko viņš dara tāpēc, ka tas ir labi, ka viņš no tā iegūst, ko dara inerces dēļ. Nedomāt viegli. Dažam domāšana nevedas. Tā nu mēs drusku kursējam pa apli.
Sierrealiste
pirms 6 gadiem
***
Nesarežģīsim - nevēlos jebkādus "austrumus", kas ierobežos manas tiesības jebkurā veidā.
To minēju, arī kā uzskatamu piemēru tam, ka neesmu brīva no ne-liberālām attieksmēm un vēlmes turēties pie tradīcijas, šajā gadījumā, rietumu. Nepiespiedīsiet mani mīlēt austrumus, pieņemt to, kā viņi dzīvo. Taču, tāpēc es nerosināšu doties uz Austrumiem ar ieročiem, lai nodrošinātos, ka viņu idejas un dzīvesveids kaut kādā veidā nenonāktu šeit.
Mēs drīkstam just nepatiku pret atšķirīgo, bet nedrīkstam to aizskart, censties iznīcināt tikai tāpēc, ka mums nepatīk. Ja citādais mums uzbrūk un apdraud, tā, protams, cita lieta.
Taču geju publiskā eksistencē saskatīt apdraudējumu - tas, manuprāt, ir nenormāls pārspīlējums. Viņi nevienam neuzbrūk, nekaitē.
Jānis Zinātājs
pirms 6 gadiem
Izšķiršanās? Apžēliņ, par ko es, lauku puika, varēju izšķirties 60./70. gados, kad par šo lietu nebija nekādas informācijas? Man vienkārši bija skaidrs, ka ar sievietēm neko intīmu negribu, un viss. Ilgu laiku tas mani nomocīja, bet pieradu. Pat mēgināju "ārstēties" pie slavena psihoterapeita, nekāda efekta. Tā arī dzīvoju, nolikts fakta priekšā, nevis par kaut ko "izšķīries". Re, kā!
dzimmijs13
pirms 6 gadiem
Protams, no "pārmaiņu ciešanām" nav iespējams izvairīties, konservatīvisms ir ilūzija. To gan vienkārši pseidointelektuāli deklarēt, pavisam cits jautājums ir dzīvot pieņemot pārmaiņas - tas jau attiecīgi daudz grūtāk. Domāju, mēs ikviens to zinām no savas pieredzes. Visi vēlamies dzīvot iepriekš-paredzamā dzīves modelī - ja kādi apgalvo, ka ar lielāko prieku pieņem pārmaiņas - liekulība, ar lielāko prieku pieņem tikai tās pārmaiņas, kuras atbilst konkrētās personas iepriekš izstrādātajam "patīkamajam, vai baudas" modelim.
Bet domāju, vēl grūtāk ja jau tā dabiskajai dziņai "izbēgt no pārmaiņām" pievieno arī reliģiskās "mūžīgās, dievišķi interpretētas dzīves normas", normas kuras varbūt diezgan veiksmīgi strādāja kādā konkrētā vēsturiskajā sabiedrības modelī, bet šodien sāk brukt - un attiecīgi, no konservatoru puses tiek pieliktas milzīgas pūles lai šo modeli saglabātu nemainīgu.
Attiecīgi - padomājot - vai tad praidistu prasība atzīt homoseksuālās laulības - tiešām ir tāpēc lai mainītu sabiedrības modeļus, vai arī vienkārši "iedabūt iekšā" to iepriekš izstrādātos konservatīvos rāmjos - lai tad uz "mūžīgiem laikiem" varētu "konservatīvi" aizstāvēt šo normu?
Sirreāliste - tad gan jāprecizē, kādus "austrumus" Jūs šeit nevēlaties, Runa taču nav par, piemēram, Himalaju poliandrijas modeli, nedomāju ka tajā sievietēm ieliktas mazākas tiesības.
A.L.
pirms 6 gadiem
ievaj
pirms 6 gadiem
manupraat, efektiivaakais veids, kaa par sho domaat, ir worldview kategorijaas, kaa to apraksta kens wilbers un citi integraalie filosofi un teoreetikji. jo tas ir dazhaadu uzskatu kopums, kas veido muusu skatiijumu, un katraa jaunaa atveerumaa, jaunaa attiistiibas liimenii shis kopums mainaas, kas noziimee, ka mainaas shkjietami nesaistiiti uzskati par dazhaadaam dziives jomaam un jautaajumiem. kopiigaa izmainju dinamika ir pakaapeniska virziiba uz aizvien atveertaaku skatiijumu, kas speej panest, integreet aizvien vairaak ieprieksh biezhi nesamierinaamu pretrunu. identitaates liimenii tas buutiibaa ir jautaajums par to, kur es velku robezhu starp "es" un "cits" - cik ekskluziiva ir mana identitaate? jo no shiis konstelaacijas ir atkariiga visa mana pasaule, viss mans pasaules skatiijums. un vice versa :)
ievaj
pirms 6 gadiem
imho shis ir burviigs piemeers tam, kaa jeedzieni iemanto noziimi tieshaa atkariibaa no pieredzes jeb datu, informaacijas apjoma. proti, latvijas izoleetiibaa, kur labaakajaa gadiijumaa par visu aiz krievijas notiekosho sanjemam vien skopas neizbeegami tendenciozas informaacijas driskas, viegli izveidot brutaali vienkaarshotu priekshstatu par aarkaartiigi kompleksu regjionu un kultuuru miksli ar veel kompleksaaku veesturi, kuraa no tiesas ir viss kas no visa kaa, tikai ne viennoziimiiba. un tas nav paarmetums, bet likumsakariiba, kas problemastiska kljuust vien tad imho, ja paliek neapzinaata un evtl. saak barot aizspriedumus pret noteiktas izcelsmes (un/vai aadaskraasas) cilveekiem.
Redakcijas sleja
03.12.2014
12
Priedes taisnība