Agrita Krievina
pirms 6 gadiem
No Purciema līdz Ķīpsalai ir tikai 7 km un tas nav nepārvarams attālums kājām, vismaz reizi dienā.
Paldies, Rīgas Satiksme!
Pelēkais
pirms 6 gadiem
Ijāba kunga piesauktais piemērs par parku Amerikā,... nu piedodiet, bez pastaigas parkā var iztikt, bet neierašanās darbā draud ar atlaišanu.
Es pati 10 gadus strādāju Ŗīgā, lai gan deklarētā dzīves vieta ir Gulbenes novadā. Vai es esmu vainīga pie tā, ka valsts politika gadiem ir bijusi vērsta uz centralizāciju un, ka darbu, atbilstoši izglītībai, ir iespējams dabūt tikai Rīgā.
Es spēju saprast, ka Rīgas pilsētā deklarētajiem ir priekšrocības un atlaides, bet ir jautājums, kādas tās ir un cik lielas tās ir. Jau pašreiz sabiedriskajā transportā Rīgas pašvaldībā deklarētie pensionāri un skolnieki brauc par velti. Labi, varētu vēl piekrist, ka sabiedriskā transporta biļete deklarētajam ir lētāka kā nedeklarētajam, bet ne jau cena ir divas reizes lielāka. Visu ar mēru!
Arī es, nedeklarētā Rīgas pilsētā maksāju par komunālajiem pakalpojumiem (un parasti īrētāji viņus maksā apzinīgāk nekā deklarētie, jo dzīvokļa saimnieks nepieļaus, ka īrnieks viņam taisa parādus), ejot veikalā iepērkos, braucot transportā maksāju par biļeti...
Patreiz jūtos kā gaidot soda izpildi, jo mani sodīs par to, ka pirms 10 gadiem atradu darbu Rīgā, maksāju nodokļus Latvijai un mani bērni vēl joprojām dzīvo, mācās un strādā Latvijā. Vajadzēja toreiz sakrāmēt ceļasomas, paņemt bērnus un aizceļot, tad šobrīd maksātu nodokļus kaut kur citur Eiropā un justos droša par savu nākotni (vairāk vai mazāk, jo'vismaz pensija būtu jau šobrīd sapelnīta krietni lielāka).
R.U
pirms 6 gadiem
Zuze
pirms 6 gadiem
Marta avens
pirms 6 gadiem
"Mana pisloniskā pārliecība ir,ka man ..."
ir drukas kļūda, vai arī tā tas ir domāts?
Ag
pirms 6 gadiem
Ieva Skrebele
pirms 6 gadiem
1. Latvijā cilvēki starp pilsētām pārvietojas pārāk daudz, lai varētu ieviest sistēmu, ka „labumus” saņem tikai cilvēki, kuri dzīvo attiecīgajā pilsētā. Piemēram, es dzīvoju Rīgā, bet Rīgas sabiedrisko transportu izmantoju ārkārtīgi maz. Mana dzīvesvieta atrodas 15 minūšu pastaigas attālumā no lielākās daļas vietu, kur man regulāri vajag nokļūt (es apzināti izvēlējos dzīvot adresē, kas atrodas tuvu darbam). Sabiedrisko transportu es daudz vairāk izmantoju citās Latvijas pilsētās. Un man nudien nav skaidrs, kāpēc es Liepājā par tramvaja biļeti maksāju tikpat daudz kā liepājnieki, savukārt Rīgā viņiem būs jāmaksā vairāk nekā man.
Latvija ir maza valsts. Lai nokļūtu no viena valsts gala līdz otram ir vajadzīgas tikai pāris stundas. Rezultātā ir likumsakarīgi, ka cilvēki pārvietosies starp pilsētām. Un šī kustība notiek ne tikai virzienā uz Rīgu. Arī Rīdzinieki mēdz braukt uz citām pilsētām, un tur izmantot sabiedrisko transportu, apmeklēt muzejus, staigāt pa parkiem utt.. Tāpēc sistēmu, ka vietējie maksā mazāk, nedrīkst ieviest tikai vienā pilsētā. To ir vai nu vienlaikus jāievieš visās Latvijas pilsētās (kas būtu ļoti sarežģīti administrējams darbs ar lielu kaudzi papīru). Vai arī to nedrīkst ieviest nevienā pilsētā (kas ir krietni ērtāks risinājums).
2. Cilvēki netiek dalīti pēc faktiskās dzīvesvietas. Tas ir pašsaprotami – lai izkontrolētu ikviena faktisko dzīvesvietu būtu vajadzīgs milzīgs skaits ierēdņu, kuri regulāri apstaigā visas mājas un pārbauda pases visiem cilvēkiem, kuri dotajā mirklī atrodas attiecīgajā adresē. Šī iemesla dēļ cilvēki paši deklarējas jebkurā vietā pēc izvēles. Jau tagad daudziem cilvēkiem ekonomisku apsvērumu dēļ deklarētā adrese atšķiras no viņu faktiskās dzīvesvietas. Ar šādu Rīgas domes lēmumu tiks panāks, ka vēl vairāk cilvēku deklarēsies fiktīvās adresēs. Rezultāts – 1) ja valstij vajadzēs sazināties ar attiecīgo cilvēku, tas nebūs iespējams, 2) Pierīgas pašvaldībām būs jāmaksā par bērnudārzu Rīgā deklarētu cilvēku bērniem utml. Es uzskatu, ka valstij kopumā šī situācija ir neizdevīga. Jā, viena pašvaldība varbūt izdomās veidu, kā papildus iegūt dažus latus. Bet valsts kopumā zaudēs.
Ir vēl arī trešais iemesls, kāpēc man nepatīk pati personalizēto e-talonu ideja. Šīs personalizētās kartītes ir suņa nagla pakaļā. Kad gāju skolā man vienreiz salūza e-talons. Kā varbūtēju iemeslu „Rīgas Satiksmes” darbinieki minēja, ka e-talons ir bijis pielikts klāt mobilajam tālrunim vai kādai citai magnētiskai ierīcei. Vai arī varbūt vienkārši brāķis bija... Vispirms es pavadīju vairākus mēnešus brīnīdamās, kapēc dažas e-talonu lasīšanas ierīces manu talonu var nolasīt, bet citas nevar. Pēc tam es pavadīju laiku ceļā līdz „Rīgas Satiksmes” klientu apkalpošanas centram. Pēc tam es divas stundas stāvēju rindā. Visbeidzot man uztaisīja jaunu e-talonu. Es saprotu, kāpēc personalizētie e-taloni ir vajadzīgi skolēniem, bet ideja likt visiem rīdziniekiem čakarēties ar to regulāri lūstošo plastmasas gabalu ir riebīga.
Češīras Kaķe
pirms 6 gadiem
Ivars Neiders
pirms 6 gadiem
Ivars Neiders
pirms 6 gadiem
Ivars Neiders
pirms 6 gadiem
Ivars Neiders
pirms 6 gadiem
Neņemos arī strīdēties, vai bezpajumtnieki ir vai nav mobilākā sabiedrības daļa, tomēr viņu klātbūtne sab transportā ir visai prominenta. Vismaz manis ikdienā mērotajā maršrutā, t.i., 4. un 5. tramvajs.
Kopumā sliecos piekrist Ivaram. Varbūt nav īsti precīzi teikt, ka rīdzinieki tādā gadījumā saņemtu atlaides. Varētu teikt, ka nav nesaprātīga ideja, ka rīdzinieki maksā mazāk, jo daļu jau ir nomaksājuši ar nodokļiem, bet pilsētas viesi maksā pilnu cenu. Ja es pareizi saprotu, tad līdzīga kārtība pastāv Helsinkos. Helsinku iedzīvotāji var iegādāties kaut ko līdzīgu mūsu e-talonam, bet visi citi var pirkt biļeti pie vadītāja, kas, protams, sanāk dārgāk. Protams, var rasties dažādi jautājumi par to, cik optimāli uzņēmums RS operē ar savā rīcībā esošajiem līdzekļiem, bet tas jau ir cits stāsts. Teksti par "aparteīdu" utt., manuprāt, ir nevietā.
Spīdola
pirms 6 gadiem
Spīdola
pirms 6 gadiem
Bet - RS, precīzāk - RD vajadzētu risināt šo bomžu jautājumu. Nāks ziema - viņi sals nost. Kur ir mūsu pārējo atbildības robežu par viņu bezatbildību ? Viņi tomēr ir cilvēki,lai arī totāli degradējušies. Bet ko darīt ar viņiem?
Spīdola
pirms 6 gadiem
Konkrētajā situācijā - manā vērtējumā SC ir tīri cilvēciski nolēmis aktivizēt haļavščisku politisko darbību. Ja valsts vara tā var,kāpēc ,lai Rīgas Dome nerīkotos tāpat - bezatbildīgi un nesaimnieciski vairākuma labā. Jo - neviens jau nekustina jautājumu par to kā un cik mēs pārmaksājam par Rīgas satiksmes pakalpojumiem. Vai kāds ir ievērojos, papētījis,paskaitījis, cik uz Rīgas satiksmes bāzes ir sia ar saviem grāmatvežiem, budžetu, prēmijām, projektiem, ar saviem pienākumiem un iespēju atbildību pārrulēt uz nākamo RS sia. Mēģināju - bet man tas uzdvesa tādu aukstu astoņkāja elpu un nospriedu,ka tomēr manā dzīvē ir iespējas seksīgāk pavadīt laiku, lai nu paliek RS.
Ījabam. Konrad Adenauer Stiftung mājas lapā kas.de izlasīju Jūsu rakstu un baigi saniknojos un sastrīdējos ar savējiem. Kāpēc krievi tiek taisīti par cietējiem, jeb precīzāk - krievvalodīgie? Interneta portāli ir pilni ar informāciju,ka Rīgā ir grūti atrast darbu tad, ja nezini , nepārvaldi krievu valodu. Es savā darbā arī esmu tāpēc,ka runāju krieviski.
Tikko biju Rīgas dzelzceļa stacijā - tur neviena!!! - kasiere nerunāja latviski. Es pirku biļetes uz Maskavu. Tas ir normāli ?!!! Un jūs pasaulei stāstie kā krievvalodīgos apspiež, bet es savā nacionālajā valstī esmu spiesta runāt okupantu valodā. Baigi neforši , baigi neforši un zemiski uzrakstīts, Ījab. Patiesība nemēdz būt viennozīmīga, arī mana patiesība nē, bet nu es jau tikai pa komentāriem "uzdzīvoju", kamēr Jūs savu patiesību laidiet pasaulē.
dzimmijs13
pirms 6 gadiem
Un atļaušos arī uzskatīt, ka RD politiķu lēmums par pensionāru brīvbiļetēm tomēr ir balsu zvejošanas princips. Atkārtoju, nav nekas pret principu, ja dome to tiešām var atļauties, lai taču brauc, bet visdrīzāk nevar gan, tad kas iznāk - nopērkot dārgāko biļeti, laucinieki netieši sponsorē konkrētā politiskā spēka palikšanu pie varas. Tad jau labāk ierasties Rīgā ar savu automašīnu.
Un atkārtoju - laucinieki vienkārši ir spiesti reizēm ierasties Rīgā, jo tā ir un paliek mūsu galvas pils sēta, nevis vienkārša pašvaldība, kā kaut vai tā pati Liepāja. Tad kāpēc ierodoties kādā valsts - ne pašvaldības iestādē, jāpiedalās vēl arī pašvaldības spēlītēs?
Un vēl atļaušos apgalvot, ka Rīgas iedzīvotāji jau a priori atrodas zināmā neizbēgamā priviliģētā stāvoklī, kaut vai kultūras kā izstāžu, teātru, u.t.t. ziņā. Cik reizes neesmu laidis garām kādi interesējošu pasākumu tāpēc, ka aizkulšanās līdz tam prasītu pārāk ilgstošu laika ieguldījumu. Tad kāpēc pie šās neizbēgamās, automātiskās rīdzinieku privilēģijas nepieciešams vēl?
dzimmijs13
pirms 6 gadiem
"Vienlaikus nevajadzētu izlikties, ka visas pašvaldības Latvijā ir vienādas un ka Rīga ir vienkārši "viena no" pašvaldībām –" pilnīgi pareizi. Rīga nav vienkārši viena no pilsētām - Rīga ir Latvijas valsts galvaspilsēta. Un līdz ar to mums, pārējiem latviešiem ļoti bieži ir vienkārši nepieciešams ierasties Rīgā - piemēram, man nav nekādas vajadzības doties uz, piemēram, Gulbeni. Tieši tāpēc muļķīgi būtu izvirzīt ko līdzīgu sauklim "Rīgu rīdziniekiem". Gan iestādes novados tiek nomazinātas līdz minumam, viss koncentrēts Rīgā, gan kursi, semināri, tas viss ir mūsu mīļajā galvas pils sētā.
Uz cienījamā Ījaba kunga šādu uzstādītu jautājumu, gribētos pret jautāt - kāpēc man ierodoties uz kādu valsts iestādes rīkotu semināru, man būtu jāsponsorē Rīgas pensionāra brīvbiļeti? Piebilde - man nav nekas pret ka pensionārs brauc pa velti, ne pa to stāsts.
akmens
pirms 6 gadiem
kā vienmēr, ir meļi.
Wolfs
pirms 6 gadiem
1. nevar prasīt lai laucinieks dotē rīdzinieku, t.i. nav pareizi prasīt no laucinieka VIRS pašizmaksas, lai sabalansētu RS budžetu.
2. Kāpēc iepirkt tik dārgu un ekskluzīvu transportu, ja RS to nevar atļauties?
Vents Sīlis
pirms 6 gadiem
Es tādos brīžos vienmēr atceros transportu Eiropas valstīs, kurās cilvēkus laiž iekšā tikai caur priekšējām durvīm, lai pārliecinātos, ka katrs samaksā un neapdraud pārējos pasažierus. Ja "Rīgas Satiksme" kādreiz papūlētos palūkoties uz šo problēmu šādi, tad, iespējams, izdotos panākt, ka sabiedriskais transports beidzot kļūtu populārs un atkristu nepieciešamība katru gadu saņemt daudzmiljonu dotācijas, ar kurām tiek nodrošināta patreizējā "aromātiskā sociālā vienlīdzība".
Kā alternatīvu apsveru uzlikt savam velosipēdam radžu riepas, lai braukātu arī ziemā.
Komentārs
30.09.2013
22
Cilvēktiesības uz haļavu